Ked som riesil nove auto pred dvomi rokmi, tak som si prechadzal hybridy celkom dokladne. A novy e-hev motor od hondy v Civicu sa mi fakt pacil. Asi to najlepsie pre moje potreby jazdy. Auto by som zobral, ale samotne malo par limitacii, kvoli ktorym som sa rozhodol pre ine.
Nie je pravda, ze v hybridoch je velka
bateria a CO2 emisie z toho vyplyvajuce. Bateria v hondackom e-hev motore ma kapacitu 1,15 kWh. Jej celkova hmotnost s obalom je 35kg - cize je tam zjavne dost velka redundancia, ale emisne naroky na jej vyrobu su vyrazne mensie.
Spotreba Civica s vykonom 184k je este o cosi nizsia ako u Corolly a ich ospevovaneho hybridu.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/958-Civic_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2023&powerunit=2a ovela nizsia ako pri golfe porovnatelneho vykonu (benzin):
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2023&power_s=180&power_e=200&powerunit=2To, ci je lepsi hybrid, elektro, alebo diesel zavisi od konkretnych podmienok pouzivania.
Cielom je znizit spotrebu fosilnych paliv. A tie sa vyuzivaju nielen pri pohone, ale aj pri vyrobe. Hybridy su cesta, plug-in hybridy dalsi krok a ciste elektro je ciel. Avsak v dohladnej buducnosti (10-20 rokov) to bez medzikrokov nevidim.
@marselupp - ta elektrocentrala v hybridoch je kvoli tomu, ze v litri benzinu je ulozene velke mnozstvo energie a beterie to zatial nedokazu porovnatelne nahradit. Elektrocentralu ale na
ebike fakt nepotrebujes.