Kedze sa ku tomu nikto nema, tak ti napisem nejaky ten poznatok. Ten model ako taky nepoznam, ale napisem ti nieco o jednocapoch. Neviem presne co zle si na jednocapy pocul, ale pokusim sa v skratke nieco nacrtnut.
Nespornou vyhodou jednocapov je prave ten jeden cap, je to pomerne jednoducha konstrukcia, cize nevyzaduje taku velku udrzbu a starostvost. Co sa tyka vlastnosti pruzenia, zalezi na polohe toho capu ku stredu, resp, k prevodnikom. Nebudem tu rozoberat teoriu do siroka a opisem len vlastnosti toho g-zera. Pretoze ma cap na urovni velkeho prevodnika, teda snad som dobre videl na obrazku, bude sa ti zadne pruzenie spravat nezavisle od tahu
retaze pri slapani vtedy, ked budes mat zaradeny velky prevodnik, ak budes mat zaradeny niektorys z mensich, tak ti pri slapani bude tah retaze
tlmic akoby zatvarat, cize sa bude znizovat funkcia pruzenia, cim mensi tym viac, ale nebude to nic strasne, proste naraz od prekazky musi prekonat silu, ktorou posobis na retaz. Dalsou nevyhodou je zavislost pruzenia na brzdeni, proste ked budes brzdit zadnou brzdou, na ten cas nebude zadok pruzit.
Ak by si chcel este viac teorie, tak napis.