Aby som urobil radost Radovi, rozhodol som sa zalozit tuto temu o korozii. Iste si kazdy kto jazdi na biku vsimol, ze ked spolu s nim zmokne a jazdi v dazdi dostatocne dlho na to aby mu zmylo vsetko mazadlo, tak je po kratkom oschnuti biku nemilo prekvapeny hrdzou na retazi a kazete. Z osobnej skusenosti viem, ze sa to v pohode stane do 1 hodiny od prichodu domov. Jedna sa tu o tzv. bleskovu koroziu, ktorej naozaj netreba vela aby sa prejavila. Myslim si, ze pouzity material na
kazetu a
retaz nie je volajaka obycajna uhlikova ocel, ale nejakym sposobom legovana, pripadne nejaky uslachtilejsi material. Mal by som jedno vysvetlenie. Existuje nieco ako obetovany kov. Pouziva sa to napriklad pri uzemneniach, ale to bude asi lepsie ovladat nejaky strojar (stavbar). Vtedy sa pouzije uslachtilejsi kov na ochranu menej uslachtileho pred koroziou. Znie to mozno nelogicky, uz neviem presne preco je to tak , ale v praxi to frci. Toto by mohlo platit ak by retaz a
kazeta boli z uslachtilejsieho matrosu ako zvysok komponentov + kostra. Taktiez mozu predstavovat najslabsi clanok a vtedy by zas mohol platit Becketov rad napatia kovov. V tomto pripade by slabsi material hrdzavel na ukor uslachtilejsieho. Neviem ktory z tychto javov sa prejavuje ani presne neviem z akeho materialu su jednotlive dielce. Preto by som bol rad, keby niekto doplnil svoju osobnu skusenost (hlavne niekto kto ma titanovu kazetu, tam by to mohlo byt uz o inom (bohuzial ja taku nemam)), pripadne vlastne vysvetlenie tohto javu. Napada mi este jedno vysvetlenie. Mozno su na tej mojej bucore komponenty vyrobene len z legovanej ocele, ktora je opotrebenim na exponovanych miestach zbavena legury a hrdzavie tu vlastne len samotna neuslachtila ocel. Preto chcem vediet nieco o tych titanovych kazetach. Howk.