Ani som nevedel ze existuju origo rozmrazovace, roky pouzivam obycajny denaturovany lieh (liter za 2€) + stary rozprasovac z kupelne. Smrdi to solidne, ale funguje spolahlivo
09.12.2016 - 08:41:48
00
LL napísal:


súhlasím a ešte doplním, že presne rovnako nám to bolo prednášané na vysokej na predmete spaľovacie motory.. a celkom výnimočne to učil jeden z tých mála profesorov o ktorých sa dá povedať že pán profesor a nebolo to len také suché teoretizovanie ako na väčšine iných predmetov...
09.12.2016 - 08:48:39
00
na okna pouzit kvalitny nano coat, pri nizkych teplotach okolo 0 kde sa normalne namraza uz vytvori sa so sealantom namraza nevytvori vobec, a pri tych minusovych sa lepsie okno roztapa/zoskrabuje :) a dovnutra pouzit anti fog + silicu
09.12.2016 - 09:29:29
00
...alebo mačacie granule ;)
09.12.2016 - 09:30:43
02
dakujem za dovzdelanie pani, toto som veru netusil
(apropo zohrievanie na volnobehu)
09.12.2016 - 09:32:40
00
mam novy namet na diskusiu - nechavate motor "dobehnut" po dlhsej jazde na dialnici? (za predpokladu ze mate turbo.) ja jazdim na roznych autach, a niekedy sa mi stane ze zabudnem vypnut po starte funkciu Start-Stop. zastavim na benzinke pri dialnici povedzme po 400 km jazdy, a v tom momente mi vypne motor... na porazenie
09.12.2016 - 09:51:11
00
ja osobne nechávam (teda snažím sa - keď nezabudnem)
09.12.2016 - 09:57:30
00
fabian: novsie (alebo mozno aj starsie dizlaky?) mavaju nejake tocitko (elektromotorcek?), ktory po vypnuti motora este dochladzuje (asi pokracujucou cirkulaciou) turbo. Ale na dizlakoch turbo tolko netrpi ako u benzinu, kedze teplota vyfukovych plynov je (ak si dobre pamatam) skoro polovicna. Ale mari sa mi, ze auta s funkciou start-stop toto maju. Inak nejde o dlhu cestu po dialnici ale vysoku teplotu oleja, ked tomu davas.. ak ides dlho na pohodlne otacky, tak to nie je problem. Ono je pekne blbe, ze vyrobcovia prestali davat do aut merace teploty oleja ..

Bikejoring : v realite je to ale tak, ze nastartujes, pohnes sa a stojis na krizovatke alebo v kolone na volnobeh :lol: .. aspon tu v BA :P .. idealne je do mesta asi hybrid, kedy sa o toto stara elektromotor.
09.12.2016 - 10:07:12
00
no ešte horšie podmienky máš niekde na kopci, na javorine alebo martinkách, tam ideš po štarte 7-10 km len dolu kopcom s úplne studeným autom a v tom zjazde na snehu má ten motor ešte menšiu záťaž ako na tom voľnobehu a výsledok je taký že zídeš celý kopec a ručička teploty vody sa takmer ani nepohne..
09.12.2016 - 10:27:26
00
lto napísal:
Ono je pekne blbe, ze vyrobcovia prestali davat do aut merace teploty oleja

Nie neprestali. Len to nie je vyvedene na pristrojovku. Ale taketo udaje sa daju zobrazit napr u vw group na climatronicu. Mal som niekde aj tabulku kodov s jednotlivymi udajmi teplot, tlakov, otacok.
U inych znaciek sa to da cez diagnostiku vytiahnut napr na obrazovku telefonu a pod. :)
Bikejoring ak ides dole kopcom so studenym motorom nevadi to az tak ako ten volnobeh. Motor je sice v otackach, ale neodpaluje, cize ostava olejovy film. Taktiez nedochadza k nerovnomernemu ohrevu a teda aj opotrebenie je nizsie.
09.12.2016 - 13:28:59
00
ked ste tu rozoberali to rozmrazovanie, zahmlievanie etc. mne sa nepodarilo najst ucinny recept v meste, aby sa mi nezahmlievali skla zvnutra. Sice ci uz sklo rozmrazim elektricky, alebo to nie je potrebne (nejaky prasan), po jazde, po par sto m sa to zacne zahmlievat. Klimu funkcnu nemam, ventilator moze ist aj na 100% ale napriek tomu sa to deje. Auto je viac menej, ale skor viac studene, cize teply vzduch to nefuka. Skla mam ciste, odmastene lebo som myslel, ze to pomoze, ale velmi nie. Pri jazde mimo obec to nie je take znatelene. Akurat ked stiahnem okno trosku sa to zlepsi... Ked som sedel v kolegovom mercedese, po starte tam zapol nejaky turbo ventilator, asi speci rezim na tuto prilezitost a to zahmlenie zmizlo pred ocami za 20sek.
09.12.2016 - 13:40:16
00
Hej pustil ofuk skla s klimou. Automaticke klimy to tak maju, staci stlacit tlacidlo a o vsetko sa to postara same.
Mozno blba otazka ale mas vypnuty vnutorny okruh?
Aj zahnuseny kabinovy filter moze sposobovat zahmlievanie. A tiez som sa uz stretol s deravym radiatorom kurenia ktory toto sposoboval.
09.12.2016 - 13:45:03
02
palo1707 : tak ano, tie co maju sofistikovanu riadiacu jednotku .. ja som zamrzol u aut, ktore ju este nemali a uz nemali merac :lol:
bikejoring: najlepsie je ked vyrazis a stojis v kolone hore Pristavnym :lol:
09.12.2016 - 13:50:22
00
skusal som aj vnutorny, aj vonkajsi okruh, ak to spravne chapem, ale to je to same. Je pravda, auto oslavilo toho roku 20, ze ten filter moze byt povodny, ak tam nejaky je. Pelovy som vybral cez leto bez nahrady a teda take sracky som este nevidel :-D
09.12.2016 - 13:57:50
00
Fabian napísal:
mam novy namet na diskusiu - nechavate motor "dobehnut" po dlhsej jazde na dialnici? (za predpokladu ze mate turbo.) ja jazdim na roznych autach, a niekedy sa mi stane ze zabudnem vypnut po starte funkciu Start-Stop. zastavim na benzinke pri dialnici povedzme po 400 km jazdy, a v tom momente mi vypne motor... na porazenie

Ak mám v pláne zastaviť na diaľnici, zvolním cca 2 km a dôjdem takmer na volnobeh. Myslím, že to stačí. (Turbodiesel)
09.12.2016 - 19:03:48
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up