Jj chlapi, hladky diesel spali vsetko a je takmer nepokazitelny, problemom sucasnych dieslov su turba, common-rail a podobne vydobytky modernej techniky, ktore z neho robia velmi citlivy stroj.
A neviem, kde to bude s vykonmi koncit, v roku 2009 nam pride motor 2,2 CDI s 200 PS
Tento svet zacina ovladat marketing a zenie ho do zahuby...
Si vezmite, ze kedysi stalo lux. auto 2 miliony a nemalo NIC, akurat tak elektricke stahovanie okien. Bolo cele z ocele, vazilo 2,3 tony,
vykon 80-90 PS, zivotnost v pohode milion km...
V sucasnosti ma tak isto velke auto za 2 miliony samu elektroniku, vykon 230 PS, navigacie, posilnovace, turba atd... Kde sa asi tak usetrilo? Ze by na materialoch a poctivosti spracovania? Presne tak. Co bolo ocelove je hlinikove alebo plastove, co montovali zapadoeuropania, montuju teraz turci, zivotnost sa rapidne znizila... Hlavne ze to ma zrychlenie 7 sekund na 100 km... A zivotnost 150000 km. Potom je na odpis.
Skoncili casy, ked nam auto vydrzalo 20-30 rokov, verte tomu ze stare skodovecky este budu jazdit, ked uz nove auta budu davno v srote... Zahynie obchod s jazdenymi autami, lebo po troch-styroch rokoch bude auto na zahodenie a ludia nebudu zan cakat peniaze, ale platit za jeho zlikvidovanie...