Ahojte potrebujem radu chcel by som si kupit bik scott g-zero fx model 2005. Mam obavy lebo som pocul zle veci o jednocapovych zavesoch zadneho odpruzenia. Je to naozaj take zle? Dajte nejaku radu?
Kedze sa ku tomu nikto nema, tak ti napisem nejaky ten poznatok. Ten model ako taky nepoznam, ale napisem ti nieco o jednocapoch. Neviem presne co zle si na jednocapy pocul, ale pokusim sa v skratke nieco nacrtnut.
Nespornou vyhodou jednocapov je prave ten jeden cap, je to pomerne jednoducha konstrukcia, cize nevyzaduje taku velku udrzbu a starostvost. Co sa tyka vlastnosti pruzenia, zalezi na polohe toho capu ku stredu, resp, k prevodnikom. Nebudem tu rozoberat teoriu do siroka a opisem len vlastnosti toho g-zera. Pretoze ma cap na urovni velkeho prevodnika, teda snad som dobre videl na obrazku, bude sa ti zadne pruzenie spravat nezavisle od tahu retaze pri slapani vtedy, ked budes mat zaradeny velky prevodnik, ak budes mat zaradeny niektorys z mensich, tak ti pri slapani bude tah retaze tlmic akoby zatvarat, cize sa bude znizovat funkcia pruzenia, cim mensi tym viac, ale nebude to nic strasne, proste naraz od prekazky musi prekonat silu, ktorou posobis na retaz. Dalsou nevyhodou je zavislost pruzenia na brzdeni, proste ked budes brzdit zadnou brzdou, na ten cas nebude zadok pruzit.
je vsak este potrebne povedat, ze jednocapove system su nachylnejsie na pohupovanie pri slapani ja osobne mam jednocapovu univegu a bez SPV by to bolo dost hupave....
velmi vela spravi dobry tlmic pri jednocapoch...viac ako pri zlozitejsich systemoch pruzenia....
vyhodou jednocapov oproti napriklad systemu s kyvkou je to, ze je citlivejsi aj na mensie nerovnosti nestraca sa tolko v treni v loziskach naopak nevyhodou je nizsia bocna tuhost zadnej stavby koniec koncov, cele to drzi na jednom cape...
okrem toho to co ROOT napisal o tuhnuti zadnej stavby pri brzdeni...nuz to plati viac menej o kazdom type pruzenia...
pohupovanie pri jednocape nastava vtedy ked je cap prilis blizko stredu, resp., ked je napr na urovni stredneho prevodniku a mas zaradeny velky, vtedy tlak na pedale sposobuje presne to, ze sa tlmic zacne pruzit, ak ale zaradis stredny prevodnik, tak je to nezavisle na slapani a naopak, ak zaradis maly prevodnik, tak to zase pruzeniu brani. Tento system je taky kompromis a je asi najpouzivanejsi.
G-zero ma cap na urovni velkeho prevodniku, tak som opisal len ten, ako sa bude spravat.
A co sa tyka brzdenia, zavisle su na tom tie systemy, ktorych konstrukcia sposobuje, ze sa koleso hybe po casti kruznice. Napr. 4cap s horst-linkom neni zavisli na brzdeni, lebo sa koleso pohybuje po priamke.
veď na naštudovaní nič nevidím. pochybujem že nejaký slovák ešte s postkomunistickej krajiny môže niečo vedieť o fulloch len tak zo všeobecného vzdelania. všetko čo viem som si naštudoval a možno 5% som mal možnosť aj skúsiť
Ja som full-hardista a tak tomu nerozumiem.
Namiesto vypisovania slohových prác ste mohli poradiť junáčikovi kúpiť si posledné Velo - a redakcia mohla mať menšiu remitendu!
presne ako Root hovori: naco by asi to forum bolo, vsak nech si kupi Velo a ma po probleme...
forum je prave na to aby si vyriesil problem aj bez toho aby si kupoval casopisy, apod.
Na poradenie sa dajú písať slohové cvičenia alebo odkázať na zdroj. Ja som si tiež ten článok so záujmom prečítal, hoci mnohým veciam úplne nerozumiem - nie som strojár a ani im nemusím veriť - vo Vele su kalerábisti, vychvália to z čoho cítia mohutnú inzerciu.
A ja som ho odkázal na zdroj - dostupný.
JoKo, no vstupim do toho este raz, keby si ho chcel odkazat na Velo, tak napises nieco typu, vo Vele je o tom zaujimavy clanok, pozri si to... Ale tym co si napisal si si potreboval nieco dokazat a zhadzovat inych...
A len tak mimichodom, neodvazil si sa mi odpovedat na moju otazku ohladom ucelu fora?
V podstate dobrych 80% datazov napr. na komponenty sa da najst na nete, na strankach vyrobcov a podobne, tak neviem o com to vlastne podla teba je. Ja by som to rad vedel.
Odpovedal - účelom fóra je napríklad dozvedieť sa niečo, čo ja neviem, ale možno vie iný...
Niekto napíše slohovú prácu a niekto odkáže na zdroj informácií.
keď niekto napíše dlhší text - k veci - vydá na to energiu a pomôže niekomu v jeho probléme, niet dôvod mu to vyčítať. poviem vám, že mám velo v paži(teraz som ho kúpil - kôli tomuto fóru-, ale vyhodil som 100sk)takže užívateľovi, ako som ja, by odkaz na velo nepomohol. ja by som si vážil, keby mi niekto tak kvalitne odpovedal ako sa tu bolo stalo (root). dovolím si tvrdiť, že všetci z nás by bez čítania(čiže iných rozumov) vedeli prd. 80%komponentov o ktorých viete ste ani nevideli. ani ja. bicykle som mal dva, ale viem porozprávať o mnoho kusoch, tak sa na mňa dúfam nebudete hnevať keď vám o nich raz porozprávam aby som vám pomohol pri probléme.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nespornou vyhodou jednocapov je prave ten jeden cap, je to pomerne jednoducha konstrukcia, cize nevyzaduje taku velku udrzbu a starostvost. Co sa tyka vlastnosti pruzenia, zalezi na polohe toho capu ku stredu, resp, k prevodnikom. Nebudem tu rozoberat teoriu do siroka a opisem len vlastnosti toho g-zera. Pretoze ma cap na urovni velkeho prevodnika, teda snad som dobre videl na obrazku, bude sa ti zadne pruzenie spravat nezavisle od tahu retaze pri slapani vtedy, ked budes mat zaradeny velky prevodnik, ak budes mat zaradeny niektorys z mensich, tak ti pri slapani bude tah retaze tlmic akoby zatvarat, cize sa bude znizovat funkcia pruzenia, cim mensi tym viac, ale nebude to nic strasne, proste naraz od prekazky musi prekonat silu, ktorou posobis na retaz. Dalsou nevyhodou je zavislost pruzenia na brzdeni, proste ked budes brzdit zadnou brzdou, na ten cas nebude zadok pruzit.
Ak by si chcel este viac teorie, tak napis.
velmi vela spravi dobry tlmic pri jednocapoch...viac ako pri zlozitejsich systemoch pruzenia....
vyhodou jednocapov oproti napriklad systemu s kyvkou je to, ze je citlivejsi aj na mensie nerovnosti nestraca sa tolko v treni v loziskach naopak nevyhodou je nizsia bocna tuhost zadnej stavby koniec koncov, cele to drzi na jednom cape...
okrem toho to co ROOT napisal o tuhnuti zadnej stavby pri brzdeni...nuz to plati viac menej o kazdom type pruzenia...
pohupovanie pri jednocape nastava vtedy ked je cap prilis blizko stredu, resp., ked je napr na urovni stredneho prevodniku a mas zaradeny velky, vtedy tlak na pedale sposobuje presne to, ze sa tlmic zacne pruzit, ak ale zaradis stredny prevodnik, tak je to nezavisle na slapani a naopak, ak zaradis maly prevodnik, tak to zase pruzeniu brani. Tento system je taky kompromis a je asi najpouzivanejsi.
G-zero ma cap na urovni velkeho prevodniku, tak som opisal len ten, ako sa bude spravat.
A co sa tyka brzdenia, zavisle su na tom tie systemy, ktorych konstrukcia sposobuje, ze sa koleso hybe po casti kruznice. Napr. 4cap s horst-linkom neni zavisli na brzdeni, lebo sa koleso pohybuje po priamke.
len na rozdiel od vacsiny ludi, ktori si to iba precitali som to aj mal moznost vyskusat na viacerych fulloch s roznou geometriou....
Namiesto vypisovania slohových prác ste mohli poradiť junáčikovi kúpiť si posledné Velo - a redakcia mohla mať menšiu remitendu!
forum je prave na to aby si vyriesil problem aj bez toho aby si kupoval casopisy, apod.
A ja som ho odkázal na zdroj - dostupný.
A len tak mimichodom, neodvazil si sa mi odpovedat na moju otazku ohladom ucelu fora?
V podstate dobrych 80% datazov napr. na komponenty sa da najst na nete, na strankach vyrobcov a podobne, tak neviem o com to vlastne podla teba je. Ja by som to rad vedel.
Niekto napíše slohovú prácu a niekto odkáže na zdroj informácií.