Neviem ako craobs ale ja som si pozrel marecejove :) to mi dalo vsetky odpovede
09.12.2022 - 20:18:56
00
take videa boli aj pred modelmi S,X,3,Y a skončili v zabudnuti :lol:
09.12.2022 - 21:44:26
00
Ono pre vacsinu s nas to je aj tak len teoreticka tema, ak to pojde sucasnym trendom clovek zarabajuci nejakych 2-3000 a menej mesacne si auto nebudeme moct dovolit takze nebudeme musiet riesit nabijanie ani parkovanie
09.12.2022 - 21:48:19
00
trionq napísal:
keby si si dal tu pracu pozriet video nemusel by si tu dalej fabulovat
1. https://youtu.be/1sIOPKvBQy4?t=1426
2. https://youtu.be/1sIOPKvBQy4?t=525

ale no.. pozrel som si to a nefabulujem len nerozumiem..
AKA je vaha tahaca nikde nezaznelo, len ze plne nalozeny.. ale je rozdiel ci mi tahac odveze 3 ci 5 ton
a k nabijaniu som sa pytal na cenu a narocnost nie na teoriu ako by si to predstavovali (co u nas ozaj nebude fungovat)
len mi prosim nedaj dalsie video naucne :lol: zober papier a pero a zamysli sa najprv ci to moze fungovat


Naposledy upravil CraObs dňa 10.12.2022 - 07:48:54, celkovo upravené 1 krát.

10.12.2022 - 07:35:38
00
CraObs napísal:
a k nabijaniu som sa pytal na cenu a narocnost nie na teoriu ako by si to predstavovali (co u nas ozaj nebude fungovat)


Bude to fungovať. Netreba to totiž posudzovať z dnešného hľadiska, elektrické autá vrátane nákladných tu ešte dlho nebudú. Ale v priebehu 10-15 rokov, možno už skôr, s vysokou pravdepodobnosťou e-autá budú hrať (medzi novoregistrovanými) výrazný vplyv a do tej doby všetky tieto prevádzkové problémy vyriešime. Elektrické autá sa vyvíjajú dnes, ale vyvíjajú sa pre zajtrajšok a tak nemá zmysel hodnotiť elektrické autá a ich ekosystém dnes, ale tak o 10 rokov. Aj spaľovací motor bol iný pred 100, 50 či 15 rokmi než je dnes. Aj benzín a nafta bola iná pred 100, 50 či 15 rokmi než je dnes. Aj čerpacie stanice bol iné pred 100, 50 či 15 rokmi než je dnes. Aj elektrický ekosystém bude iný o 5, 10 či 15 rokov, než je dnes.
10.12.2022 - 07:48:48
00
no ano mam zasadnu chybu v nastaveni, ratam preklopenie 1:1 ale lapaloma ma pravdu, auto nebude moct mat o chvilu kazdy..
o 10-15 rokov to uz prave bude muset byt vyriesene to je to coho sa vsetci boja :)
a hlavne elektricky ekosystem je trocha iny moloch nez hoc kde postavit budku s nadrzou v zemi a naliat tam palivo..
10.12.2022 - 08:03:46
00
To s tým "preklopením" to je asi tiež komplikovanejšie, ale tiež si myslím, že z európskeho hľadiska bude počet áut (na akýkoľvek pohon) klesať. Stále väčšia časť populácie chápe, že na zabezpečenie svojich mobilitných potrieb nepotrebujú silou mocou vlastniť auto, nieto ešte viac áut.
Na Slovensku ten nárast automobilizácie ešte určite niekoľko rokov potrvá, ale našťastie Slovensko je zanedbateľná časť populácie a rozlohy Európy, takže to bude mať mikroskopický vplyv. :-)
10.12.2022 - 08:17:22
00
V sucasnosti mame na Slovensku zhruba 3.5 miliona aut. Spravil som si len taku rychlu statistiku a vyslo mi, ze v roku 2030 bude na Slovensku 3.2 miliona aut so spalovacim motorom a 0.2 miliona elektromobilov. V roku 2040 to bude 2.0 miliona spalovacich a 1.5 miliona elektromobilov. A to samozrejme pocitam s tym, ze od roku 2035 sa budu predavat len elektromobily. 50:50 by to malo byt okolo roku 2043. Pocitam s tym, ze pocet aut zostane rovnaky a spalovaky sa nechaju dobehnut, cize nebudu nutene vyradovane. Tolko k panike, kde sa budu vsetky elektromobili dobijat. Lebo ked citam rozne diskusie, tak mnoho ludi si mysli, ze od roku 2035 budu na Slovensku len a vyhradne lektromobily.
10.12.2022 - 08:35:05
02
Trafil si sa celkom dobre :-)
V novom Akčnom pláne pre rozvoj elektromobility v SR (je práve v pripomienkovom konaní) sa pre rok 2030 počíta s 183000 BEV, teda čistých elektromobilov (teda bez plug-in hybridov).

Počet áut podľa mňa v tej dobe už bude klesať, neviem ako výrazne či nevýrazne, ale bude klesať.
A jasné, spalováky sa nebudú nútene vyraďovať, nechajú sa prirodzene dožiť. Ich počet bude klesať a teda aj cena paliva bude stúpať, cena elektriky bude relatívne klesať a jej dostupnosť bude stúpať, takže je možné, že ten prirodzený úbytok spalovákov sa bude postupne zrýchlovať.
10.12.2022 - 08:53:15
00
Jaroh napísal:
cena elektriky bude relatívne klesať a jej dostupnosť bude stúpať,

na toto si ako prisiel? :^) sa dakde buduje daco o com neviem? :o
10.12.2022 - 09:05:49
00
Čo konkrétne myslíš?
Cena: to je všeobecný predpoklad.
Dostupnosť: dnes máme na Slovensku 1145 nabíjacích bodov, v roku 2030 sa ich predpokladá 6.600 (zdroj: Akčný plán rozvoja elektomobility).
10.12.2022 - 09:09:39
00
ale tu elektrinu treba dakde vyrobit aby ten nabijaci bod nebol na okrasu ( v roku 40 ked sa bavime o SR tak budeme napr na konci zivotnosti Bohunic, EU neni na tom o nic lepsie) a aby to cele malo eko zmysel tak rozhodne nie uhlie ci plynovky. Za mna cena lacnej elektriny uz je prec a s jej dostupnostou to prave casom bude tiez horsie
10.12.2022 - 09:25:20
00
Ono je to tak trochu veštenie z kávovej usadeniny, čo sa obvzlásť týka veštenia výroby elektriny.
Myslím si, že technologický optimizmus je tu oprávnený, pretože civilizácia nikdy nebola v takom ohrození, ako je teraz a tým pádom sa tlak na riešenia dnešných problémov bude stupňovať a teda aj riešenia prídu oveľa rýchlejšie, ako sme zvyknutí (spomeň si na Moorov zákon).

EÚ predpokladá, že o 20 rokov bude spotreba elektromobility predstavovať 35% výrobenej energie, pričom dopyt po elektrike bude oproti dnešku narastať, ale iba mierne. Pri 20-ročnom horizonte sa predpokladá, že dopyt a výroba na úrovni EÚ bude vyrovnaná, otázka je iba, aká bude štruktúra zdrojov (fosil, jadro+OZE). Aj keby však mal mať fosil stále (čo si osobne nemyslím) nejaký významnejší podiel, tak zmysel to má, pretože tak ako dnes tak aj vtedy budeme stále na ceste k väčšiemu a väčšiemu podielu obnoviteľných zdrojov. Takže nemôžeme teraz hovoriť, že nemá zmysel uvažovať o 10-20 rokov s fosilom, pretože keď už nič iné, tak ho bude v mixe stále menej a menej a nejako sa k tomu klesaniu musíme dostať.

Čo sa týka ceny, tak som napísal "relatívne". Lebo:
- je zrejmé, že e-tarifa (teda tarifa pre elektromobily) bude iná, ako tarifa pre iné účely, štáty budú zavádzať silné incentívy na úkor inej spotreby; cenotvorba elektriky o 10 či 20 rokov bude v EÚ iná, ako j dnes, dovolím si predpokladať, že úplne iná;
- cena OZE a teda aj elektriky z OZE klesá a bude klesať, zároveň sa zvyšuje efektívnosť; pokles bude ešte výraznejší v porovnaní s príjmami, s HDP a pod., ale to je naozaj iba predpklad, čísla dnes okrem odvážnych futurológov :-) nikto nedá ; nemyslím si, že by EÚ na tom bola "ešte horšie", efektívna výroba a distribúcie elektriky sa rieši, vývoj v čase bude buď pozitívny alebo ako civilizácia skončíme a podľa toho sa aj investuje do výskumu a vývoja; to, že to nevidno na Slovensku, vonkoncom nič neznamená, Slovensko je celkovo dosť bezvýznamná krajina v otázkach energie, jej výskumu a vývoja ešte bezvýznamnejšia, obávať sa preto budúcnosti preto, lebo nejaká elektráreň na Slovensku bude na konci životnosti, je zrejme úplne irelevantné;
- smerom k vyššej efektivite sa bude hýbať aj manažment energie (šetrenie, skladovanie, riadenie v čase a priestore v rámci EÚ či dokonca globálne), tu ja osobne vidím potenciál, ktorý zníži potrebu výroby o desiatky percent.
Vo výsledku sa predpokladá, že cena elektriky pre e-mobilit bude relatívne klesať.
Samozrejme, krvou to nepodpíšem, to asi nikto. Iba tlmočím veci, ktoré píšu odborníci a ktoré okrajovo z titulu svojej práce sledujem.
10.12.2022 - 09:48:37
00
lenze OZE mozu mat na trhu len isty podiel kvoli svojej nestabilite a nespolahlivosti.
o vela veciach rozhoduju uradnici od stola na zaklade cisel bez toho aby mali povedomie ako sa suvisiace veci spolu ovplyvnuju..
a z toho ako doteraz veci funguju a menia sa, ze 5min po 12tej, tak riesenie budu akurat tak restrickcie. tak ako ma madarsko teraz palivo na pridel (a uz tu stranu ci dve padlo ze tak budeme mat vsetci :D) tak bude aj elektrina na pridel, resp nebude sa nabijat huj buj :)
ale to zas potom snad konecne pomoze tomu naozajstnemu rieseniu, ze sa bude muset zmenit myslenie a spravanie ludi
10.12.2022 - 10:13:43
00
nezabudni na bateriove uloziska, ktore sa casom dostanu do beznych domacnosti. Takze ak si vyrobis OZE elektrinu ked svieti slnko/fuka, ulozis si ju na tmu a bezvetrie. Napriklad mne by 1 bateria Skody Enyaq potiahla domacnost takmer na cely mesiac. Ked uvazujem, ze baterie elektromobilov sa budu vyrazdovat pri nejake urovni poklesu kapacity, tak povedzme na 2 tyzdne.
10.12.2022 - 10:41:15
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up