Tá honda to je už elektro, s benzínovým generátorom. A to isté je aj x-trail.
Bežné hybridy, ak majú vyššiu spotrebu ako spalováky, tak ozaj nemajú význam. A vačšina to tak má.
16.04.2024 - 11:45:11
02
A mne sa smiali v elektrohejteroch že si chcem na dlhé výlety na ebiku voziť malú elektrocentrálu a hľa, Honda to už má v základnej výbave :)
16.04.2024 - 12:26:37
01
bmw malo také elektroauto, tú malú i3 malo aj vo verzii REX (s malým generátorom v kufri :))
Predlžovač dojazdu
16.04.2024 - 12:45:22
00
bicycletour napísal:
marseluspp
Vieš o tom, že hybridy majú reálne vyššie emisie ako batériové elektromobily? Pretože v laboratóriách hybridy fungujú skvele, ale realita je iná.

Trosku pokrytectvo, minule sa ludia vyjadrili ze je uuuplne ok, ak ev je nabijany dizelgeneratorom... ze je to stale lepsie ako uholna elektraren.

A hla, teraz je debata o hybride a uz je pouzity zrazu iny meter :D
16.04.2024 - 12:55:22
00
Lebo pri nabíjaní generátorom ktorý pracuje v optimálnych otáčkach kde dosahuje ideálne parametre je to oveľa efektívnejšie.... Kapišto?
16.04.2024 - 13:00:20
00
peter120
Ja som porovnával hybrid a batériový elektromobil a nie generátory.
Nájdi si ten komentár a reaguj naň.
16.04.2024 - 13:02:20
01
Ked som riesil nove auto pred dvomi rokmi, tak som si prechadzal hybridy celkom dokladne. A novy e-hev motor od hondy v Civicu sa mi fakt pacil. Asi to najlepsie pre moje potreby jazdy. Auto by som zobral, ale samotne malo par limitacii, kvoli ktorym som sa rozhodol pre ine.

Nie je pravda, ze v hybridoch je velka bateria a CO2 emisie z toho vyplyvajuce. Bateria v hondackom e-hev motore ma kapacitu 1,15 kWh. Jej celkova hmotnost s obalom je 35kg - cize je tam zjavne dost velka redundancia, ale emisne naroky na jej vyrobu su vyrazne mensie.

Spotreba Civica s vykonom 184k je este o cosi nizsia ako u Corolly a ich ospevovaneho hybridu.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/958-Civic_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2023&powerunit=2
a ovela nizsia ako pri golfe porovnatelneho vykonu (benzin):
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2023&power_s=180&power_e=200&powerunit=2

To, ci je lepsi hybrid, elektro, alebo diesel zavisi od konkretnych podmienok pouzivania.
Cielom je znizit spotrebu fosilnych paliv. A tie sa vyuzivaju nielen pri pohone, ale aj pri vyrobe. Hybridy su cesta, plug-in hybridy dalsi krok a ciste elektro je ciel. Avsak v dohladnej buducnosti (10-20 rokov) to bez medzikrokov nevidim.

@marselupp - ta elektrocentrala v hybridoch je kvoli tomu, ze v litri benzinu je ulozene velke mnozstvo energie a beterie to zatial nedokazu porovnatelne nahradit. Elektrocentralu ale na ebike fakt nepotrebujes.
16.04.2024 - 13:17:06
00
skynet napísal:
Lebo pri nabíjaní generátorom ktorý pracuje v optimálnych otáčkach kde dosahuje ideálne parametre je to oveľa efektívnejšie.... Kapišto?

:D
Lebo v hybride si system "nereguluje" otacky spalovaku a necha ho naschval bezat v neoptimalnej oblasti.... Ibaze by nie.
Hybrid je dobry aspon preto ze brzdenie rekuperuje.
16.04.2024 - 13:31:48
00
peter120
Všetko to pekne funguje v laboratórnych podmienkach. Nie však v realite. Hybridy sú tak neefektívne.
16.04.2024 - 13:39:18
00
Ako som uz pisal, nie je pravda, ze hybridy su neefektivne.

Full hybridy su efektivne takmer stale okrem toho, ked je potreba vyraznejsej dynamiky alebo jazda vyssou rychlostou (dialnice), co je ale dane tym, ze su vacsinou spajane s atmosferickymi spalovakmi bez turba.

A PHEV su efektivne, ked sa dobijaju a samozrejme zavisi na rezime. Podobne ako u BEV, ak sa bude PHEV pouzivat na to, ze pravidelne 1000 km po dialnici, tak v tomto rezime, kde sa pomerne malo rekuperuje a nedobija, nebudu efektivnejsie ako spalovaky.

Honda e-HEV, pripadne Renault/Nissan hybridy nie su elektromobily s generatorom dojazdu, ale hybridy, len inak zapojene, ako Toyota/Ford napr.
Range extender bolo BMW i3 REX alebo napr Fisker Karma.
16.04.2024 - 14:16:23
00
will napísal:

Tu by dynamicky bol porovnatelne zodpovedajuci Golf TSI 110kW, kde vychadza priemer cca 6 litrov, samozrejme Civic ma ako hybrid nizsiu spotrebu. Golf 2.0 TSI je vykonovo v praxi ina liga (nehovoriac o tom, ze TSI maju bezne vyrazne vyssi vykon ako uvadzany) a kombinuje sa aj s 4x4, cize ten udaj nie je uplne relevantny.

Za mna je skoda u klasickych hybridov ta akusticka stranka.
16.04.2024 - 14:20:07
00
quasimoto tá honda e-HEV alebo nissan x-trail už majú poháňané kolesá čisto elektromotorom (čiže elektroauto). Benzínový motor tam je už len na dobíjanie baterky.
16.04.2024 - 14:25:48
00
skynet nie su to elektroauta, su to hybridy, u ktorych vacsinu casu pohana kolesa elektromotor.

Robim s autami 20 rokov, nehovorim, ze sa nemozem mylit, ale o takyto zakladnych veciach mam velmi dobry prehlad.
16.04.2024 - 14:30:34
00
Čiže vie rovno spalovacím motorom auto poháňať? Lebo ten x-trail je isto poháňaný čisto elektromotormi. Samozrejme to nie je BEV...
16.04.2024 - 14:34:18
00
Ano, Hondacky e:HEV vie priamo spalovakom pohanat cez spojku kolesa
16.04.2024 - 14:39:01
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up