vyzerá to veru vtipne....a som verucelkom rád že niesom odkázaný na BA trolejbusy
ale na druhú stranu väčšinu nehôd a kolón spôsobili vodiči na letných gumách / blbci čo nevedia jazdiť...
aj v priateloch mám jedného takého trotla.... po 30tke by si človek povedal že bude mať rozum... ale syna viezol na letných do školy (našťastie v pohode) a ešte sa tým pochválil na fb....keď sme sa mu tam viacerí ozvali..odpoved bola... "veď mám quattro" a takým nevysvetlíš že quattro mu je na dve veci keď stratí trakciu :/
posledný komentár: 8. 10. 2025 o 10:00
Aj ked 2x0 je stale 0.
Rozum prichádza s vekom.
Niekedy však vek príde sám.
To je síce pravda, že sa možno dostaneš aj tam kde zadokolky na zimných nie, ale ide skôr o brzdnú dráhu
Vždy treba zosúladiť auto, podmienky a spôsob jazdy.
realne je rozdiel zimne vs letne tak mozno 10%
Vždy treba zosúladiť auto, podmienky a spôsob jazdy.
tak ako vravíš, preto som písal vo svojom príspevku na letných / blbci čo nevedia jazdiť...
len za cestu z roboty domov som videl pred sebou troch ktorý brzdili na červenú za stojacou kolónou ako keby bolo leto a veru brzdil som v duchu aj za nich....to isté zmena pruchu v tej kašovitej brečke čo bola na ceste... 1 to rozhodenie ukorigoval.. druhého už ušmyklo... našťastie to dobrzdil na ceste a nie mimo nej...
a kapitola sama o sebe sú blbci v ľavom pruhu a mimo obce 60 na tacháči (tak keď som posratý uhnem sa do prava a nebrzdím premávku.. potom sa nečudujme na upchatú BA po prvom náznaku sneženia..) lebo spomaliť to áno ale uhnúť sa to nie -_-
Nezalezi natom aku vybavu ma auto, tak ako vtedy aj teraz stale plati "fyziku neoje...babres"
V BA sa da bezne jazdit na letnych celorocne ale ak je rano poladovica alebo cerstvo napadany sneh zaskocil cestarov, vtedy treba vyuzit sluzby MHD alebo TAXI.
Auto v zime na letných (a opačne) brzdí o dosť horšie ako na zimných. Nie len na ľade či snehu, ale VŽDY. Aj na úplne suchej krásnej vozovke. To je pointa a nie to, či mám napr. quattro a výjdem zo záveja.
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-bezpecne-jizdy/zimni-pneumatiky-v-zime-letni-jen-v-lete
A trochu na inú tému
To je teda pekna blbost, ze na suchej vozovke brzdia zimne gumy v zime VZDY lepsie. Pri -20 stupnoch budu asi brzdit lepsie, ale pri +5 ani nahodou. Zakon jasne definuje kedy je potrebne pouzit zimne pneu, viac to tu netreba rozvijat.
To je samozrejme totalna blbost
Btw, preco toto riesite vo vtipkarovi ?
edit: pre informaciu .. guma netvrdne pri 7 stupnoch (ak sa bavime o tvrdnuti, kedy sa straca prilnavost). Ta hodnota je velmi variabilna a silne zalezit od typu , kvality a urceni danej pneumatiky. Su letne, ktore to nestracaju ani pri nule, su take, ktore pod 20 stupnov nedrzia /preto ich treba zahrievat pred jazdou .. a nie su to F1, su na normalne auta/. To, kedy tvrdne zalezi od vela veci, jeden z nich je ten znamy efekt kaucuku, ktory sa imho do pneumatik davno nedava.
No a potom jeden uplne jednoduchy fakt .. pri jazde po dialnici rychlostou 130km/h sa pneumatika vyrazne zahrieva, o to viac, cim drsnejsi dezen ma a ako je nahustena vs. bocnica. O kolko, to neviem teraz presne, ale 15 stupnov to kludne bude. Takze aj keby letna prestavala fungovat pri 7stupnoch, tak pri -5 je stale v pohode. Pre ucely brzdenia na suchej vozovke v zime. Naopak .. zimna, ktora zacina mat problem nad 15 stupnoch (alebo aj menej), pri 130tke bude pravdepodobne vykazovat na takejto vozovke brzdnu drahu dlhsiu, ako letna. Zimne penumatiky sa na atue nevozia preto , ze je zima!!!! . Tie sa vozia , pretoze moze byt sneh, kasa, vela vody, a na to jasne upozornuje zakon, povinnostou ich mat, ked je suvisla vrstva. Pretoze zimna guma ma inak robeny vzorok, aby vedel odvadzat to vsetko a vedel hrabat. Inak je ta guma naprd, a malo by byt zakazane vozit zimne v lete. Moze to byt nebezpecne.
A najzasadnejsia vec .. prezutim na zimne sa auto nestane rovnako stabilne ako v lete na letnych. Ani ziadne ABS,EPS, ERS, TRT a ine nedokazu odrbat fyziku
...
tesat do kamena, konecne rozumny prispevok k teme zimnych gum ...