Lokalizácia
Formulár sa odosiela
a este k teme elektromobility, zakazu spalovacich motorov 2035, emisna norma Euro 7 ktora ide za technicke moznosti motorov a ine "skvele" ekologicke super aktivity....
Kolko emisii produkuju tanky...? ci nemecky, ukrajinsky ci rusky..? Maju vobec nejaku emisnu normu? My sa tu v EU ideme posrat za minimalnymi emisiami, robia sa obstrukcie na ktore doplatia bezni ludia, vsade sa nezmyselne tlaci na elektroauta.. :/... a cca 700 km od Sk lietaju rakety s enormnym znecistenim vzduchu jak motorom tak vybusninami, na nakladakoch cez celu europu jazdia hufnice, BVP a Humvee plne municie... vsetko tazka anti eko zalezitost.
Kde su teraz ti odvazni aktivisti ktori sa prilepili k Ferrari na autosalone, preco sa nejdu lepit na tanky na Ukrajinu, preco nerobia zive retaze priamo na fronte (alebo aspon na hraniciach)... kde v Pi()i je zrazu hrdinska ekoguru Gretchen aus Sweden....??
No nechal som sa trocha uniest... sorry
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 15:06:38
07
hej, hej, pekne si sa nechal zavliect :-)
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 15:19:10
01
1. Klimatickú neutralitu nepotrebujeme dosiahnuť hneď dnes, ale v roku 2050.

2. Emisie z tankov a spol. sú zanedbateľné oproti globálnym ci európskym emisiám.

3. To si naozaj myslíš, že ekoaktivisti majú ísť protestovať na ukrajinsko-ruský front alebo si sa iba v čase písania príspevku na chvíľu pomiatol a už to prešlo?

4. Keď iní kašlú na životné prostredie, aj my môžeme?
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 15:26:58
05
aj v indii a cine sa jazdi samej "eko" olejnicke ... ono to ale neznamena ze ked mam suseda, ktory si sere na svojom dvore a citim to aj ja, ze si tam začnem aj ja srat 😂
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 15:28:56
02
zle si prirovnal - keby sused palil mokru travu a tahalo by ti to na pozemok a pri tom ty by si mokru travu vyvazal niekam na zberny dvor asi by ti to vadilo.
vzduch nema a nepozna hranice - preto mi vadi ak si v eu robime rozne zakazy ktore nam obmedzuju a predrazuju zivot. ak to nieje celosvetovo nevidim v tom velky zmysel.
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 15:50:18
03
Keď 16 najväčších námorných lodí vypluje rovnako bordelu ako všetky autá sveta, tak treba riešiť autá. Len samotné US Navy vyprodukuje viac ako 4. násobok emisií, ako EU. Priemerný Američan vyhodí ročne cez 30kg oblečenia, Brit či Nemec cez 20kg. Momentálne číslo 1 v emisiách je textilný priemysel. Kúpim si blbé tričko za 50€ od serióznej značky a po 10 opratiach sa rozpadáva, tenisky vydržia rok a rozpadnú sa z vnútra. Kde je nejaký tlak na kvalitu? Najväčším svetovým producentom metánu je hovädzí dobytok. V EU šaškujú, že také Citigo 900kg je neekologické, ale 2,5+t mastodont typu Tesla X a podobne sú EKO, lebo nič neprdia. Neviem, čo je na tom pravdy, ale na Slovensku je že vraj 99% predaného cesnaku dovezeného z Číny. Prečo dovážame paradajky a papriku zo Španielska? Na Slovensku sa dajú predsa tiež vypestovať. A takto sa dá ísť ďalej. Kľudne sa aj cyklistike sa dá dosť veľa vecí vytknúť. Bezduše a mlieko v nich tiež zrovna eko nie je. Rôzne atypické riešenia, aby nemohol kombinovať vec A a B, alebo aby som to musel meniť komplet. Poškodí sa 1 kľuka? Separátne ju nekúpim, musím kúpiť obe. Ďalšie plytvanie. Plášte, čo vydržia 1500km a ľudia to vyhadzujú, lebo sa zodrali. Ja chápem, že reťaz sa namáha, ale keď vydrží 1000km, tak je to prúser. Nie je možné kúpiť presnú dĺžku reťaze, zakaždým aspoň na mojich bikoch tak 15-20 článkov bolo navyše. Chcem si kúpiť reťaz? Príde mi zabalená v plastovom obale, ten je v papierovom obale a niekto si to ešte nechá poslať poštou z Anglicka, lebo ušetrí 29 centov na reťazi... Slovenská pošta rozdá ročne že vraj 100 miliónov žltých lístkov. To je koľko kg zbytočného odpadu v dnešnej digitálnej dobe? Papierové letáky z obchodov, čo nikto nečíta... Doma sme to odkladali, ročne len letáky a noviny čo nám chodia, tak okolo 40-45kg sa toho nazbieralo. Vec, ktorú 90% ľudí chytí, vytiahne zo schránky a hodí rovno do koša. To je tá ekológia v praxi.
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 15:57:53
07
arrow_leftJano1987 napísal:
Keď 16 najväčších námorných lodí vypluje rovnako bordelu ako všetky autá sveta, tak treba riešiť autá. Len samotné US Navy vyprodukuje viac ako 4. násobok emisií, ako EU.


Nešír zase bludy, čo sa týka emisí skleníkových plynov, o ktorých sa bavíme, tak ani jedno z toho nie je pravda.
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 16:03:36
04
Aký blud zase? Je to vedecky dokázaný fakt. 16 najväčších nákladných lodí vypľuje do vzduchu viac bordelu ako všetky autá sveta. https://www.startitup.sk/vedel-si-ze-16-najvacsich-lodi-znecisti-ovzdusie-viac-ako-vsetky-auta-sveta/ určite keď pohľadáš, tak nájdeš aj od ďalších XY zdrojov plus mínus rovnaké zistenia. Dokonca aj tento článok z 2018 neplatí, keďže v Južnej Koreii myslím sa dokončujú 2 nákladné lode s kapacitou cez 26 tisíc kontainerov. V 2018 bola najväčšia loď OOCL Hong Kong s 21 413 kontajnermi. V 2022 je už na 10. mieste https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_container_ships. Je tam už 50 lodí väčších ako spomínaný OOCL Hong Kong a kľudne už medzitým mohli postaviť ďalšie. A to tam nie sú zarátané tankery.

Edit: kľudne si pozri aj výletné lode, čo sú tam. Lode pre 4000+ osôb. Tých sa nájde tiež dosť.
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 17:31:43
01
Takze namiesto aut treba zrusit lode, lietadla a zacat zit trochu lokalnejsie. Vo volnom case, namiesto zabaviek, bude kazdy pestovat zeleninu v kochlikoch
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 18:00:02
01
1. Najprv si ujasni, o čom píšeš. Diskusia je o emisiách skleníkových plynov a ty argumentuješ článkom o emisiách nie skleníkových plynov NOx a SOx (NOx môže za určitých okolností nepriamo prispieť k skleníkovému efektu, ale je to zanedbateľné a NOx sa nezaraďujú medzi GHG).

2. Neexistujú žiadne výpočty, iba modely a odhady.

3. Je možné, že emisie NOx všetkých ľodí na svete sú väčšie ako emisie NOx všetkých áut, ale v žiadnom prípade to neplatí o emisiách "16 najväčších lodí".

4. Dtto pri emisiách SOx, akurát tam to nie je iba "možné", ale isté.

5. Ak sa chceme ozaj baviť o skleníkových plynoch ekvCO2, tak tam sú emisie "16 najväčších lodí" v porovnaní so všetkými autami na svete zanedbateľné, práve naopak - emisie CO2 všetkých áut na svete sú 2-4x väčšie ako všetkých lodí na svete.

6. Označiť Startitup s odvolaním sa na Daily Mail (britský Nový čas, "Je to už pár rokov, čo britský denník Daily Mail uverejnil alarmujúce tvrdenie") ako "vedecky dokázaný fakt" je naozaj pitoresktné.

Ach jaj... našťastie sa idem dať ostrihať, tak hádam to tu dnes už nebudem čítať.
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 18:09:03
06
Aj my hádame
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 18:13:19
01
2. Neexistujú žiadne výpočty, iba modely a odhady.

Vtipné, keď som týmto istým argumentoval v prípade človekom produkovaného CO2 a jeho vplyvu na klimatickú zmenu, tak som bol rozobraný na cárach.
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 18:16:02
00
Môj 2. bod som uviedol výhradne v súvislosti s hodnotením emisí lodí a áut a ich porovnávaním. O výpočtoch a meraniach človekom produkovaného CO2 a jeho vplyve na klimatickú zmenu to netvrdím.
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 18:23:39
00
všetky témy týmito ekosračkami pokazíte..
prdele téma štvorkolesový miláčik a rieši sa tu US navy a klavilta tričiek
Zobraziť komentár 16.02.2023 - 19:11:18
31
Tak spät k teme ked uz sa tu riesil dojazd na jednu nadrz. Minuly rok v lete som sa len tak zo zvedavosti pokusil o co najväcsi najazd / co najnizsiu spotrebu. Ale uz to robit nebudem, nestoji ta sebakontrola za tu usporu par deci na sto. :)

P.S. Palubak klame, realna spotreba podla tankovania 4,35.

Prílohy:

20230216_124026.jpg
20230216_124026.jpg 152.95 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 16.02.2023 - 19:30:17
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up