Už tá biela qurva móže dolézt. Dakovala za rady. Guma z Nemecka už doma. hehe

no na zimaky dost brutalny rozmer :shock: , na co to pojde?
15.11.2008 - 19:15:20
00
šak dneska dával ocov kamoš 18" micheľinky na subaru... :lol: aj my už máme prezuté :P
15.11.2008 - 20:13:29
00
naco je dobre take siroke koleso na zimu?
15.11.2008 - 22:54:33
00
Cim vacsia kontaktna plocha pneumatiky s cestou, tym lepsie.
Akurat prejazdnost hlbsim snehom je horsia, lenze vdaka globalnemu oteplovaniu toho snehu hadam az tolko nebude (aspon dufam).
16.11.2008 - 09:43:29
00
18" je veľkosť disku, šírka je to prvé číslo. napr. 225/45/17 šírka/nejaký percentuálny pomer, ale neviem čoho k čomu :D /veľkosť kolesa(disku)
16.11.2008 - 12:08:10
00
225/45/17:
sirka = 225 mm
profil = 45% z sirky = 45% z 225 = 101,25 mm
priemer = 17" = 43,18 cm
16.11.2008 - 13:27:39
00
Cim vacsia kontaktna plocha pneumatiky s cestou, tym lepsie.


A toto ti kto povedal?

Zoberme si váhový pomer 50:50 auta o váhe 1600kg, to je cca. oktávia.
Rozmer pneumatiky 225 mm je oproti 205 mm o 9,7% viacej. To je fakt.
Človek by povedal že je to lepšie veď ma na ceste drží viac gumy.
Pri plošnom tlaku na pneumatiku je to pri rozmere 205mm 1,95kg na mm šírky,
pri rozmere 225 mm je to 1,77kg, čo je 10,1% rozdiel v zaťažení pneumatiky.
Čím väčšia kilogramová záťaž je na profile pneumatiky, tým väčšia sila je potrebná
na to aby pneumatika stratila kontakt s vozovkou. Preto sa pre jesenné, zimné a "iné" podmienky
používajú užšie pneumatiky.

A pre chytrolínov, porovnávajte iba pneumatiku rozdielnej šírky od jedného výrobcu
v rovnakej zmesi. A nie kolieska z rokov minulých s dnešnými špičkovými pneumatikami.
16.11.2008 - 18:39:05
00
veď je preukázané testami, že pneumatika, ktorá v jednom rozmere bola na 1. mieste v teste, tak už v inom nemusí byť a väčšinou ani nie je...stačí si nájsť testy ADAC

a kto porovnáva staré s novým? :wink: logika sama povie, že novšie je zrejme lepšie...
16.11.2008 - 22:25:24
00
Čím väčšia kilogramová záťaž je na profile pneumatiky, tým väčšia sila je potrebná
na to aby pneumatika stratila kontakt s vozovkou. Preto sa pre jesenné, zimné a "iné" podmienky
používajú užšie pneumatiky...

priznam sa, ze toto tvrdenie ma prekvapilo, tiez som totiz zastanca sirsej pneu z dovodu lepsej stability a vacsej stycnej plochy pri brzdeni a smyku, tzn. ze na zimu a leto pouzivam rovnaku sirku a neriesim lepsiu priechodnost brodenim v snehu v pripade uzsej pneu... :shock:
16.11.2008 - 23:37:23
00
tak tak, staci si vsimnut rally auta ked jazdia v snehu, vtedy maju obute uzucke pneu.
17.11.2008 - 08:38:40
00
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_sksk/news/2006/february/28/dunlop_sp_winter.jsp
objednane :P pri vymene ma v pneuservise "presvedcili" ze uz je cas na nove :cry:
18.11.2008 - 21:06:18
00
Aký rozmer? Minulý rok boli tieto Dunlopy na 2. mieste v teste ADAC, rozmer 205/55 R16. tu sú čísla
18.11.2008 - 21:27:07
00
195/65 R15 T91,hej vyberal som podla testov aj letne
18.11.2008 - 21:29:07
00
Vladol Moje pneu majú rozmer 215/50 R17 a 235/45 R17 a zajtra budú obuté na VW Touran cross. Rozmerovo som objednával to isté čo mám obuté v lete.
P.S. Brodiť sa v snehu neplánujem a snažím sa nejazdiť v extrémnych podmienkach na cestách bo nepotrebujem aby ma nejaký "relí buják" sundal. Nejde len o to čo zvládnem na ceste ja ale aj čo zvládnu iní.
19.11.2008 - 10:11:02
00
Jéj Rado, Ty máš Cross Touran? :)
19.11.2008 - 10:12:10
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up