Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Už ani modernejšie diesle nemajú radi podtáčanie tak ako to kedysi znášali ti staré chrochtáky.BTW ja jazdím s Octaviou Combi 1.6 TDI dlhodobu spotrebu 5,0 (merané aj podla tankovaní).Včera sa mi dokonca cestou zo Svitu cez Čertovicu do Novej Bani podarilo 4,7 absolutne bez snaženia a pred BB sme este dlho stali v kolone kde motor bezal koli klime.Auto uz ma takmer 250 tis.km
kedysi bol pre motory problémom klepanie, dnes sa to volá superklepanie... že o čo ide... palubné počítače a mikroturbá v motoroch nás "učia" jazdiť na minimálnych otáčkach a preraďovať na vyššie rýchlosti čo najskôr... často pri 2000 otáčkach podraď do 1500...
problém nastáva vtedy ak chceme z týchto minimálnych otáčok náhle prudko zrýchliť... (to čo atmosferáci robia bežne, podradia jeden dva stupne) ľudia zvyknutý na to, že veď to turbo potiahne... no ale prd... z litrového motora toho pri 1500 otáčkach moc nedostanete... ale jednotka dostáva povel pridaj benzín, chcem výkon... čo sa stane do valcov ide bohatšia zmes, ktorá detonuje, resp. začína detonovať benzín aj samovznietením, neriadené detonácie ešte aj v čase keď ide piest hore - protitlak... no ale pri tých 1500 ot ten výkon stále "nikde" a aj keď to nejak výrazne nepočujeme, necítime motor, resp. jeho diely ako ventily, ojnice, piesty, ložiská dostávajú riadne na frak... čo v spojení s priamovstrekmi, ktoré nečistia ventilové sedlá, ako nepriamy vstrek... má za následky, že sa tieto mikromotorky kazia aj po 50 tis. km...
mazda toto tuším využila vo svojich skyactive benzínových motoroch, že ten motor vie ísť na benzínovo - sviečkový režim a aj detonačno, sviečkový akokeby dízel... ale to je riadená detonácia...
tak tak motorček z vysavača nepatrí do auta..... ale konzumna spoločnosť vidí len zazračnu spotrebu na papieri
aj ked v prevádzke to zožere viac ako 1,5ka..
marketingova masaž a auto po 5r na šroť
Tých 5-6 lpg super, to jazdí skoro zadarmo. Ale ten extrém na tej dialnici mi nejde do hlavy. Tuto kolega, snáď som trafil motorizáciu, má 7,5-8,5 pri 140. A 12l pri plnom plyne. https://youtu.be/jBIuX_khnQg?t=488
v tom videu jazdí na benzín takže v podstate som kľudný 12 benzínu / 15 LPG je OK....
Popýtal som sa aj iných LPG majiteľov...a našlo sa ich viacero s podobnými skúsenosťami v prípade jazdy po dialnici nad 130km/h
Jasnačka, ale on ma pri 140 na tom videu spotrebu 7,5 až 8,5 a nie 12. Jasnačka kopec tú spotrebu trochu zdvihne, ale z každého kopca sa raz ide aj dole. Asi si radil aj ŕ alebo nižšie, však?
Sú podobne objemné motorizácie, veľmi dobrý motor je podľa mňa 1,2 od Suzuki (68 kw) u ktorého takáto jazda znamená maximálne spotrebu tých 7. A technicky sú tie motory veľmi podobné.
Nerozumiem tej kritike voci spotrebe. Ja som si kupil auto ake som chcel s motorom patricneho vykonu a ziadnu spotrebu neriesim, mam co som chcel. Jedine co mi trochu vadi je, ze ked teraz presadnem do ineho auta tak nemaju vykon na ktory som si rychlo zvykol.
Ma auto ake chcel, jazdi tak ako to mu vyhovuje, tak ma spotrebu aku ma.
tam 6tka nieje na dialnici to šlo na 5ťku celý čas... ale v rakúskych kopcoch to aj tak nevládalo udržať 140km/h do kopca a mierne to klesalo.....
lubor1 hlavne mám 360 dní v roku perfektne úspornú jazdu....a to sa vôbec nemusím obmedzovať s ťažkosťou nohy na plyne.... tých 5 dní čo to žralo zhruba rovnako ako každé iné benzínové auto ma netrápi
ale trošku ma začalo zaujímať či je tá spotreba OK pri takejto motorizácii alebo je niekde chyba
Ani nie nasrať, takto to robia potmavší spolubčania... 20 litrov benzínu, či nafty v cene 25€... Škoda na aute za stovky... Takto keď spraví 2 - 3 nádrže budú mať za čo piť...
Tiež to tak vidím . Cca 40 l nadrž , ale kto by mal plnú nadrž ak je to auto z minulého storočia .
Ak by som to vrtal ja , tak jednu dám hore dierku a druhú niekam oveľa nižšie .
Neviem ale či mám volať policajtov .
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
problém nastáva vtedy ak chceme z týchto minimálnych otáčok náhle prudko zrýchliť... (to čo atmosferáci robia bežne, podradia jeden dva stupne) ľudia zvyknutý na to, že veď to turbo potiahne... no ale prd... z litrového motora toho pri 1500 otáčkach moc nedostanete... ale jednotka dostáva povel pridaj benzín, chcem výkon... čo sa stane do valcov ide bohatšia zmes, ktorá detonuje, resp. začína detonovať benzín aj samovznietením, neriadené detonácie ešte aj v čase keď ide piest hore - protitlak... no ale pri tých 1500 ot ten výkon stále "nikde" a aj keď to nejak výrazne nepočujeme, necítime motor, resp. jeho diely ako ventily, ojnice, piesty, ložiská dostávajú riadne na frak... čo v spojení s priamovstrekmi, ktoré nečistia ventilové sedlá, ako nepriamy vstrek... má za následky, že sa tieto mikromotorky kazia aj po 50 tis. km...
mazda toto tuším využila vo svojich skyactive benzínových motoroch, že ten motor vie ísť na benzínovo - sviečkový režim a aj detonačno, sviečkový akokeby dízel... ale to je riadená detonácia...
aj ked v prevádzke to zožere viac ako 1,5ka..
marketingova masaž a auto po 5r na šroť
Ale mínus jeden valec pri autách už je problém ?
v tom videu jazdí na benzín
Popýtal som sa aj iných LPG majiteľov...a našlo sa ich viacero s podobnými skúsenosťami v prípade jazdy po dialnici nad 130km/h
Sú podobne objemné motorizácie, veľmi dobrý motor je podľa mňa 1,2 od Suzuki (68 kw) u ktorého takáto jazda znamená maximálne spotrebu tých 7. A technicky sú tie motory veľmi podobné.
Ma auto ake chcel, jazdi tak ako to mu vyhovuje, tak ma spotrebu aku ma.
lubor1 hlavne mám 360 dní v roku perfektne úspornú jazdu....a to sa vôbec nemusím obmedzovať s ťažkosťou nohy na plyne.... tých 5 dní čo to žralo zhruba rovnako ako každé iné benzínové auto ma netrápi
ale trošku ma začalo zaujímať či je tá spotreba OK pri takejto motorizácii alebo je niekde chyba
jeej, lto sevas
Ak by som to vrtal ja , tak jednu dám hore dierku a druhú niekam oveľa nižšie .
Neviem ale či mám volať policajtov .