petrik napísal:
ved tym prejdem v autoskole nie? ze od nejakej malej po ...


Este som nestretol cloveka,ktory by sa naucil jazdit v autoskole.Ci uz na aute,alebo motorke :!:
05.04.2017 - 16:44:42
010
dakujem za objasnenie..Ninja600 ja motorky moc nepoznam a teda nemyslel som si ze 600cc je supersport. ale asi to vie ist pekne rychlo.
a Kaprak na mojich prvych jazdach som mal neskutocny stres ledva som sa vedel pohnut z miesta tzv."skakaci benzin" som mal na kazdej krizovatke. oco ma nikdy nezobral niekde na parkovisko posoferovat.. no casom ked som konecne pochopil ako to cele funguje po mechanickej stranke. tak potom mi to uz islo. teraz po dlhych rokoch je uz jazda na aute radost. takze ano naucil som sa jazdit v autoskole. a este aby som uviedol na pravu mieru tak autoskolu som mal ako predmet na strednej kazdy tyzden dve hod. po dobu jedneho roka a nasi ucitelia boli aj instruktori takze fakt neviem kolko hodin vycviku to bolo. ale plne som vsetky vychodil.
05.04.2017 - 17:06:33
00
Superšport nie sú len 600cc, je to kategória motoriek geometriou, posedom, aerodynamikou, výkonom, atď. Každá motorka ide len toľko koľko jej pridáš.
05.04.2017 - 17:28:54
05
Dnes bola moznost vyskusat nieco kultovejsie. Harleyka ma nenadchla.

Prílohy:

20170406_161859.jpg
20170406_161859.jpg 885.77 KiB thumb_up0thumb_down

06.04.2017 - 22:00:07
01
K tej postupnosti... (roky jazdim, motorky som testoval pre casopis...takze som trochu pri veci). Nejde o to ci je to objem 500, 600 alebo rovno liter.... Ide o to, aky priebeh ma vykon. Supersporty ako take, nie su vhodne pre zaciatocnika. Dole netahaju, v strednych otackach sa prebudzaju a vyssie ustedria taky kopanec, ze neskuseni jazdci koncia mimo cestu. Preto napriklad z mojho pohladu litrova CB, CBF-ka je (opakujem z mojho pohladu...!!) podstatne vhodnejsia pre zaciatocnika nez ostra 600-ka. Je to sice velka litrova masina, ale ktora taha linearne odspodu a teda budi prirodzeny respekt. Kdezto na SS 600 ke sa do polovice otackomera toho vela nedeje, jazdec-zaciatocnik si mysli ze uz to ma pod kontrolou, jazdi smelo v zakrutach, citi ze uz je na masine doma, zacina byt suverenny ale to je na tom to najzradnejsie. Raz tomu pusti zilou v zakrute na Babe, a konci v lepsom pripade na ceste, v horsom v nemocnici... Stale nechapem kde sa berie vo verejnosti taka obrovska naklonnost ku kategorii supersport. Vsak to je trieda motoriek na okruh, pre specialistov a naozaj fanusikov, sportovej jazdy ktori sa stretaju v orechovej potoni a zlepsuju si casy. Dnes uz mame nadherne a velke skutre, cestovne endura a nehovoriac o triede naked, kde sa predavaju technicke a dizajonove skvosty... ale vsetci sa idu posrat so supersportov. Pritom su to neprakticke, velakrat nepekne zaplastovane jogurty (a ako som pisal vyssie aj zakerne)... vie to niekto racionalne vysvetlit..??
07.04.2017 - 09:22:17
07
to o tom zatahu pri supersportoch je to asi podobne ako pri kroskach 4-takt vs. 2-takt...
07.04.2017 - 09:56:02
00
Niekto to rad tociiii. Alebo uprednostnuje nizsiu vahu. Tak ci tak je uplne na com sedis,ked ti niekto neda prednost. SSP ano ,ale musel by som byvat v Brne a mat slusny prijem,co som pocul ,tak kapotaze su docela mastna zalezitost a kto nepada,nezrychluje...
07.04.2017 - 11:12:53
00
ddemo napísal:
K tej postupnosti... (roky jazdim, motorky som testoval pre casopis...takze som trochu pri veci). Nejde o to ci je to objem 500, 600 alebo rovno liter.... Ide o to, aky priebeh ma vykon. Supersporty ako take, nie su vhodne pre zaciatocnika. Dole netahaju, v strednych otackach sa prebudzaju a vyssie ustedria taky kopanec, ze neskuseni jazdci koncia mimo cestu. Preto napriklad z mojho pohladu litrova CB, CBF-ka je (opakujem z mojho pohladu...!!) podstatne vhodnejsia pre zaciatocnika nez ostra 600-ka. Je to sice velka litrova masina, ale ktora taha linearne odspodu a teda budi prirodzeny respekt. Kdezto na SS 600 ke sa do polovice otackomera toho vela nedeje, jazdec-zaciatocnik si mysli ze uz to ma pod kontrolou, jazdi smelo v zakrutach, citi ze uz je na masine doma, zacina byt suverenny ale to je na tom to najzradnejsie. Raz tomu pusti zilou v zakrute na Babe, a konci v lepsom pripade na ceste, v horsom v nemocnici... Stale nechapem kde sa berie vo verejnosti taka obrovska naklonnost ku kategorii supersport. Vsak to je trieda motoriek na okruh, pre specialistov a naozaj fanusikov, sportovej jazdy ktori sa stretaju v orechovej potoni a zlepsuju si casy. Dnes uz mame nadherne a velke skutre, cestovne endura a nehovoriac o triede naked, kde sa predavaju technicke a dizajonove skvosty... ale vsetci sa idu posrat so supersportov. Pritom su to neprakticke, velakrat nepekne zaplastovane jogurty (a ako som pisal vyssie aj zakerne)... vie to niekto racionalne vysvetlit..??


Skúsim teda ja. Niektoré tvoje dotazy vynechám, cítiť zaujatosť voči SS, ale čo sa týka môjho pohľadu, ak má niekto v hlave vákuum je preňho aj skúter veľa. Nebudem opakovať môj dlhý príspevok z predchádzajúcej strany, ale na 600vke sa dá začať, len treba pravačku napojenú na mozog a trochu toho talentu na učenie od prírody. Superšporty dole neťahajú? Napr. ZX-6R takmer od voľnobehu a aj na iných 600vkách si v bežnej premávke vystačíš s maximom 6-8tis. otáčok v pohodke. Otáčky sa treba učiť a navykať postupne, nie hneď 16tis. S tou začiatočníckou suverénnosťou súhlasím, zdanie klame. Ale to platí o každej motorke. Náklonnosť verejnosti k SS? Netuším čo presne máš na mysli ale väčšina mašín čo stretávam sú naháče, cestovné motorky, endurá, samozrejme aj supersport atď. v podobnom pomere. Ak by bola náklonnosť taká obrovská, stretám iba SS. Okrem toho niekedy cítim skôr averziu ,,verejnosti´´ k SS, automaticky som cestný pirát. Ja osobne sa zo SS posrať nejdem, páčia sa mi rovnako Yamaha FZ1, Kawa Z750, Ducati Panigale, či nová GSX-R.
Ako som spomenul, pre tupca je zákerný aj Yuki 50 a najviac krízoviek mi na motorke pripravili autá, nie moja jazdecká chyba. Komu sa páči vzhľad naháča, kúpi si naháča, komu prejav 1000ky dvojvalca, kúpi si to, komu zvuk a vzhľad SS...proti gustu... Ale je pravda že ak je niekto nevybúrený alebo zakomplexovaný človek s čerstvým Ačkom vo vodičáku, väčšinou siahne po SS, tí sa potom objavujú v správach a robia zlé meno všetkým motorkárom/jogurťákom.
Ja osobne mám Ninju kvôli živelnému ale čitateľnému prejavu motora, kapotáži(výzor aj ochrana pred vetrom), posedu(na SS veľmi komfortný), ochote ísť do zatáčky, úžasnému podvozku a brzdám, krásnemu zvuku a o spoľahlivosti japonských šesťkíl je zbytočné hovoriť. Spotreba v nižších otáčkach výborná tiež. Na to že pri motorkách racionalita veľmi rolu nehrá tak racionálnych dôvodov myslím dosť.
07.04.2017 - 12:12:41
00
ako to tu čítam, už som sa bál, že si nikdy nebudem môcť kúpiť motorku :D lebo už som pristarý na to aby som niečo postupne vylepšoval ... ale podľa posledných príspevkov si v kľude môžem kúpiť pekného naháča aj s čerstvým vodičákom, keď už bude vhodná garáž na parkovanie motorky
odľahlo mi
07.04.2017 - 12:22:31
00
lapaloma, na zaciatok je mozno dobre si spravit poriadok aj v pocte valcov.. ja si myslim, ze na zaciatok je dvoj valec lepsi ako 4 valec (aj ked sa bavime napr o kubature 600) ;-)
to len taky moj skromnu nazor, co som na sebe spozoroval.. vozil som sa na oboch typoch (rozdiel vo vykone bol dvojnasobny, 2-val 50koni, 4val-100 koni, obe 600ky) ako zaciatocnik, a 2-valec nema problem sa nechat podtocit a dokaze viac odpustit zaciatocnickych chyb...
07.04.2017 - 12:51:18
00
Ninja600... sorry , vobec som nemal v svojom prispevku na mysli teba... mozno to tak blbo vyznelo... ale v niecom mas pravdu - ja mam zaujatost voci kombinacii SS600 a mlady neskuseny motocyklista s cerstvym vodicakom. U teba.. .teda aspon sudiac podla foto mas uz viacej ako 20r. a podla foto uz mas rodinu...takze tam vobec neriesim na com jazdis.... ja so sa len pozastavoval nad tym, ze kazdy kto si robi autoskolu na motorku automaticky tuzi po riadnom ostrom SS. A o nie je optimalna cesta... Na druhej strane poznam cloveka, co zacal v 40 ke hned po A-ckovom vodicaku Yamahou R1 (hoci ho vsetci odhovarali) a celkom v pohode jazdi doteraz a nema najmensi problem... Vlastne aj na takejto masine sa da precestovat skoro cely svet (v googli sa to da vyhladat). Ja som tym prispevkom chcel poukazat ze nie objem, ale hlavne priebeh a charakter vykonu motora dava najavo, ci je alebo nie je vhodny pre zaciatocnika. Myslim si ze ak niekto zvladne naprilklad ST1100 Pan European, tak je pripraveny na ostry SS600. Priznam sa, ze ja pravdepodobne nikdy nedorastiem do urovne, aby som mohol bezpecne jazdit hoci aj maleho SS, a to uz som mal na okruhu aj 175 konove masiny pod zadkom...
07.04.2017 - 14:01:09
02
ddemo mudro pises :y:
Ja som si tiez doprial po 10 rocnom moto celibate stroj (XL700) co ma priatelsky priebeh vykonu a to je fakt dolezite. Jogurt so 100ps a viac na uvod je minimalne trapenie :facepalm:
07.04.2017 - 14:29:31
00
V pohode, ja som to nebral osobne, len som chcel povedať svoj názor, od toho tu máme diskusiu. Čiastočne s tebou súhlasím, 18r. chalanovi s čerstvým VP čo túži po SS by som doporučil max. Ninju 250 alebo 300(aj keď to nie sú žiadne SS) a nie ,,papierovo´´ 25kW SS Kawu alebo Suzuki. Ale ak má niekto starší rozum na správnom mieste, dá sa začať aj na 600vke. Napr. taká Yamaha Thundercat 600 je úplne super na naučenie pre rozumného začiatočníka. Ja mám 29r. čo možno nie je veľa ale aj tak nevyužívam potenciál motorky možno ani na 50-60%. Ale jazda na ceste je o inom ako jazda na okruhu, nejde o to žmýkať výkon len preto že to je SS. Jazda má prinášať radosť a to mi plní dokonale, ver že nad 1000kou ani neuvažujem...možno raz :) A keď niekto v 40r. začne na R1, je to jeho rozhodnutie, očividne spĺňa to o čom som hovoril keď jazdí bez problémov...to je rozum a sebaovládanie. Skrátka chcel R1 tak si ju kúpil, aj keď možno nepoužíva ani 50 z tých 160koní. S bicyklami je to rovnaké, kúpime si to čo sa nám páči..načo si budem kupovať trekový bicykel keď srdce mi piští po Pinarelle Dogma napríklad. S tým priebehom sa zhodneme, nad 10tis. je to síce peklo..ale do 8tis. je to len mrštná mašinka čo vie poťahať za ruky, ale odpustí kdeakú začiatočnícku chybu za ktorú by ťa napr. väčší dvojvalec vyhodil zo sedla. Preto obhajujem tieto motory ako (čiastočne)vhodné aj pre začiatočníka(ale nie zase každého), v nižších otáčkach sa nič moc nedeje, má jemný chod pri podraďovaní-aj začiatočníckom drsnom a brzdení motorom. Keď niekto nevie prejsť s rozumom a rešpektom procesom učenia sa, tak to hneď točí a skončí zle. Taký by ale skončil zle aj na CBFke, Hornete, SVčku a pod.
Akú máš motorku ak sa smiem spýtať?
07.04.2017 - 14:39:08
00
Zaujimave citanie pre nas zacinajucich... Nastastie som sa celkom s vami zhodol a nevhupol medzi "blaznov" a ani sa tam nechystam. Od 50r. vyssie uz len pohoda :)
07.04.2017 - 16:48:24
00
Ninja600 ... momentalne mam Yamahu GTS (velka cestovna bestia s 20 ventilovym motorom) a prerobeny "naked" Hondu Pan euroepan tak na pohodicku. Ale uz som vystriedal od obrovskeho GW 1200, cez sportove BMW R1100S boxer cup az po street HD VRSCR ... kazde vsak islo po par rokoch z nejakého dovodu prec ...
07.04.2017 - 19:51:51
00
keyboard_arrow_up