Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
nj, mohla ale nechcela...
aj ked, je to otazne... male auta su lepsie vo vyhybani sa buracke... napriklad kratsou brzdnou drahou... alebo zoberme si uz len klasicky losi test: necakana prekaza, mrnava fabka sa vyhne, zavravora, zapiskaju gumy, manik da dva krat kontru a pomaly to rozdycha... iny manik na korejskom SUV strhne volant a ked nejde na strechu hned, tak s velkou pravdepodobnostou pri naslednej kontre
iste, zase pripad od pripadu, ale stava sa...
ked zhodim kolesa z biku tak ho pohodlne ulozim do kufra a zatiahnem roletku nikto nevie ze tam bike moze byt.. takto sa tam v pohode zmestia aj 2 ,len vzdy medzi ne deku alebo nieco podobne aby sa nedotlkli
to jo ale urcite sa ti niekedy stane, ze mas nieco vacsie a roletku nezatiahnes, alebo das nieco na zadne sedadla... (alebo si chces zasustat na zadnych sedadlach )
na kombi a hatchbacky su podla mna rolety samozrejmost (v kombinacii s parkovacim asistentom)
Musim sa priznat.. folie mi trochu vadia.. Nenavidim ked idem za niekym kto ma folie ,chcem predbiehat a nevidim cez neho nic.. +som si odtestoval folie u kamarata ,ktory ich ma a v noci pri parkovani nebolo vidiet nic (len spataky ,ale to niekedy nestaci).. Parkovaci asistent na astricke neni takze do folii sa tak skoro nepustim
tome: ja napriklad najazdim 10tis km rocne...kopec mojich znamych taktiez...nie kazdy da rocne 50tis km
toto hovorí celkom za vela.. tebe aj tá jazdenka vydrží dlho takto, lenže pre mňa napr 100tis znamená 3 roky preč..
okrem toho pri jazdenke si treba hneď prirátať 300-1000€ základný servis.. auto aby som s ním nešiel hneď do servisu by som bral fakt len cez dobrého známeho..
apropo by ma zaujímalo čo ten tvoj kamoš platí za klasickú servisku na tom bavoráku (olej, filtre, kontrola kvapalín, čapov atď.), mňa to na focuse výjde cca 3500 kč, robím ju 2x ročne po 15tis.
ďalšie auto by som rád outback, a čo som zatial zistil za rovnaký servis 8tis kč napr.
pri 100-150tis sa robia rozvody väčšinou, brzdy, nápravy a pod. to sú veci ktoré si do výhladu 2-3 rokov/100tis km možeš pripočítať a čokolvek odsrané si tam pripočítaj.. zatial čo u nového plynie ešte len záruka (u niektorých áut až 5r./150tis km)
pozeráš len na cenu pri kúpe ale sprav si prehlad výdavkov za obdobie 3-5 rokov a až taká jasná volba to nebude..
stratí ale spočítaj aj kolko bude mať stále hodnotu pri následnom predaji ako jazdenka..
kúpiš jazdenku+servis po kúpe+servis pravidelný+servis odsraných dielov- získané peniaze pri predaji napr po 5 rokoch= nejaká suma 1
kúpiš nové+servis pravidelný- získané peniaze = nejaká suma 2
a teraz už si len sumy 1 a 2 porovnať a verím že až taký rozdiel medzi nimi nebude.. akurát pri jednom máš na krku úver za mega a pri druhom len pol mega ale za tých 5 rokov natom budeš cca rovnako..
edit: prečo fabia vs mondeo? berme mondeo vs mondeo alebo fabka vs fabka.. porovnávajme rovnaké autá..
Craobs: pockaj aky uver za mega?
berme to tak, ze kupis novu fabiu za 10tis alebo 3rocne mondeo za 10tis
aj keby si bol na tom rovnako po 5 rokoch financne, je rozdiel sa 5 rokov vyvazat na mondeu a drbkat na fabii
pozri...ak jazdis malo, tak sa ti nic nekazi, lebo nema kedy
a ak jazdis vela, tak sa mozes vykaslat na rozdiel v cene tlmicov pre fabiu alebo mondeo, ked z fabie po celom dni vystupis ako vygrcany rezanec a z mondea si v pohode ...
na fordy su ND dost lacne a ked som kupoval focus pred 2 rokmi, tak na skodovky boli diely drahsie ako na fordy...neviem, ci skodovaci zlacneli odvtedy
tak som to zbežne zkukol na autovia.sk
3 ročné mondeo tak 11-12tis € -> 8 ročné mondeo cca 4-5 tis €
nová fabka combi teda 9-15 tis podla výbavy -> 5 ročná fabka cca 4-6 tis €
kukal som na autá aby vychádzalo cca 20-30tis km ročne..
takže za 5 rokov si natom rovnako pri porovnaní nákup/predaj.. rozdiel bude v servisných úkonoch ktoré si budeš platiť za dobu používania áut. a vo výsledku budeš mať fabku so 150tis km ktorú akurát čaká velký servis ale potom vydrží ďalších niekolko tisíc, alebo mondeo s 250tis u ktorého si už velký servis zafinancoval a pomaličky sa ti odsierajú drobnosti ktoré financuješ priebežne..
komfort a pohodlie je samozrejme na strane mondea, ale z čisto finančného hladiska to až tak uber nieje.. to je ale o tom načo to auto chceš, na prdkanie sa po meste pri 10tis km ročne by som kludne kúpil novú tháliu za 5tis € a za 3 roky po skončení záruky ju predal a kúpil novú
po meste sa praveze neprdkam...auto mam na vylety, dovolenky a na velke nakupy
na to urcite nebudem kupovat nove auto...stale mam na zreteli, ze je to vec, ktora najviac straca na cene
do roboty chodim na biku alebo peso
ta fabka po 150 bude rozhegany traktor, mondeo s 250 este stale kvalitne pohodlne auto
kludne urobim velky servis a budem dalej jazdit pohodlne ako jazdit na traktore s tym, ze velky servis pride neskor...pocit, ze som kupil novy traktor mi bude na holy prd, ked budem v tom aute trpiet (okrem toho neviem odkial mate, ze nove auta sa nekazia a netreba platit za servis)
kazia, ale poväčšine menej ako staré kde už odchádzajú veci aj vekom..
a tak neporovnávajme furt fabku (ktorá stojí za hovno) daj si k tomu inú značku napr hyundai i30, toyota auris ktoré taktiež stoja 10-14tis
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
aj ked, je to otazne... male auta su lepsie vo vyhybani sa buracke... napriklad kratsou brzdnou drahou... alebo zoberme si uz len klasicky losi test: necakana prekaza, mrnava fabka sa vyhne, zavravora, zapiskaju gumy, manik da dva krat kontru a pomaly to rozdycha... iny manik na korejskom SUV strhne volant a ked nejde na strechu hned, tak s velkou pravdepodobnostou pri naslednej kontre
iste, zase pripad od pripadu, ale stava sa...
1.7DTi (r.v.:2004) 215000km a slape ako hodinky ,ziadna porucha ,az na klasiku (tlmice ,tycky stab a pod )
neni to ziadna raketa ,ale nedal by som ju za nic
(minimalne qoli prevazaniu bikov)
na kombi a hatchbacky su podla mna rolety samozrejmost
okrem toho pri jazdenke si treba hneď prirátať 300-1000€ základný servis.. auto aby som s ním nešiel hneď do servisu by som bral fakt len cez dobrého známeho..
apropo by ma zaujímalo čo ten tvoj kamoš platí za klasickú servisku na tom bavoráku (olej, filtre, kontrola kvapalín, čapov atď.), mňa to na focuse výjde cca 3500 kč, robím ju 2x ročne po 15tis.
ďalšie auto by som rád outback, a čo som zatial zistil za rovnaký servis 8tis kč napr.
pri 100-150tis sa robia rozvody väčšinou, brzdy, nápravy a pod. to sú veci ktoré si do výhladu 2-3 rokov/100tis km možeš pripočítať a čokolvek odsrané si tam pripočítaj.. zatial čo u nového plynie ešte len záruka (u niektorých áut až 5r./150tis km)
pozeráš len na cenu pri kúpe ale sprav si prehlad výdavkov za obdobie 3-5 rokov a až taká jasná volba to nebude..
edit: uz sa odputajte od toho bavoraka
kludne berme do uvahy porovnanie nova fabia vs 3rocne mondeo
kúpiš jazdenku+servis po kúpe+servis pravidelný+servis odsraných dielov- získané peniaze pri predaji napr po 5 rokoch= nejaká suma 1
kúpiš nové+servis pravidelný- získané peniaze = nejaká suma 2
a teraz už si len sumy 1 a 2 porovnať a verím že až taký rozdiel medzi nimi nebude.. akurát pri jednom máš na krku úver za mega a pri druhom len pol mega ale za tých 5 rokov natom budeš cca rovnako..
edit: prečo fabia vs mondeo? berme mondeo vs mondeo alebo fabka vs fabka.. porovnávajme rovnaké autá..
berme to tak, ze kupis novu fabiu za 10tis alebo 3rocne mondeo za 10tis
aj keby si bol na tom rovnako po 5 rokoch financne, je rozdiel sa 5 rokov vyvazat na mondeu a drbkat na fabii
(nemam fabiu..furikujem audi A4..)
a ak jazdis vela, tak sa mozes vykaslat na rozdiel v cene tlmicov pre fabiu alebo mondeo, ked z fabie po celom dni vystupis ako vygrcany rezanec a z mondea si v pohode ...
na fordy su ND dost lacne a ked som kupoval focus pred 2 rokmi, tak na skodovky boli diely drahsie ako na fordy...neviem, ci skodovaci zlacneli odvtedy
3 ročné mondeo tak 11-12tis € -> 8 ročné mondeo cca 4-5 tis €
nová fabka combi teda 9-15 tis podla výbavy -> 5 ročná fabka cca 4-6 tis €
kukal som na autá aby vychádzalo cca 20-30tis km ročne..
takže za 5 rokov si natom rovnako pri porovnaní nákup/predaj.. rozdiel bude v servisných úkonoch ktoré si budeš platiť za dobu používania áut. a vo výsledku budeš mať fabku so 150tis km ktorú akurát čaká velký servis ale potom vydrží ďalších niekolko tisíc, alebo mondeo s 250tis u ktorého si už velký servis zafinancoval a pomaličky sa ti odsierajú drobnosti ktoré financuješ priebežne..
komfort a pohodlie je samozrejme na strane mondea, ale z čisto finančného hladiska to až tak uber nieje.. to je ale o tom načo to auto chceš, na prdkanie sa po meste pri 10tis km ročne by som kludne kúpil novú tháliu za 5tis € a za 3 roky po skončení záruky ju predal a kúpil novú
na to urcite nebudem kupovat nove auto...stale mam na zreteli, ze je to vec, ktora najviac straca na cene
do roboty chodim na biku alebo peso
ta fabka po 150 bude rozhegany traktor, mondeo s 250 este stale kvalitne pohodlne auto
kludne urobim velky servis a budem dalej jazdit pohodlne ako jazdit na traktore s tym, ze velky servis pride neskor...pocit, ze som kupil novy traktor mi bude na holy prd, ked budem v tom aute trpiet (okrem toho neviem odkial mate, ze nove auta sa nekazia a netreba platit za servis)
a tak neporovnávajme furt fabku (ktorá stojí za hovno) daj si k tomu inú značku napr hyundai i30, toyota auris ktoré taktiež stoja 10-14tis