Este k tym cipovackam nech trochu warzoneho zahltime:
Som trosku premyslal o tej nafte kedze nema skrtiacu klapku a neriesi sa predstih zapalovania a detonacne limity. Nafta ma lambdu(pomer vzduch palivo, A/F) vo velkom rozsahu takze ked sa nadavkuje vela nafty zhori tiez akurat budes pustat viac sadzi,
Predpokladam ze vsetky common rail jednotky su drive by wire takze pedalom ovladas nejaky potenciometer ktory jednotke vravi co sa bude diat(obdoba skrtiacej klapky u benzinu).
Takze chalani to naladia asi tak ze pri vacsej zatazi(stlaceny pedal) obohatia zmes a pri nizsiej nestlaceny resp ciastocne stlaceny ochudobnia. Povedane slovami Mloka zvysi sa progresivita priebehu davkovania paliva.
V reali
-akceleracia cim viac stlaceny
pedal tym bohatsia zmes-emisie pevnych castic nafta shori nehraje sa na pomer A/F, viac tepla od spalin roztoci rychlejsie turbo a viac natlakuje sanie
narozdiel od benzinu ma nafta nizsiu vyhrevnost takze to motor prezije.
-potom radis vyssie a udrzujes rychlost- signal s pedalu ochudobni zmes ale
vykon a hlavne krutak nezavisi len od mnozstva spalenej zmesi ale aj od dynamickeho kompresneho pomeru(staticky KP+presah otvorenia ventilov+plniaci tlak), takze zvyseny plniaci tlak ti ten vyssi krutak zaruci. Jak vravi Joko to je ten regulator tlaku na turbe(wastegate, je velice mozne ze nove D turba ho maju riadeny elektronicky cez jednotku)
Presne to je podstata modernych dieslov, bytelne postaveny klukovy mechanizmus a obrovske plniace tlaky spolu s velkym KP a potom presne aj v niekolkych fazach pod velkym tlakom davkovane palivo. Vyrobcovia si podla mna nechavaju rezervu 20-30% s tym ze o tolko sa zmensi zivotnost namahanych casti.
Jo este k tym powerboxom:
Jedna sa o obycajne oblbovaky ktore modifikuju signal z urciteho senzoru(tzv piggyback)
bud su uplne blbe a do toho by som nesiel vobec ze signal modifikuju plosne t.j. od senzoru ide nieco a na druhe strane vyjde furt to nieco+konstanta.
Pripadne su exponencialne ktore podla toho aka je velka hodnota signalu zmenia signal rozdielne a uz by mali byt odladene na konkretny typ motora(toto vacsinou ponukaju autorizovany predajcovia aut)