Nízke otáčky motorom nevadia, vadia ale vibrácie, ktoré naftové motory vytvárajú keď sú podtáčané a práve tie robia dvojhmotovému zotrvačníku zle. Sila vibrácií závisí od zošliapnutia plynu. Takže jazdiť pri 1300 otáčkach nieje problém. Znamená to ustálenú rýchlosť možno 65 km/h na 5.ke, ktorú na rovine motor dokáže udržať pri minimálnom zošliapnutí plynu. Rovnako brzdenie motorom aj tesne nad volnobežnými otáčkami ničomu nevadí. Radcovia radenia v niektorých autách fungujú správne, v iných navádzajú na podtáčanie motora. Dôležité je riadiť sa sluchom, ak má človek trošku cit pre autá tak to dokáže rozpoznať.
Takže pri 2,0 Tdi 125kw (PD) nieje problém jazdiť pri nedodržiavaní rýchlosti cez dediny na 5ke, ale treba počítať s tým, že auto nieje schopné (použitelne) akcelerovať a každé mierne stúpanie znamená nutnosť radiť. Tu je dôležité, keď príde kopec podvedome nepridávať a netrápiť motor (a posádku). Rovnako pri skončení dediny je treba potradiť.
Inak je to motor so zaujímavým charakterom. Auto začína ťahať cca 1800 otáčok, kedy nastupuje turbo, dovtedy je to dosť hluché, jazdiť 90 na 6ke je problém. Maximálný
výkon je pri 4200 ot., takže sa s tým krásne predbieha, na rozdiel od 1,9 66kw, ktorá zo začiatku sľúbi ale ako Fulli1987 písal, práve keď to človek potrebuje, tak stráca dych.