niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: Včera o 21:27
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: Včera o 21:27
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ev-auta-dobijeni-usa-mraz-krize-elektromobilita-dojezd-zima.A240119_084552_automoto_dohr
https://uk.news.yahoo.com/electric-cars-fail-less-extreme-175508845.html
sorry jako, urcite viac budem respektovat nezaujaty nazor majitela, ako nazor niekoho co len "roboticky" propaguje.
https://www.youtube.com/shorts/z-KNBUycqb0
Ake dojmy???? Dal sem link kde sa pise, ze minuly rok sa v Europe predalo 254,822 Tesiel Y a 235,893 Dacii Sandero. Na toto musi vlastnit EV, inak to nie je pravda?
Cislo nie je nazor, cislo je FAKT (aj ked zratali "len" 97% predajov) .
Dovod su zalozne diesel generatory. A?
Tato tema riesi elektroMOBILITU. Inak povedane to, co budes "liat" do auta, aby robilo brm brm. Ropa NA CESTE konci. Konci. KONCI. Ale samozrejme v niektorych hlavach ostane vecne zabalzamovana jak Lenin.
Will - chlape teba mi je fakt luto, lebo sa ozaj snazis a neviem zistit, co robis zle. Furt sa moces v kruhu. Nechces ist pokecat na pivo?
A v skratke - ide o uhlikovu neutralitu. Neprodukovat viac co2/metanu, ako ho je ekosystem schopny vstrebat. Aby sa nezvysoval jeho podiel v atmosfere. Nepchaj tam armadu alebo lietadla, to bude este dlho fosilna zalezitost a cisty producent.
Ale take vykurovanie budov! To je najcarovnejsie. Pretoze nebudeme nahradzat dnes spotrebovanu energiu z fosilu 1ku1! Preco? Lebo ZATEPLENIE + tepelne cerpadla. A hned tie tvoje jednoduche vypocty prestanu davat zmysel, pretoze kym dnes vypustame von netesniacim oknom a kominom obrovske kvanta energie, usporna budova jej spotrebuje nasobne menej. Zohladni to... a uz to nedokazes spocitat. A produkcia co2 tym zasadne klesne (uspora+cisty zdroj energie).
Znizenim zivotnej urovne len siris demagogiu. Nabijanie ev z poulicnej lampy alebo doma v noci nie je znizenie urovne, iba zmena stylu. Ked prisli prve mobily, stali obrovske prachy a vydrzali hovorit par minut. Bolo to znizenie zivotnej urovne voci pevnym linkam? Prave naopak, chvilu sme len lacno zavideli a potom uz zrazu stali par korun a mal ich kazdy. Tak nestras.
k nám však naďalej lietajú príspevky posmešné.
Chválabohu sa to rýmuje,
cybertruck medzitým na snehu driftuje.
Asi zlé pneu, či zrada technická ?
to snáď nie, veď Tesla je absolútne kozmická.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ev-auta-dobijeni-usa-mraz-krize-elektromobilita-dojezd-zima.A240119_084552_automoto_dohr
- ale keby mali domontovaný naftový bufík (ako niektorí na starých ev) tak by nemuseli cvakať zubami a mali by väčší dojazd.
Pardon zabudol som, fuj nafta z lisovaných dinosaurov.
Ak sa nemylim.
Na mesacnej baze.
Pri beznom prijme (rakusania maju progresivnu dan, cize pri vyrazne nizsom prijme to moze byt menej, no vtedy asi nebude mat zamestnanec takéto auto).
Ano, mylis sa, lebo je jedno ake vozidlo dostanes. Zdani sa ti (ako zamestnancovi) 1% z obstaravacej ceny mesacne pocas 8 rokov, pricom sa kazdym rokom cena znizuje o 1/8. Snazime sa ale o to, aby pre PHEV a BEV bola tato sadzba nizsia.
Pri vozidlach s OC >48k eur sa porovnava odpis so zakladom dane z prijmov, ale nie u zamestnanca, ale zamestavatela, resp. podnikatela.
Dan z motorovych vozidiel pre BEV je aktualne 0, pre PHEV sa sadzba znizuje o polovicu.
Ja som uvadzal Rakusko, ako priklad, ze to nie je uplne ze kup si co chces, napr len u cistej mzdy je rozdiel cca 6000 € pre zamestnanca pri BEV vs bezny spalovak strednej triedy.
A ze z velkej casti vdaka takymto a inym vyhodam maju niektore krajiny EU podiel EV nad 10%.
A snad co najviac ludi nebude pozerat len na usetrene peniaze pri kupe.
V Nitre uz ich par jazdi.
zaujimava zmena ak vyrobcovia elektroniky budu vyrabat auta a klasicke automobilky zakapu ako nokia
Nechapem aka dilema.
https://www.mojelektromobil.sk/problemy-s-nabijanim-norsko/