vyzerá to veru vtipne....a som verucelkom rád že niesom odkázaný na BA trolejbusy
ale na druhú stranu väčšinu nehôd a kolón spôsobili vodiči na letných gumách / blbci čo nevedia jazdiť...
aj v priateloch mám jedného takého trotla.... po 30tke by si človek povedal že bude mať rozum... ale syna viezol na letných do školy (našťastie v pohode) a ešte sa tým pochválil na fb....keď sme sa mu tam viacerí ozvali..odpoved bola... "veď mám quattro" a takým nevysvetlíš že quattro mu je na dve veci keď stratí trakciu :/
posledný komentár: 8. 10. 2025 o 10:00
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nejvetsi-mytus-o-zimnich-pneumatikach-padl-vetsinou-vam-vubec-nepomohou/
Premiérový pokus pro letní sadu znamenal zastavení po 38,7 metrech, druhý po 39,7 metrech a třetí totožně po 38,7 metrech. To jsou při deceleraci ze stovky v podstatě očekávané hodnoty.
Zimní pneu ve stejném testu ale zastavily na dráze dlouhé 47,8 metrů, druhý dokonce 50,2 metru a poslední zkouška zabrala 49,9 metru, než Honda S2000 zastavila.
V průměru 39,03 metru stačilo pro zpomalení letním plášťům a 49,3 musel ujet automobil, než úplně zastavil se zimními gumami. Přes 10 metrů neboli 26 % v neprospěch zimních je ohromný rozdíl a až pozoruhodně přesné potvrzení našich pocitů. A už dřívější testy ukázaly, že ani za mokra nejsou zimní pneumatiky lepší.
Zimne su určene na rozne podmienky zimy, predsa nebudeš prehadzovať kolesa podla podmienok,
Letnaky znesu aj BA zimu. ale ked ti nasneži člapkanica tak si v prdeli aj na 2m briežku
O to pri zimakoch ide, aby si bol schopný jazdiť celu zimu ci chčije alebo sneží a mrzne.
ma letnakoch v pohode jazdím do suchej zimy,
Na jesen je ráno u nás -5 a cez den 10st.
Proste aj za volantom treba pouzivat rozum a nie sa hrat na to, ci je na gumach vlocka alebo nie. Ale ked niekto napise, ze zimna guma je vzdy aj na suchu lepsia ako letna, tak to je proste bullshit.
PS: Plné huby o používaní rozumu a zároveň machrovanie o tom, že v zime prezúvať netreba, že sa dá aj na letných bla bla. Funny