urcite to je aj biznis ale vies si predstavit pri dnesnom pocte aut a dnesnej premavke ze by to vsetko boli napr. Skody 105, Ziguli, V3S, trambus, avia a pod. ?
02.10.2018 - 20:09:01
00
Vy si to nepamätáte, že keď bol nízky tlak a všetci dederóni v Ždiari v sobotu ráno naštartovali trabanty a wartburgy... Smog horší ako v Londýne. Oči štípali, hrdlo pálilo...
02.10.2018 - 20:42:51
00
Nehovorím že sa má vývoj zastaviť. . Určite sa emisie znížili za pár rokov výrazne... Len sa mi nezdá systém močoviny (adblue) napr. Typické ***** a peniaze navyše ... Verím že sa emisie aj spotreba dá znižovať aj inak.... Len to by patenty nesmeli miznúť v trezoroch tých čo sú ochotni a schopni platiť asi nemalé sumy...
02.10.2018 - 20:53:12
01
Suhlasim ze jedna kontajnerova lod vyprodukuje tolko sajrajtu ako tisicky aut.. ale lod mi neplava pod oknami. Treba postavit vela atomiek a hor sa do elektriky alebo vodiku:)
02.10.2018 - 21:00:25
00
cim viac atomiek tym vecsia pravdepodnost ze nieco sa moze "pokazit" cernobil, fukusima...
02.10.2018 - 21:10:04
00
Ja by som neriesil to ci je to bezpecne ale kolko to stoji.. za tie miliardy by sme mali tolko veternych elektrarni ako rakusania.
02.10.2018 - 21:11:42
02
A práve AdBlue "kurvítko" redukuje jedovaté oxidy dusíka vo výfukových plynoch. V Nemecku sa bavia o povinnej dodatočnej úprave starých dízlov práve za účelom zníženia emisií NOx aj AdBlue technológiou.
http://www.rtvs.sk/radio/archiv/1123/999005 cca 14:40
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/477935-nemecko-nezavrhlo-povinne-upravy-dieslov-bude-to-drahe/
http://www.uamk.cz/aktuality/1869-prach-zabije-v-cr-12-tis-lidi-za-rok
02.10.2018 - 21:23:02
01
Zasa sa len na vsetko stazujete a pritom nevidim nikoho ze by jazdil na vychvalovanych nepokazitelnych starych autach a ti ktori sa vozia to robia kvoli financiam, keby na to mali kupili by si tiez tie hnusne tenkoplechove ***** nove auta. Ja som teda rad za vsetky dusitka ktore znizuju normy, ak sa to teda robi spravne a neoebava sa zakaznik. Mi staci ked okolo prejde nejaka 30 rocna plechovka a ten smrad je nechutny, neviem si predstavit ze by take bolo kazde druhe auto. Ano tie motory trpia a parametre su vacsinou horsie aj zivotnost ale to je aj vysledok modernej doby a pocitacovej ery kde mate vsetko nasimulovane tak aby to vydrzalo len urcitu zataz a opotrebenie, stare diely nevedeli tak optimalizovat a nemali taku metalurgiu ako dnes tak proste dali hrubsiu stenu a ta vydrzala aj to na co nebola dizajnovana ak sa nahodou obavilo nieco.

Na margo tej nakladnej lode, ona sice spotrebuje tisicky ton nafty alebo oleja ale je to mimo osidlenia a hlavne pri prepocte na kontajner je to velmi lacne a ekologickejsie ako ostatne transporty.
02.10.2018 - 22:02:00
04
bobris napísal:
cim viac atomiek tym vecsia pravdepodnost ze nieco sa moze "pokazit" cernobil, fukusima...
:f: a to je aka statistika?
03.10.2018 - 06:44:29
00
Lebo je ekologickejšie pre zem chrliť milióny áut čo majú životnosť pár rokov... A chladničiek a praciek... Si možno celkom nerozumieme .. mne vadí to že určite by sa tie veci dali robiť kvalitnejšie ale vďaka trvalé udržateľnému rozvoju či ako sa tomu hovorí sa vyrábajú shity... V každej oblasti.... A to si myslím je väčšia záťaž na ekológiu..
A kým sa neminie ropa, bude sa na ňu jazdiť aj keď určite su už iné možnosti niekde pod zámkom
03.10.2018 - 06:46:37
013
Robio napísal:
Zasa sa len na vsetko stazujete a pritom nevidim nikoho ze by jazdil na vychvalovanych nepokazitelnych starych autach a ti ktori sa vozia to robia kvoli financiam, keby na to mali kupili by si tiez tie hnusne tenkoplechove ***** nove auta. Ja som teda rad za vsetky dusitka ktore znizuju normy, ak sa to teda robi spravne a neoebava sa zakaznik. Mi staci ked okolo prejde nejaka 30 rocna plechovka a ten smrad je nechutny, neviem si predstavit ze by take bolo kazde druhe auto. Ano tie motory trpia a parametre su vacsinou horsie aj zivotnost ale to je aj vysledok modernej doby a pocitacovej ery kde mate vsetko nasimulovane tak aby to vydrzalo len urcitu zataz a opotrebenie, stare diely nevedeli tak optimalizovat a nemali taku metalurgiu ako dnes tak proste dali hrubsiu stenu a ta vydrzala aj to na co nebola dizajnovana ak sa nahodou obavilo nieco.


Nespominaj 30rocne veterany :)
Ak zostane u "domacej" znacky a benzinoch tak za overenu klasiku povazujem MPI 4 valce.
Napr. pri Fabii skoncili na zaciatku tisicrocia a tie auta su uz 15+ rokov stare a aj moralne zastarale, nehovoriac o vyssej bezpecnosti novych aut. Preto sa prirodzene menia.
Priklad aj s modelkou :$ mas tu: https://www.mtbiker.sk/forum/post1415905.html#p1415905
Pri skodovke (ale aj pri inych znackach) sa turbu a vela krat aj trojvalcu uz nevyhnes, posledne MPI boli tusim Octavka Tour cca. 2012. Prinos tychto novych motorov co sa tyka vydrze, ale aj spotreby je IMHO otazny.

Druha vec je ta, ze novsie auta su viac nabite technologiami a tym padom je tam viac veci, co sa moze pokazit, ale to je prirodzene.

Na vidieku a lazoch sa to Feliaciami este stale hemzi (napriek tomu ze odolnost voci koroziu nebola ich silna stranka). Pokial sluzia, ludia nepotrebuju na obcasne cesty po rozbitych cestach na vidieku kupovat nove, aj keby peniaze mali.
03.10.2018 - 08:21:42
00
Palo iste, neber ma uplne doslovne. Ja som mal prve auto polo rv98 1.4i a to uz bolo dost na hrane, ked som cuval uz som to nasaval do kabiny :D a dusil sa.
Tesak, ano, nieje to ekologicke ale to je ta nasa konzumna spolocnost, vsetko nove a nove kazdy rok pomali. Ekoteroristi sa ohanaju ake su elektroauta ekologicke ale keby chceli byt realne zeleny tak by si kupili 10 rocne ojazdene auto, ktore ma sice vacsie emisie ale kolko km musis prejst na novom aby si dobehol rozdiel medzi starym a novym+emisie pri jeho vyrobe ? Ludia chcu byt len v ociach spolocnosti videny ze su ekologicky ale realne im na tom nezalezi. U nas v robote je uz pravidlom ze ludia v piatok po robote nechaju celu chodbu rozozatu (desiatky ziariviek 36W) cely vikend len preto aby neisli 5m od dveri v pondelok rano k vypinacu a este som dostal spicung ze som to vypol, som fakt nemal slov na to.
03.10.2018 - 08:43:45
00
Skodovacke MPI 4valce z prvych fabii by som teda za etalon nepovazoval. Mame ich zopar v rodine...
Ak niekto chce byt naozaj ekologicky kupi si japonske benzinove auto a pouziva ho kym sa nezoderie. Cize navzdy :)
03.10.2018 - 08:44:30
01
To Mondeo 2.5T ma spotrebu v priemere okolo 9L/100km. Megane 1.4, ked sa jazdi takym stylom ako v Mondeu zerie okolo 8.5L a to ma o 90koni a 300kg menej. Maloobjemove motory s turbom su vytvorene na metodiku merania spotreby na valcoch v garazi... Chvalabohu uz musia udavat skutocnu spotrebu v realnych podmienkach. A tam vidno aky to bol odrb. Rozdiely su niekedy aj 50% oproti papieru.
03.10.2018 - 09:49:38
01
priemerná spotreba je zaujimavá vec .. na focuse som mal 5,2 l (podľa palubáka 4,7) dlhodobú priemernú spotrebu a na na toyote avensis mám 6,1 l (podľa palubáka 6,1). Za ten rozdiel vo výkone a v pohodlí mi to rozhodne stojí ... zaujímavý je ten rozdiel medzi skutočnou a deklarovanou spotrebou medzi euroautom a japoncom
03.10.2018 - 10:04:48
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up