Tak to už dobrého klobúka si išiel :lol:
17.02.2023 - 15:19:12
00
No ved asistenčné systémy sú tu práve vďaka šoférom, ktorí zodpovední neboli. A nemyslím si ani, že by pomohla voči tomu nejaká výchova, resp. len okrajovo a trvalo by to niekoľko generácií.
Keď je niekto blb, tak sa ním neodstane.
17.02.2023 - 15:27:37
01
Jezus napísal:
Som nasiel v archive este dve zaujimave:

1. ked som sa neponahlal
2. ked som sa ponahlal (v ramci povolenych limitov)


To len ze to nieje zanedbatelnych pár deci, lebo dvojtonova stvorkolka s automatom pôjde nalozena rodinou za šesť,alebo sám zabavne za osem...
U xtraila modifikácia "na talianske kopceky" ušetrí tiež dobre dva litre oproti sólo prazdnemu autu😉

Prílohy:

Screenshot_20230217_155347_Gallery.jpg
Screenshot_20230217_155347_Gallery.jpg 91.02 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_20230217_154435_Gallery.jpg
Screenshot_20230217_154435_Gallery.jpg 189.73 KiB thumb_up0thumb_down

17.02.2023 - 16:06:35
00
Tak ale stvorkolka s privesom je zas neporovnatelna kategoria. Ja s autom nejazdim po meste, takze najvyssiu spotrebu na nadrz som mal 5,4 na sto (zimna spotreba). Aj keby som to hrotil, tak asi velmi nepreleziem cez 6. Proste eko auto. :)
17.02.2023 - 16:14:42
00
Neviem ci sa chápeme,píšem o 2 autách, A snažím sa napísať ze ta nízka spotreba je len o rýchlosti. X trail koli vozíku musí ísť 100 a aj keď je zaťažený pol tony vozíkom zere o dva litre menej ako hole auto...
17.02.2023 - 16:25:19
00
misoR napísal:
No ved asistenčné systémy sú tu práve vďaka šoférom, ktorí zodpovední neboli. A nemyslím si ani, že by pomohla voči tomu nejaká výchova, resp. len okrajovo a trvalo by to niekoľko generácií.
Keď je niekto blb, tak sa ním neodstane.


včera mi k tomu dobré video vyhodilo... by niekto povedal zlaté časy "analógových" aut... inak ten kanál je plný videí tragických dopravných nehôd ešte z komunizmu... tam boli šialené štatistiky zranených a zabitých, jeden predlžený víkend bol na úrovni terajšieho polroka ... a to vtedy prevažne jazdili len "zručnejší" vodiči... kiež by vtedy boli už nejaké asistenčné systémy aspoň typu ABS
thumb_up0thumb_down
17.02.2023 - 16:26:26
01
misoR napísal:
No ved asistenčné systémy sú tu práve vďaka šoférom, ktorí zodpovední neboli. A nemyslím si ani, že by pomohla voči tomu nejaká výchova, resp. len okrajovo a trvalo by to niekoľko generácií.
Keď je niekto blb, tak sa ním neodstane.


nie je to vdaka, je to kvoli. ale stale, stale riesime dosledok.

na druhej strane nehovorim, ze vsetky su a priori zle. Ale napriklad nevidim zmysel vynucovat pouzivanie lane asisstu tym, ze musi byt po kazdom starte auta aktivny. Pretoze lane asist ma asistovat, nie natahovat sa so soferom o volant.

keby sme to dotiahli ad absurdum, tak dajme tomu, ze ako overseer z nejakej statistiky by si zistil, ze motorkarom sa obcas stava, ze v zakrute polozia motorku prilis a podklznu. A preto im tam pri kazdom starte namontujes pomocne kolecka. On si ich sice moze zhodit dole, ale dalsi start ich tam znova bude mat.

No a teraz ked padne co je podla teba pricina padu?
17.02.2023 - 16:30:34
00
rs955i napísal:
Neviem ci sa chápeme,píšem o 2 autách, A snažím sa napísať ze ta nízka spotreba je len o rýchlosti. X trail koli vozíku musí ísť 100 a aj keď je zaťažený pol tony vozíkom zere o dva litre menej ako hole auto...

Pochopil som, ze prva veta o X3, druha o Xtraile. A reagoval som na tych zanedbatelnych par deci - u Teba je to vyrazny rozdiel podla zatazenia, u mna je rozdiel medzi min. a max. spotrebou 1 liter, pricom v lete bezne okolo 4,8. Cize som tym chcel povedat, ze mne sa neoplati snazit jazdit na spotrebu, ked to stlacim max. o 4-5 deci. U Teba to vyznam ma.
17.02.2023 - 16:31:26
00
JoNesbo napísal:
včera mi k tomu dobré video vyhodilo... by niekto povedal zlaté časy "analógových" aut... inak ten kanál je plný videí tragických dopravných nehôd ešte z komunizmu... tam boli šialené štatistiky zranených a zabitých, jeden predlžený víkend bol na úrovni terajšieho polroka ... a to vtedy prevažne jazdili len "zručnejší" vodiči... kiež by vtedy boli už nejaké asistenčné systémy aspoň typu ABS
thumb_up0thumb_down

Papierovu S120 by ABS nespasilo, a taku 1203 ani line asist😉
Dnes sú tie auta radovo pevnejšie,a navrhnuté na prežitie aj bez asistentov...
17.02.2023 - 16:35:26
00
Zubesuch napísal:
Ale napriklad nevidim zmysel vynucovat pouzivanie lane asisstu tym, ze musi byt po kazdom starte auta aktivny. Pretoze lane asist ma asistovat, nie natahovat sa so soferom o volant.


Na objektívne posúdenie by sme museli vidieť dáta, koľko nehôd (fatálnych alebo s ťažkými zraneniami) sa udialo vďaka opusteniu jazdného pruhu.
Síce sa nevenujem opúšťaniu pruhu :-) , ale pracovne sa okrajovo musím obšmietať okolo zvyšovania bezpečnosti cestnej premávky. A tú v jej najpodstate určujú objektívne dve veci - fyzika a psychológia. Ak máme veľa nehôd kvôli opusteniu jazdného pruhu (to je iba úvaha "ak", neviem, či naozaj máme) a ak to chceš riešiť, tak sa skús zamyslieť, ako dosiahnuť, aby vodiči ten pruh neopúšťali. Ber do úvahy reálny život - teda najmä finančné zdroje a politickú vôľu. A podľa toho navrhni riešenie. Skús.
17.02.2023 - 18:19:41
00
este raz si precitaj to na co narazam a reaguj aspon raz vo svojom zivote v tejto teme vecne.
ja nehovorim, ze lane assist je nepotrenbny, zly, skodlivy. Ja hovorim o nevhodnej aplikacii tejto featury. vodic auta by mal byt dostatocne kompetentny na to, aby vedel posudit, kedy ma zapnut asistenta a kedy ma vypnut asistenta, ktory mu zasahuje do riadenia. Pretoze to je ta entita, ktora je v konecnom dosledku zodpovedna aj za skutocnot kam auto smeruje. Ja napr. vyuzivam lane assist iba v rezime kedy mi zapipa ked prejdem pruh bez smerovky. A vysostne ma otravuje, toto pri kazdom starte menit spat z rezimu, kde mi to aktivne zasahuje do riadenia.

Jednoducho ak nejaky problem realne neexistuje, nebudem pre neho hladat dokonca nevhodne riesenie, ale dobre nech je po Tvojom...

lane assist by sa mal spustit automaticky iba v pripade ze vodic sa dostatocne nevenuje riadeniu vozidla. Dnes uz system, ktory toto rozpoznava predsa mame.
Inak by mal lane assist zostavat vzdy v tom rezime, ktory tam bol ked sa vypol motor.

Ono to nejaky cas tak, ze ten rezim tam zostaval aj bolo. Rad by som videl statistiku, ktora zmeria ci sa nieco aplikaciou after start lane assist on featury v novych autach zlepsilo. Nemas taku?
17.02.2023 - 19:08:45
00
Zubesuch napísal:
Vodic auta by mal byt dostatocne kompetentny na to, aby vedel posudit, kedy ma zapnut asistenta a kedy ma vypnut asistenta, ktory mu zasahuje do riadenia.

Lenže vodiči nie sú na toto kompetentní. Miliardy vodičov to skrátka nevedia posúdiť.
Inak, to je tak trochu protiklad: keď je vodič schopný rozoznať, že má zapnúť asistenta, tak ho nepotrebuje zapnúť, vyrovná si to sám :-) :-) (teda ak sa nebavíme o polo/autonómnych autách).

Zubesuch napísal:
lane assist by sa mal spustit automaticky iba v pripade ze vodic sa dostatocne nevenuje riadeniu vozidla. Dnes uz system, ktory toto rozpoznava predsa mame.

No môžem ťa ubezpečiť, že v mojom aute taký systém nemám a je to dosť bežné auto a ako bežný príslušník strednej triedy som ešte také auto nešoféroval a so mnou ani miliardy ďalších vodičov. Mám tam nejaký marketingový systém, aby sa to pekne vynímalo v katalógoch, že keď nejako viac potočím volantom alebo čo, tak to nahlas cinkne a objaví sa káva na displeji, ale rozhodne to nefunguje, keby som si pozeral facebook, pozeral na peknú babu vľavo, kontroloval vzadu decká, obzeral kde je Veľký voz, zaspával či sa práve pohádal so ženou a kričal jej do ucha. Možno také systémy v prémiových autách (a v Subaru) existujú, ale nie sú v bežných autách, ktoré tvoria podstatu vozového parku vo svete.

Zubesuch napísal:
Inak by mal lane assist zostavat vzdy v tom rezime, ktory tam bol ked sa vypol motor.

Na mojom aute to tak je.

Zubesuch napísal:
Rad by som videl statistiku, ktora zmeria ci sa nieco aplikaciou after start lane assist on featury v novych autach zlepsilo. Nemas taku?

Nemám. A ani sa toho systému nezastávam (i keď mne osobne nevadí, vôbec ho ani nevnímam), iba som ti napísal, že na objektívne posúdenie potrebujeme dáta a nie dojmy.
17.02.2023 - 19:28:43
00
Tak potom si odporuje cely koncept toho asistenta. Lebo ked na to neni kompetentny vodic automobilu tak preco ma stale tu moznost teda to vypnut a zapnut?
17.02.2023 - 20:36:01
00
Netuším.
Teraz niekedy by sa už lane assist mal stať povinným príslušenstvom, tak tipujem, že už to ani nepôjde vypnúť?
17.02.2023 - 20:41:34
00
zase neplaš sa hneď 😁
aj keby to tak bolo, tak štart stop sa nedá vypnúť?
17.02.2023 - 20:51:04
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up