K tej postupnosti... (roky jazdim, motorky som testoval pre casopis...takze som trochu pri veci). Nejde o to ci je to objem 500, 600 alebo rovno liter.... Ide o to, aky priebeh ma vykon. Supersporty ako take, nie su vhodne pre zaciatocnika. Dole netahaju, v strednych otackach sa prebudzaju a vyssie ustedria taky kopanec, ze neskuseni jazdci koncia mimo cestu. Preto napriklad z mojho pohladu litrova CB, CBF-ka je (opakujem z mojho pohladu...!!) podstatne vhodnejsia pre zaciatocnika nez ostra 600-ka. Je to sice velka litrova masina, ale ktora taha linearne odspodu a teda budi prirodzeny respekt. Kdezto na SS 600 ke sa do polovice otackomera toho vela nedeje, jazdec-zaciatocnik si mysli ze uz to ma pod kontrolou, jazdi smelo v zakrutach, citi ze uz je na masine doma, zacina byt suverenny ale to je na tom to najzradnejsie. Raz tomu pusti zilou v zakrute na Babe, a konci v lepsom pripade na ceste, v horsom v nemocnici... Stale nechapem kde sa berie vo verejnosti taka obrovska naklonnost ku kategorii supersport. Vsak to je trieda motoriek na okruh, pre specialistov a naozaj fanusikov, sportovej jazdy ktori sa stretaju v orechovej potoni a zlepsuju si casy. Dnes uz mame nadherne a velke skutre, cestovne endura a nehovoriac o triede naked, kde sa predavaju technicke a dizajonove skvosty... ale vsetci sa idu posrat so supersportov. Pritom su to neprakticke, velakrat nepekne zaplastovane jogurty (a ako som pisal vyssie aj zakerne)... vie to niekto racionalne vysvetlit..??
Skúsim teda ja. Niektoré tvoje dotazy vynechám, cítiť zaujatosť voči SS, ale čo sa týka môjho pohľadu, ak má niekto v hlave vákuum je preňho aj skúter veľa. Nebudem opakovať môj dlhý príspevok z predchádzajúcej strany, ale na 600vke sa dá začať, len treba pravačku napojenú na mozog a trochu toho talentu na učenie od prírody. Superšporty dole neťahajú? Napr. ZX-6R takmer od voľnobehu a aj na iných 600vkách si v bežnej premávke vystačíš s maximom 6-8tis. otáčok v pohodke. Otáčky sa treba učiť a navykať postupne, nie hneď 16tis. S tou začiatočníckou suverénnosťou súhlasím, zdanie klame. Ale to platí o každej motorke. Náklonnosť verejnosti k SS? Netuším čo presne máš na mysli ale väčšina mašín čo stretávam sú naháče, cestovné motorky, endurá, samozrejme aj supersport atď. v podobnom pomere. Ak by bola náklonnosť taká obrovská, stretám iba SS. Okrem toho niekedy cítim skôr averziu ,,verejnosti´´ k SS, automaticky som cestný pirát. Ja osobne sa zo SS posrať nejdem, páčia sa mi rovnako Yamaha FZ1, Kawa Z750, Ducati Panigale, či nová GSX-R.
Ako som spomenul, pre tupca je zákerný aj Yuki 50 a najviac krízoviek mi na motorke pripravili autá, nie moja jazdecká chyba. Komu sa páči vzhľad naháča, kúpi si naháča, komu prejav 1000ky dvojvalca, kúpi si to, komu zvuk a vzhľad SS...proti gustu... Ale je pravda že ak je niekto nevybúrený alebo zakomplexovaný človek s čerstvým Ačkom vo vodičáku, väčšinou siahne po SS, tí sa potom objavujú v správach a robia zlé meno všetkým motorkárom/jogurťákom.
Ja osobne mám Ninju kvôli živelnému ale čitateľnému prejavu motora, kapotáži(výzor aj ochrana pred vetrom), posedu(na SS veľmi komfortný), ochote ísť do zatáčky, úžasnému podvozku a brzdám, krásnemu zvuku a o spoľahlivosti japonských šesťkíl je zbytočné hovoriť. Spotreba v nižších otáčkach výborná tiež. Na to že pri motorkách racionalita veľmi rolu nehrá tak racionálnych dôvodov myslím dosť.