https://www.reuters.com/business/autos-transportation/scratched-ev-battery-your-insurer-may-have-junk-whole-car-2023-03-20/ 😀
08.04.2023 - 09:29:46
00
Tu sa ukazuje ta technologicka vyspelost Tesly. Strukturalna bateria je fajn, pokial nedojde k poskodeniu. Potom sup celu baterku za desattisice do kosa. Ostatne automobilky myslia aj na vymenu poskodenych clankov a servisovatelnost.
Tesla ponima auto ako bezny spotrebny tovar, elektroniku a tak to potom aj vyzera.
To je ako s tym ich slavnym kamionom, kde sedi vodic v strede kabiny. Vobec nemysleli, ze k soferovaniu patria aj obsluzne cinnosti, nie len tocenie volantom.
Podobny clanok som nedavno tiez cital.
08.04.2023 - 09:48:17
00
Niečo za niečo. Štrukturálna batéria znížila hmotnosť auta o 10 % a predĺžila dojazd o 14 %.
08.04.2023 - 10:42:12
00
quasimoto napísal:
Ze sa zrovna fanusik Tesly ohana tym, ze ine firmy nenaplnili prognozy,to je gol :D

To taka Tesla permanentne nesplnala prognozy ci uz terminov uvedenia modelov alebo poctu vyroby, a to aj v vasoch ked neudrela pandemia, cipova kriza, vojna...


skús ešte niečo..

Prílohy:

272120 (2).png
272120 (2).png 44.57 KiB thumb_up0thumb_down

8547.jpeg
8547.jpeg 95.5 KiB thumb_up0thumb_down

09.04.2023 - 00:44:44
00
To bolo ale uplne ze k veci, este tam je aj citacia a napriek tomu prispevok o niecom uplne inom. Bravo :D Nechces to skusit v politike?
09.04.2023 - 00:50:32
00
romanx napísal:
Tu sa ukazuje ta technologicka vyspelost Tesly. Strukturalna bateria je fajn, pokial nedojde k poskodeniu. Potom sup celu baterku za desattisice do kosa. Ostatne automobilky myslia aj na vymenu poskodenych clankov a servisovatelnost. Tesla ponima auto ako bezny spotrebny tovar, elektroniku a tak to potom aj vyzera..


okrem toho že to znižuje naklady aj vahu tak sa zistilo že velka chybovost pochadza práve z tej modularnosti kedy odchadza skor tá elektronika nie bateria samotná. Zdroj už fakt nedohladám, ale napr tu sa da pekne vidiet ako je na tom tesla s poruchovosťou baterií oproti konkurencií.
pbs.twimg.com
btw ta bateria nejde do "koša" ale Tesla si pri vymene batériu vezme a zrecykluje.. a tym padom ani neplatiš plnu cenu tej baterie + zaruka na bateriu je 8 years or 150,000 miles pre neveriacich tomášov sa da dokupit zaruka na ďalšie 4r.


romanx napísal:
To je ako s tym ich slavnym kamionom, kde sedi vodic v strede kabiny. Vobec nemysleli, ze k soferovaniu patria aj obsluzne cinnosti, nie len tocenie volantom.
Podobny clanok som nedavno tiez cital.


Semi designovali a vyvíjali spolu s Pepsico ktorá si v prvom kole objednala 100kusov ťahačov. To že sa to tebe nezdá je iba tvoj problem.
09.04.2023 - 01:01:08
00
quasimoto napísal:
To bolo ale uplne ze k veci, este tam je aj citacia a napriek tomu prispevok o niecom uplne inom. Bravo :D Nechces to skusit v politike?


Politika by šla skôr tebe hlavne na Slovensku, kde nepotrebuješ žiadnu kompetenciu, žiadne podložene dáta iba populisticke kecy a dojmologia.
09.04.2023 - 01:04:48
00
Cize argumentovat na to, ako Tesla dlhe roky davala uplne nerealne prisluby (resp ich neplnila, na to sa v automotive nechyta nikto mozno tak Alfa) grafmi o vyvoji predaja a prijmoch povazujes za relevantnu logicku odpoved a fakty?
Ci len tak tu postujes hocico co ta nadchne na twitteri bez ohladu na povodny prispevok?

Aspom trochu objektivity by naozaj nezaskodilo. Ak niekto nevie priznat ziadne negativa niecoho , asi nebude mat uplne triezvy pohlad. Kedze maloco je bez chyb (okrem Tesly samozrejme :D)
09.04.2023 - 01:10:42
00
quasimoto napísal:
Tesla dlhe roky davala uplne nerealne prisluby (resp ich neplnila, na to sa v automotive nechyta nikto mozno tak Alfa)


Generálny riaditeľ VW hovorí, že do roku 2020 budú mať „elektrické vozidlá tak dobré ako Tesla za polovičnú cenu“
https://electrek.co/2018/10/26/vw-ceo-electric-vehicle-tesla-half-price-2020/

2016 "VW uvoľní 20 elektrických vozidiel do roku 2020"
https://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/09/15/vw-to-unleash-20-evs-by-2020-as-dieselgate-turns-into-teslas-tarbaby/?sh=7034d998273d

BMW očakáva, že do konca roka 2023 dodá od uvedenia modelu i3 viac ako milión elektrifikovaných vozidiel - Oliver Zipse
https://www.theguardian.com/advertiser-content/bmw-sustainability/how-bmw-plans-to-become-the-world-leader-in-electric-vehicles

2019 - Toyota odhaľuje obrázky pripravovaných plne elektrických áut a zrýchľuje plány EV o 5 rokov
https://electrek.co/2019/06/07/toyota-electric-car-images-accelerate-plan/

mám pokračovať?

Tesla sice väčšinou funguje v mode "elon time" ale nakoniec vždy čo "sľuby" dodá a v najdôležitejší parameter - priemerný ročný rast produkcie +-50% si drží už 5r, je tažke predpovedať časový horizont ak pracujete na veciach ktoré ešte nikto nezrealizoval.
"Over a multi-year horizon we expect to achieve 50% average annual growth in vehicle deliveries."

Len si spomeň ako Elona vysmiali s "vracajúcou sa raketou" od NASA cez Čínu po rozkozmos a dnes SpaceX je nie len najvačšia vesmirna spolocnost, ale doslova drví vesmírne programy najvačších krajín.

Tesla sama priniesla 10tky revolučných vecí automotive, ktore už začínaju doslova kopirovat všetky automobilky, od gigacastingu, baterie, oktovalu, vyraba si vlastný hliník, vyraba si vlastné čipy, vlastný počítač na trenovanie fsd a mohol by som pokračovať donekonečna. To že toyota po rozobratí modelu Y sa vyjadrila že je to "work of art" to nie je náhoda.
https://www.drive.com.au/news/toyota-tesla-model-y-work-of-art-report/

To nie je o tom že som "fanatik" to je o tom že ju velmi detailne sledujem čo robí aj to čo "nerobia" ostatný.


ešte dodam aktualne neoficialne čisla za marec v eu.

"Tesla Model Y má tak veľký náskok, že už zostane najpredávanejším autom pre prvý polrok 2023 a pravdepodobne aj po zvyšok roka v 🇪🇺"

pýtam sa kde je ten "nezaujem" ktorý ste tu dookola rapkali od minuleho roka ako pojdu dole predaje?.. račej neodpovedajte

Prílohy:

dsds55dsdsdsdssdssss.jpg
dsds55dsdsdsdssdssss.jpg 115.57 KiB thumb_up0thumb_down

09.04.2023 - 21:16:13
00
Vitam, ze si sa vyjadril aj ku teme.

Dobre, uviedol si par prikladov za rozne znacky, ktore sa nenaplnili.
Hoci budme objektivny, islo vo vacsine pripadov o bezprecedentne obdobie covidu, nedostatku cipov a vojny v Europe.

Automobilovy segment sledujem dlhe roky vratane anglickych a nemeckych zdrojov.

A image nedodrziavania slubov/terminov maju z vyznamnych hracov v podstate len Taliani (koncern Fiat a obzvlast Alfa) a anglicania.

Naproti tomu, pre Teslu je to dlhe roky extremne typicke, pomaly kazde vyhlasenie Muska je zrealizovane o x-nasobne dlhsi cas, ak vobec:

- Tesla has struggled to deliver its promise of a $35,000 Model 3 and promised delivery in March of 2016.

- January 2017: Full self-driving Tesla cars ready in 6 months

- November 2017: A Tesla Semi truck will arrive by 2019

- April 2019: 1 million robotaxis on the road by 2020

-November 2019: Tesla Cybertruck to begin production in 2021

- Tesla Roadster in 2020

- Cybertruck deliveries in 2021

- 2013 "Supercharging is and always will be free."

Cize naozaj trosku objektivity by nezaskodilo, u Tesly je prichod prakticky kazdej novinky o roky opozdeny oproti velkolepym vyhlaseniam.

Ja tieto vyjadrenia chapem ako manipulaciu s cielom ovplyvnovania ceny akcii/trhovej kapitalizacie, kedze verim, ze Musk nie je natolko blby, ze sam nevie, ze to nie je realne - najma ked sa to iste opakuje x-krat. A aj to je jeden z dovodov, preco nema moje sympatie.
09.04.2023 - 22:37:26
01
Na tych "ostatnych" automobilkach je pekne vidiet ako:
chcu mat "vozidla tak dobre ako Tesla" alebo "zrychluju plany"
uz tu je pekne vidiet kto je leader. Nikto nebude kopirovat loosera.
Pri velkych zmenach, ci uz ekonomickych, ale najma techlogickych sa vzdy meni leader trhu.
Nokia ktora suverenne vladla tlacidlovym telefonom v ere smartphonov dosla do krachu. Samsung, Huawei, a v neposlednom rade Apple uplne rozobrali trh.
V IT je bodom zlomu cloud. Stara garnitura (IBM, HP, ...) bola totalne prevalcovana Amazonom. Plus cloud otvoril dvere pre uplne novych vendorov. Kde opat uspesne zosadzuju dlhorocnych leadrov.
Ci bude Tesla leader aj o rok, dva, pat a predavat najviac? To nikto nevie. Konkurencia sa moze objavit/zobudit? hocikedy. Aj firmy, ktore totalne ovladali trh lahko spadli dole. To plati pre Teslu, VW, Toyotu, Ford,...
09.04.2023 - 23:08:55
04
Tesle sa venuje toľko pozornosti asi preto, že mala v roku 2020 v čase pandémie, zatvorených fabrík a prerušených dodávateľsko-odberateľských vzťahov predaje medziročne vyššie o 40 %. Ostatné automobilky na prvých 15 miestach klesali dvojciferným tempom.
V roku 2022 sa k problémom pridala rekordná inflácia a Tesla rástla o 47 %. Ostatné automobilky stále klesali alebo stagnovali.
Podľa predpovedí objednávaok na rok 2023 to vyzerá na ďalší dvojciferný prepad v predajoch. Uvidíme, či sa dostane Tesla aspoň nad nulu.
10.04.2023 - 08:30:38
00
Tesla samozrejme je lider elektromobility, to nikto nespochybnuje.

A nepredpokladam ani tohtorocny pokles, najma po zlacnovani.

Kazdopadne ale stredno a dlhodobo jej podiel na EV trhu bude logicky s konkurenciou klesat, v USA sa to uz deje.

Zaroven ale treba byt objektivny a priznat si ze Tesla nedosahuje v mnohych sferach standardy beznych vyrobcov.
A tiez ze uspech je z velkej casti uspechom aj marketingu a hypu, ked potom jej fanusikovia vedia odpustit takmer vsetko.

Toto mi dnes vyskocilo, co sa tyka bateriek super vysledok, no menit motor 15x v priemere po kazdych cca 100.000 km. Cize zjavne ani za 10 rokov vyrobca nedokazal odstranit problemy motora.
Predstavte si ten hate keby to bola tradicna znacka.
10.04.2023 - 10:09:12
00
12:23 a 13:36 :lol:
thumb_up0thumb_down
10.04.2023 - 22:08:34
10
quasimoto napísal:
.
A tiez ze uspech je z velkej casti uspechom aj marketingu a hypu,


Tesla CEO Elon Musk famously dissolved the company's PR department in late 2019, becoming the first automaker without a media relations team.

spoločnosti s elektrickými vozidlami sa napokon nejakým spôsobom darí minúť 0 USD na reklamu rok čo rok, a to aj napriek skutočnosti, že marketing je pre väčšinu ostatných výrobcov automobilov zvyčajne významnou výdavkovou položkou.

Na druhej strane, Tesla míňa v priemere 2 984 dolárov za predané auto na výskum a vývoj (R&D), čo je často trojnásobok sumy iných tradičných výrobcov automobilov.
https://www.visualcapitalist.com/comparing-teslas-spending-on-rd-and-marketing-per-car-to-other-automakers/
10.04.2023 - 22:31:13
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up