Otazka je ako dlho.
Warzone ja by som to na tvojom mieste nerobil. Kupit si maly motor a potom sa takymito metodami snazit o zvysenie vykonu.
Diesel sa chipuje stylom ze sa prida viac paliva na jeden impuls vstreku. Kedze u diesla otacky regulujes cez pumpu a nie klapkou. Nafta nema pevne Lambda cislo a tak ta bohatsia zmes zhori a vysledne plyny roztocia viac turbo lebo su teplejsie, zaroven chlapci zvysia maximalny plniaci tlak na wastegate. Zodpovies si sam kolko taky motor vydrzi. Studene starty, jazda na limite otacok. Spotreba je logicky vyssia pri stejnych otackach, takto nacipovane auto sa potom jazdi na nizsich rychlostiach pri vyssej rychlosti aby si dosiahol nizsiu spotrebu. Co zas je zvysenie namahanie ojnicnych capu. Vravi sa ze tolerancie su +20-30% vykonu no o tolko klesne zivotnost podla mna. Problem je skor so samotnym common rail systemom ktory je uz sam o sebe nachylny pretoze vacsinu prevadzkovej doby pracuje pod vysokym tlakom (pumpa, trysky, rozvody, kedze vstrek s celeho pracovneho cyklu je len zanedbatelna doba).
Este dodam ze tak sa to robilo u starsich TDI tam samozrejme odpadol problem s common railom. Skus ich vyspovedat co a jak chcu robit a zvaz. Ale neviem si predstavit jak inak by sa to dalo u nafty urobit, pretoze nafta nevybuchuje ale hori pokial si dobre pametam asi 8krat pomalsie preto naftaky idu horsie do otacok. U benzinaku by si mal dodrzat optimalny pomer palivo vzduch ale mozes sa hrat s predstihom a to je velka vyhoda, palivo sa davkuje podla nasateho vzduchu a ten regulujes klapkou takze u benzinu sa chipuje stylom ze dezko zvysi max mozny plniaci tlak na vastegate a na priepustom ventile pred klapkou. Lenze toto u naftaka neni. Zaklad je tam narvat co najviac vzduchu a paliva. Idem pozriet nejaku
literaturu o common railoch
Sakra viac nepisem, vsak je to
bike forum, by som zapisal celu stranu