Zasa sa len na vsetko stazujete a pritom nevidim nikoho ze by jazdil na vychvalovanych nepokazitelnych starych autach a ti ktori sa vozia to robia kvoli financiam, keby na to mali kupili by si tiez tie hnusne tenkoplechove ***** nove auta. Ja som teda rad za vsetky dusitka ktore znizuju normy, ak sa to teda robi spravne a neoebava sa zakaznik. Mi staci ked okolo prejde nejaka 30 rocna plechovka a ten smrad je nechutny, neviem si predstavit ze by take bolo kazde druhe auto. Ano tie motory trpia a parametre su vacsinou horsie aj zivotnost ale to je aj vysledok modernej doby a pocitacovej ery kde mate vsetko nasimulovane tak aby to vydrzalo len urcitu zataz a opotrebenie, stare diely nevedeli tak optimalizovat a nemali taku metalurgiu ako dnes tak proste dali hrubsiu stenu a ta vydrzala aj to na co nebola dizajnovana ak sa nahodou obavilo nieco.
Nespominaj 30rocne veterany
Ak zostane u "domacej" znacky a benzinoch tak za overenu klasiku povazujem MPI 4 valce.
Napr. pri Fabii skoncili na zaciatku tisicrocia a tie auta su uz 15+ rokov stare a aj moralne zastarale, nehovoriac o vyssej bezpecnosti novych aut. Preto sa prirodzene menia.
Priklad aj s modelkou
mas tu:
https://www.mtbiker.sk/forum/post1415905.html#p1415905Pri skodovke (ale aj pri inych znackach) sa turbu a vela krat aj trojvalcu uz nevyhnes, posledne MPI boli tusim Octavka Tour cca. 2012. Prinos tychto novych motorov co sa tyka vydrze, ale aj spotreby je IMHO otazny.
Druha vec je ta, ze novsie auta su viac nabite technologiami a tym padom je tam viac veci, co sa moze pokazit, ale to je prirodzene.
Na vidieku a lazoch sa to Feliaciami este stale hemzi (napriek tomu ze odolnost voci koroziu nebola ich silna stranka). Pokial sluzia, ludia nepotrebuju na obcasne cesty po rozbitych cestach na vidieku kupovat nove, aj keby peniaze mali.