Vodic auta by mal byt dostatocne kompetentny na to, aby vedel posudit, kedy ma zapnut asistenta a kedy ma vypnut asistenta, ktory mu zasahuje do riadenia.
Lenže vodiči nie sú na toto kompetentní. Miliardy vodičov to skrátka nevedia posúdiť.
Inak, to je tak trochu protiklad: keď je vodič schopný rozoznať, že má zapnúť asistenta, tak ho nepotrebuje zapnúť, vyrovná si to sám
(teda ak sa nebavíme o polo/autonómnych autách).
lane assist by sa mal spustit automaticky iba v pripade ze vodic sa dostatocne nevenuje riadeniu vozidla. Dnes uz system, ktory toto rozpoznava predsa mame.
No môžem ťa ubezpečiť, že v mojom aute taký systém nemám a je to dosť bežné auto a ako bežný príslušník strednej triedy som ešte také auto nešoféroval a so mnou ani miliardy ďalších vodičov. Mám tam nejaký marketingový systém, aby sa to pekne vynímalo v katalógoch, že keď nejako viac potočím volantom alebo čo, tak to nahlas cinkne a objaví sa káva na displeji, ale rozhodne to nefunguje, keby som si pozeral facebook, pozeral na peknú babu vľavo, kontroloval vzadu decká, obzeral kde je Veľký voz, zaspával či sa práve pohádal so ženou a kričal jej do ucha. Možno také systémy v prémiových autách (a v Subaru) existujú, ale nie sú v bežných autách, ktoré tvoria podstatu vozového parku vo svete.
Inak by mal lane assist zostavat vzdy v tom rezime, ktory tam bol ked sa vypol motor.
Na mojom aute to tak je.
Rad by som videl statistiku, ktora zmeria ci sa nieco aplikaciou after start lane assist on featury v novych autach zlepsilo. Nemas taku?
Nemám. A ani sa toho systému nezastávam (i keď mne osobne nevadí, vôbec ho ani nevnímam), iba som ti napísal, že na objektívne posúdenie potrebujeme dáta a nie dojmy.