1300 otacok nie su pracovne otacky motora. Tym davas zabrat nielen motoru ale aj dvojhmotaku, ktory v tych otackach musi mat radost tlmit tie otrasy.. Inak ak pri 130km/h je turbo pekne roztocene a samozrejme ho treba nechat v klude dochladit. Nevravim, ze minutu stat ale tak chvilku proste. A tych aut s vodnym chladenim na turbe je ako safranu, ,na to by som nevsadzal..

A ako mam jazdit ked mam 6-kvalt a pri rychlosti 90km/h po rovnej ceste mam LTT 1500 otaciek? To mam jazdit na 5-ku a sestku pouzivat az pri 130 km? A to ma palubny pocitac "navadza" este skorej radit vyssie rychlostne stupne ako to v skutocnosti robim. Snazim sa nejazdit pod 1500 otaciek. Mam 4-rocny VW 2,0 TDi 103kW CR a 320Nm a auto ma tah od cca 1400 otaciek. Tak raz do roka ked idem k sestre do Nemecka tak na dialnici trosku motoru "nahulim" max 190km/h (viac to nejde) vraj to pomaha DPF filtru. Inac jazdim kludne, usporne, mam uz svoje roky.
31.01.2015 - 10:25:04
00
mam Ibizu s tym motorom ako ty...
a jazdim presne ako si sa pytal.. 90 na 5tke... a snazim sa motat koli tych 2tis otacok... a myslim ze to je lepsie ako sa motat na 1500 ;)
31.01.2015 - 13:13:28
00
lakkoa ako sa sprava motor pri 90km/h na tej sestke? Vycihaj si aktualnu spotrebu na sestke a na patke a uvidis, ze rozdiel je minimalny, tak naco by si jadil na otackach, ktore nie su spravne? Ja mam 2.0 TDCi, velmi podobny sprevodovanim aj vykonom tvojmu. A ten motor je na sestke neskutocne lenivy, nie je v otackach, turbo nedycha este, skus mi stupit na krk na sestke a na patke pri tej 90tke a uvidis ako ten motor bude reagovat, kedy bude zivsi. Ja davam sestku az od 110-115km/h kedy na sestke uz atakujem 2000 otacok, dovtedy idem na patke. Tomu motoru to nevadi, ist na patke 100km/h je uplne OK, tocis okolo 2100-2200 otacok a ked mu dupnes na krk, tak uvidis ako vystreli. O tom to je. Vo velkej jednoduchosti to vysvetlim tak, ze jazdi na takych otackach, aby bolo turbo vzdy nadychnute a hned reagovalo. To znamena od 1900 vyssie. Ak ti bude tvrdit niekto, ze diesle su nizkootackove, povedz mu, ze nemas kamion ani ponorku ale commonrail v osobnom aute.
31.01.2015 - 14:25:16
00
hovorit o nejakych vseobecnych otackach je kktina, kazdy motor ma iny priebeh krutiaceho momentu, pokial ti nejde len o spotrebu tak by si sa mal drzat niekde okolo max krutiaceho momentu (napr u mna je to niekde okolo 1900 ot (245 Nm, 66 kW)) a na druhej strane diesel vytacat na maximum nema vyznam a pokial to mas dobre sprevodovane tak to nepotrebujes (napr moj uz od 3000 otacok zacina leniviet), treba si zistit od kolko do kolko mas max. krutiaci moment a tam niekde sa drz, to podliezanie predpisanej spotreby moze byt niekedy na vacsiu skodu ako sa zda....
31.01.2015 - 15:29:13
00
Este som chcel napisat k tomu palubnemu pocitacu: Je to ekoEU cctina, neries palubak ale pocuvaj motor. Ako pise Fulli, drz to v spektre najvyssieho krutaku, vtedy je turbo dobre nadychnute a motor bezi spravne.

Samozrejme vytacanie do cerveneho pola je nielen pri diesli ale aj pri turbobenzinoch zbytocne. Vykonovu spicku niekde v cervenych otackach uz pri 4valcovych turbobenzinoch necakaj..
31.01.2015 - 17:34:08
00
sam by som neveril kolko ludi sa riadi palubakov v pripade zaradenej rychlosti. bezne to trapia na 1300 otacok a tesia sa aky je motor tichy. potom samozrejme nadavaju na moderne diesle lebo im odchadza asi vsetko. z coho vychadza dalsia slovenska uchylka ze ked zbadaju diesel s 200t tak to nekupia lebo maju zakorenene ze vtedy je najvyssi cas na vymenut turba a dvojhmoty
31.01.2015 - 23:41:21
00
Nízke otáčky motorom nevadia, vadia ale vibrácie, ktoré naftové motory vytvárajú keď sú podtáčané a práve tie robia dvojhmotovému zotrvačníku zle. Sila vibrácií závisí od zošliapnutia plynu. Takže jazdiť pri 1300 otáčkach nieje problém. Znamená to ustálenú rýchlosť možno 65 km/h na 5.ke, ktorú na rovine motor dokáže udržať pri minimálnom zošliapnutí plynu. Rovnako brzdenie motorom aj tesne nad volnobežnými otáčkami ničomu nevadí. Radcovia radenia v niektorých autách fungujú správne, v iných navádzajú na podtáčanie motora. Dôležité je riadiť sa sluchom, ak má človek trošku cit pre autá tak to dokáže rozpoznať.
Takže pri 2,0 Tdi 125kw (PD) nieje problém jazdiť pri nedodržiavaní rýchlosti cez dediny na 5ke, ale treba počítať s tým, že auto nieje schopné (použitelne) akcelerovať a každé mierne stúpanie znamená nutnosť radiť. Tu je dôležité, keď príde kopec podvedome nepridávať a netrápiť motor (a posádku). Rovnako pri skončení dediny je treba potradiť.
Inak je to motor so zaujímavým charakterom. Auto začína ťahať cca 1800 otáčok, kedy nastupuje turbo, dovtedy je to dosť hluché, jazdiť 90 na 6ke je problém. Maximálný výkon je pri 4200 ot., takže sa s tým krásne predbieha, na rozdiel od 1,9 66kw, ktorá zo začiatku sľúbi ale ako Fulli1987 písal, práve keď to človek potrebuje, tak stráca dych.
01.02.2015 - 09:02:51
00
Noldo ani dpfku moc nepomahas pri nizkych otackach. Pri 1300 otackach nedochadza k riadnemu spaleniu zmesi vo valcoch a ciastocky co vychadzaju do vyfuk. potrubia su vacsie ako tie pri 2000 otackach. Castym problemom ludi jazdiacich na nizkych otackach byva zakarbonovany egr ventil. To plati dokonca aj pre benzinove motory.
01.02.2015 - 09:15:32
00
a čo pri atmosférickom benzíne? tam mám mať už pri 50km/h šiesty prevodový stupeň, potom je otázka kto to tak sprevodoval, keď na tej 6 mám ísť aj 130... ale tak dnes sa ide všetko na emisie a na to aby sa aspoň ako tak to auto priblížilo k spotrebe udávanej v techničáku..
01.02.2015 - 09:25:26
00
To máš asi pravdu, ale tým som len chcel povedať, že je to možné aj bez toho aby to niečomu výrazne vadilo, nie že to doporučujem. Myslím si ale, že to môže pomôcť k lepšej spotrebe. Myslím si ale, že je lepšie kúpiť auto po niekom, kto jazdil svižne ako po niekom, kto hypnotizoval hodnotu priemernej spotreby.

Tá 6tka je preto taká krátka, aby si v dialničných stúpaniach nemusel podraďovať a zároveň ju mohol radiť už pri nižšej rýchlosti. A že ju to už doporučuje radiť, nuž ľudia radi pozerajú na nízke číslo v techničáku.
01.02.2015 - 12:03:22
00
Dnes som mal tu cest ist ako spolujazdec (auto s motorom 1,2 TSI). Holka isla na sestke v dedine cca 50 km/h, cca 1300 otacok. Prislo stupanie a motor zacal duniet az rezonovala cela kabina. Par sekund som cakal, ci jej to dojde a podradi. Ked ten motor dalej tyrala a bolo zrejme, ze podradovat nemieni, tak uz som sa neudrzal a vravim jej "Daj tam stvorku". Odpoved "Prepac, ale mne povedal predavac ked som to kupovala, a aj dalsi ludia, ktori tomu rozumeju, ze toto uz su uplne ine motory a treba jazdit uplne inak ako s tymi starymi a takto je to OK. Vzdy mi na displeji svieti aku mam dat rychlost a to je ta, co je pre motor najlepsia a najviac ho setri. Myslim, ze oni tomu asi rozumeju viac ako Ty." :)
01.02.2015 - 23:53:08
02
Pokúsil si sa reagovať? ;)
02.02.2015 - 00:03:14
00
Naivne ano. Vdaka tomu som sa este dozvedel, ze vsetci chlapi su rovnaki a kazdy si mysli, ze prave on ma pravdu. A ze ona uz ma dost najazdene a bude verit radsej odbornikom. :)

Btw. nepodarilo sa mi ju presvedcit ani len o tom, ze indikacia odporucaneho stupna nie je o tom, ze ten stupen najviac setri motor, ale ze najviac setri palivo vdaka nizkym otackam a ze su to dve rozdielne veci. No ale ved nie je to moje auto... :)
02.02.2015 - 00:27:32
00
ty ješitný chlap :)
02.02.2015 - 07:31:20
05
som si pri tejto debate spomenul, že moje auto má ešte aj skvelý eko mód, keď sa aj tak z hnilého motora stane ešte hnilší, plynový pedál začne mať menšiu odozvu a po bokoch palubovky sa rozsvieti indikácia optimálnych otáčok, keď ideš šetrno tak svieti zeleno, keď si tak napomedzí tak žlto a keď si nešetrný tak modro :D keď bolo auto v zábehu, tak ma ani nenapadlo tento mód jazdiť, potom som tomu chvíľu dal šancu a v spotrebe oproti normálnemu módu nebol takmer žiadny významný rozdiel, odvtedy som to nezapol.
02.02.2015 - 08:03:26
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up