Jasné. Tak isto DOT 1-4 a DOT 5.1, DOT 5 je niečo úplne iné, je založená na silikóne. Tak isto sa nesmú miešať minerálne oleje a DOT, DOT 5 a všetko ostatné, ani samotné minerálne oleje medzi sebou by som nemiešal. Preto ak si človek nemôže byť úplne istý, že všetku DOT kvapalinu v systéme na DOT zo systému dostal a neostali tam napr. nejaké kvapky alebo povrchové vrstvy, nedával by som minerálny olej do DOT systému. Ono si treba uvedomiť, že tej brzdovej kvapaliny tam je pár ml, aj jedna kvapka môže pokaziť vlastnosti toho, čo sa tam snažím naliať. Tak isto si treba dávať pozor na tesnenia, DOT a minerálny olej používajú iné tesnenia, dole som dal tabuľku.


Naposledy upravil miso2012 dňa 12.04.2018 - 13:45:24, celkovo upravené 2 krát.

12.04.2018 - 12:30:53
00
najlahsie si je zapamatat, co patri do mojich brzd a nehladat nahrazky (take slovo existuje dufam :)) ...
12.04.2018 - 12:34:19
03
myslim, ze to je zakladne zivotne pravidlo - NEMIESAT ! clovek to prezije, ale... :D
12.04.2018 - 12:43:25
02
miso, nepis bludy. Do brzd na DOT sa nesmie liat olej! Smie sa tam liat len DOT 3 / 4 / 5.1.
12.04.2018 - 12:48:04
02
Jezus, môžeš všetko, len si musíš dávať pozor na tie tesnenia... Ale pardon, napísal som to opačne:
http://mykin.com/rubber-chemical-resistance-chart
V odkaze vyššie máš porovnanie materiálov tesnení a ich reakcie s chemikáliami. Systémy na DOT používajú EPDM a systémy na minerálny olej NRB(Nitrile) tesnenia. Ak si pozrieš, Nitrile má pri parafíne(minerálny olej) za 1, EPDM má za 4(nedostatočné), pri Glycol Type(DOT) má Nitrile za 3 a EPDM za 1. Čiže je lepšie naliať DOT do min. olej systému ako opačne. Ako, skôr, ako začneš niečo papúškovať, bolo by dobré vysvetliť prečo a dať zdroje...
12.04.2018 - 13:24:59
00
Ty nevies z akeho materialu ma ktory vyrobca brzd to-ktore tesnenie. A ked vyrobca brzd uvadza, ze je povolene pouzit len DOT, tak len idiot tam naleje olej a bude dufat, ze vsetky pouzite tesnenia a ine vnutornosti su takeho typu, ze preziju. Takze este raz - nepis bludy!
12.04.2018 - 13:46:11
02
Súhlasím, že najprv by si mal človek zistiť, čo za tesnenia má, ale správne by to mal výrobca uvádzať v servisnom manuále. Ale niektorí to nerobia, napr. také shimano chce, aby si vymenil napr. celé prasa ak sa ti napr. praskne piestik. Ono držať sa presne toho, čo píše výrobca robí ovca, ktorá potom trpí tým, že vyvalí kopec peňazí za servis, pretože tie pôvodné diely a náplne sú predražené aj tak len rebrandované lacnejšie veci(napr. rock shox tlmičový olej je torco olej, magura royal blood je castrol vitamol). Najlepšie je sa informovať. Jezus, nebuď ovca, použi trochu rozumu.
12.04.2018 - 13:53:39
00
Ano, mozes vsetko, ale potom nes nasledky. Vsak aj benzin vies naliat do dieseloveho auta.... :-)
Nejde len o to aky vplyv maju na tesnenia, ale aj na ich dalsie vlastnosti (napr hygroskopicke vs hydrofobicke). Pokial vyrobca navrhol brzdovy system na mineralny olej, tak tam DOT nema co robit a plati to aj naopak. Ak to predsa skusis, tak nebud prekvapeny ked nebudu fungovat tak ako maju, alebo sa ti casom znicia. A zaruka ti samozrejme pada.
12.04.2018 - 13:53:56
03
miso nebud ovca, neriad sa instrukciami vyrobcov, slepo obhajuj svoju teoriu a nalej si do brzdoveho okruhu auta mineralny olej. Ved s tym predsa nie je problem! Vyrobcovia Ta len chcu odrbat a naschval Ti zatajuju, ze do DOT systemu mozes liat mineralny olej.
12.04.2018 - 13:58:54
00
V konečnom dôsledku ide, pretože ostatné vlastnosti ti len zmenia chod, nebudú mať až taký veľký vplyv na trvácnosť bŕzd. Ono celkovo ide o to, čo chceš dosiahnuť. Aj tie tesnenia ti nezlyhajú zo dňa na deň, ak používaš nejaké lacné brzdy, nalej si tam čo chceš, lebo než ti tá DOT alebo olej prehryzie tie tesnenia, tak je veľká pravdepodobnosť, že tie brzdy odídu skôr jednoduchým opotrebením lacných nekvalitných dielov. :)
12.04.2018 - 14:05:01
00
Aby sa clovek musel bat, ci mu tu nejaky tabulkovy "ekspert", dodatocne si editujuci prispevky aby si neprotirecili, neporadi uplnu hovadinu... :(
12.04.2018 - 14:08:11
00
Aby sa človek musel báť, že mu tu niekto bez rozmýšľania neporadí vôbec a len odpapúškuje PR výrobcu... :P

Vieš, jezus, ono je rozdiel medzi trvácnosťou a spoľahlivosťou áut a bicyklov. Resp. je dokonca aj rozdiel medzi trvácnosťou a spoľahlivosťou závodných a cestných(každodenne používaných) áut a bicyklov. U cestných chceš, aby ti vydržali, u závodných človek chce výkon, stačí, aby vydržali jeden závod... Samotné bicykle nie su robené na to, aby vydržali toľko, koľko vydrží cestné(každodenne používané/osobné/civilné) auto. Skús si olejovať reťaz na biku každých 20 tisíc, ako na aute, uvidíme, ako dopadneš... :D
Veľa ľudí tu mení komponenty biku každých pár rokov, myslím, že zrovna pre takýto prípad je absolútne jedno, čo si tam nalejú, keď sú si vedomí, že po pár rokoch im proste odídu tesnenia.


Naposledy upravil miso2012 dňa 12.04.2018 - 14:25:37, celkovo upravené 1 krát.

12.04.2018 - 14:13:33
00
Uz prestan obhajovat neobhajitelne a neodbocuj od temy. Pevne verim, ze nikto citajuci toto forum nebude tak sprosty, aby sa riadil Tvojimi teoriami namiesto ustanoveni vyrobcu konkretnych brzd. Koniec OT.
12.04.2018 - 14:24:15
02
Ty si začal odbočovať od témy k autám... |(
12.04.2018 - 14:28:29
00
Celkom by som sa pozrel, co by ste tam liali, keby tam bolo napisane "slzy jednorozca". Pripadne keby tam bola brzdova kvapalina (obycajna DOT4) preznacena vyrobcom za 50€/0,5l a vyrobca by napisal, ze nic ine okrem toho tam nesmie ist.

Fyzikalny princip brzdy ostane, ci uz tam bude olej alebo DOT alebo roztopena cokolada, ak to bude mat podobnu viskozitu a fyzikalnu stalost. To, ci ju vymenite za rok, koli rozozranym tesneniam alebo opotrebeniu, je jedno.

Ja to skusat nebudem, lebo nemam na com. Ale keby som mal staru brzdu urcenu pre mineralny olej, tak to kludne vyskusam.


Ale chapem co tym chce moderator povedat. Tuto temu cita vela ludi a mohli by si to zle vylozit. Vo vseobecnosti je fakt lepsie napisat... NEMIESAT ! NEMENIT !

jedno pekne porekadlo hovori : "to ze nieco funguje, neznamena ze je spravne".

do dizlu tiez nenalejes benzin, aj ked to pojde.
12.04.2018 - 14:35:52
01
keyboard_arrow_up