S klasickým +vým kľúčom je častokrát naozaj problém odtiahnuť koleso. Priemerná žena to nezvládne. A keď je v aute len to Lko, resp. 1/4 z toho plusového klúča, tak má problém aj chlap. A ak sa pneu servis ponáhlal, tak ani teleskopický klúč nepomôže. Ona aj lepiaca sada funguje, zrovna cyklisti by tomu mali veriť, tubeless jazdí veľa ľudí. Samozrejme keď pneu sekneš, tak si lepiaca ani neškrtne. A ono bohužiaľ zvyčajne ju sekneš a kým zastavíš roztrháš tak, že lepiaca sada nemá šancu.

Inak na nájazd 25 000 a hlavne ak po dialnici je nafťák omnoho príjemnejší ako vytočený benzín s krátkou 5kou.

Mám pocit, že tie fiaty sú dosť o šťastí, sú ľudia, ktorí sú spokojní, ale je možné, že väčšina nie. Zrovna Croma je motoricky ok 1,9 aj 2,4 JTD boli dobré motory 1,8i od oplu ešte lepšia. Len zvyšok auta si vyžaduje viac pozornosti. Ale keď sa človek o auto stará a má dobrého mechanika a dosť peňazí, tak každé auto bude verne slúžiť.
30.10.2017 - 21:53:30
00
osobne by som odporúčal pri výmene kolies použiť na skrutky napr. grafitovú vazelínu, konkor, niečo čím mažeš reťaz alebo aj medenú pastu
a BUDE po probléme (teda ak ich nezatiahne omylom nejaký miestny Rambo)
30.10.2017 - 21:56:19
00
a nielen na kolesá aj tie dosadacie plochy nie je odveci ošetriť, niekedy povolíš skrutky alebo matice a a kopeš do kolesa a to nie a nie odpadnúť.. to že sa do aut nedáva rezerva je len prirodzený vývoj kam sa súčasné autá dostali a taktiež ich majitelia... pre väčšinu je lepšie volať asistenčnú službu, nezvládnu tam dať ani tú lepiacu sadu. výmena ťažkého kolesa z SUV je už len nonsens, hlavne ak väčšina cestuje v čistých handrách.. a keď človek prejde po niečom čo sekne gumu, tak spravidla sekne rovno obe. takže rezerva je pre väčšinu len mŕtva váha a miesto toho ocení väčší kufor...
30.10.2017 - 22:12:11
02
Hosť napísal:
výmena ťažkého kolesa z SUV je už len nonsens, hlavne ak väčšina cestuje v čistých handrách.. miesto toho ocení väčší kufor...


no keby si mam vybrat ci si ***** ciste handry raz za 5 rokov pri vymene kolesa alebo ci si ***** ciste handry o zadny naraznik kazdy den vytahovanim tasiek z 1,5m dlheho megakufra, volba je jasna ... :D
30.10.2017 - 22:21:45
00
LL napísal:
osobne by som odporúčal pri výmene kolies použiť na skrutky napr. grafitovú vazelínu, konkor, niečo čím mažeš reťaz alebo aj medenú pastu
a BUDE po probléme (teda ak ich nezatiahne omylom nejaký miestny Rambo)

To som aj urobil, ešte je nádej, že ak nebude pršať a ak ma pustia zajtra ráno z práce, tak by som to skúsil, či ich povolím. Len či budem dôverovať potom môjmu utiahnutiu :D Na druhej strane by možno bolo dobré tie kolesá aj vyvážiť...
30.10.2017 - 23:13:02
00
todam napísal:
ivko1 ja sa rozhodujem či ďalšie bude Subaru Forester alebo Outback :-) určite benzín, manuál. Musím si ale ošahať oba aby som sa rozhodol. Nepotrebujem 4x4 , ale chcem :-D


skoda ze neuvazujes o kachliach :) ( dokonca maju aj manual )...lebo ja uvazujem ze buduci rok pojde Outback z domu ( bude mat 5r a ani nie 100k km ) a pouvazujem o niecom novsom...
30.10.2017 - 23:18:29
00
matt kachle si vyžadujú starostlivejšieho majiteľa :-D a ostaneš verný značke či?
30.10.2017 - 23:24:31
00
tak ono ja to mam stale len v stadiu uvazovania nakolko som s autom spokojny...ale ak by som sa rozhodol predat, zostal by som pri Outback-u len by som isiel do 2,5i CVT ( aj ked myslim ze ten Boxxer diesel manual co mam je ovela zabavnejsie auto, ale proste uz zacinam byt pohodlny :) )
30.10.2017 - 23:58:10
01
Bikejoringako osetrit dosadacie plochy ? Uz sa mi raz stalo ze som musel zobrat 8kg kladivo dosku a normalne ocelovy disk kladivom sklepat dole lebo neslo inak. Skusal som aj so slabo nasktrutkovanymi maticami trocha pojazdit hode dole po zahrade ale nepovolilo, bolo to zadne koleso. Natriet to vazelinou ? alebo co odporucas, dik.
31.10.2017 - 00:11:33
00
todam napísal:
matt kachle si vyžadujú starostlivejšieho majiteľa :-D a ostaneš verný značke či?

Kachle od Subaru? :rofl: :rofl: :rofl:
To skôr vyžaduje majiteľa čo má odložených 5000€ na druhý motor pokial to nie je aspoň rv2012


Naposledy upravil ivko1 dňa 31.10.2017 - 06:25:51, celkovo upravené 1 krát.

31.10.2017 - 06:21:14
01
Ja natieram vazelínou plochu náboja kde dosadne koleso + jeho plochu. Predtým bol problém hlavne pred zimou zhodiť hliníkové disky, plecháče po zime šli ľahšie. Ako to pár sezón robím tak sa oveľa menej trápim. Tiež som musel vždy ako ty prejsť pár metrov dopredu-dozadu s povolenými skrutkami.

Prílohy:

01.jpg
01.jpg 133.62 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil volodaj dňa 31.10.2017 - 06:25:33, celkovo upravené 1 krát.

31.10.2017 - 06:23:23
00
Robio tak trocha osmirglovat alebo ocistit dratenkou dosadaciu plochu a tu natriet vazelinkou aj ked ja som to takto na jar spravil a vcera tak isto vybijacka zadneho kolesa s doskou, kazdopadne nic s tym nezhorsis
31.10.2017 - 06:25:00
00
ja osobne "raz za čas" očistím (ošmirglujem) dosadacie plochy (nezabudnúť aj na disku) a nastriekam "hliníkovým" sprejom na výfuky a vždy namažem upevňovacie skrutky, osvedčil sa mi KONKOR na všetko pohyblivé aj nepohyblivé
https://www.kupoleje.cz/cz-detail-884016-konkor-sprej-400-ml.html
občas hlavne po veľmi "bordelovej" jazde vystriekam poriadne na pumpe za € všetky kolesá a brzdiče
(aj, alebo hlavne v zime, parkujem v garáži)
31.10.2017 - 08:00:29
00
tak ako píšu vyššie odstránim prípadnú hrdzu a napatlem vazelínou, ale tak nejak s citom, aby sa jej náhodou nechcelo vytiecť pri teple na kotúče :D
31.10.2017 - 08:17:47
00
Ja cistim dosadacie plochy skrabakom (je to kusok radeka zbruseneho na 90° ale moze sa pouzit aj dlato) Dolezite je aby boli dosadacie plochy rovne co brusny papier ci kefa nemusi docielit a skrabakom to ide najrychlejsie. Monentovy kluc nosim v aute ako kluc na kolesa, je dost dlhy, lahko sa snim povoluje a stal len cca 35,-EUR.
Je ale rozdiel ci mate sroby, matice otvorene alebo matice zatvorene. Ja mam matice zatvorene a nieje taky problem s zavitmi.
31.10.2017 - 08:44:59
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up