logicky, veď kde tak môže tak ide, nie?
ako sa dá plachtiť po meste?:D
a TOMO ty čo vlastne riešiš? on má benzinaka...
24.06.2010 - 07:34:07
00
da sa aj na naftaku 65km 5Tka a od 80ky 6tka :) pokial sa nechces rychlo rozbiehat alebo nejdes do neakeho brutal kopca ;)


reagoval som na tento prispevok
24.06.2010 - 08:03:12
00
inak ano 1500 otacok to vychadza a pri 2000 daco zabera turbo a koncis 4500 max som bol asi na 4000 ot .1000 sa neda to by uz skapal. inak 1500 na dvojke je uplne normalne a to idem tak 20 ako traktor :D -najlepsie v zime na snehu hore kopcom :) ale aj dole kopcom a nemusim vobec pouzivat brzdy motor sam brzdi
24.06.2010 - 08:56:14
00
co na to povedat?

http://www.autoweb.cz/lze-srovnavat-motorkare-a-cyklisty/
25.06.2010 - 13:03:13
00
* CraObs
* Datum:25.06 2010, 13:30
* Nadpis:dement

nic ineho rozumny clovek povedat na tohto autora nemoze.. presne kvoli soferom ako je on to tak na cestach vypada.. na vodicak by som daval povinne psychotest a tuto osobu na preskusanie 3x rocne..
ale reakcie:
" Moc rád bych viděl cyklistu rychlejšího než auto..." ver tomu že z križovatky zásadne odchádza cyklista ako prvý, a prvých 30-50m (co je davno za krizovatkou) ho dobieha prve auto.. okrem toho cyklista nema problem ist 25-50km/h.. ale ano sofer ako ty nemoze byt zdrzovany, dokonca ani na dialnici inym autom a tak aj pomalsie auta dementi zostreluju z dialnic (pripad z tohto roka).

"Většinou je vidím zuřivě šlapat do pedálů dobrý metr od krajnice " - toto je obrana cyklistov proti ohladuplnym vodicom ktory netusia ako siroke je ich auto, resp obiehaju bez rezervy.. cyklista ma nastastie meter kam uhnut.. okrem toho uplne na krajnici je najviac bordelu=defekt+pad=>som pod kolesami..

"Nikdy jsem neviděl, že by někdo nenechal odbočit cyklistu ukazujícího rukou" bohuzial ciastocne pravda, ale nie zrovna len z filmov.. ale rovno ti nato odpoveda ciastocne pokracovanie clanku-> sleduj cestu pred sebou a pohyb cyklistu vidis dopredu aj keby nevystrcil ruku.. ale ked sledujes len otackomer, resp sa bavis so spolujazdcom tak neni o com..

treba trocha respektu auto vs cyklista, cyklista vs auto a pojde to.. fakt ale je, ze zrazka tychto dvoch sa konci zraneniami/smrtou len jedneho z nich bez ohladu nato kto je na vine..


..nemozem nic ine len suhlasit s CraObsom (dole v diskusii ) :y:

autor clanku by sa mal zamysliet najprv sam nad sebou.. toto jeho tvrdenie hovori za vsetko :
Jeden z našich čtenářů se domnívá, že bychom po článku o motorkářích měli poukázat i na svízele cyklistů v silničním provozu. Já se zase domnívám, že cyklisté si žádné zvláštní ohledy nezasluhují.
25.06.2010 - 14:18:15
00
autor fakt debil...

chlapy, nehádajte sa tu o otáčkach a prevodoch. kde je zmysel debaty? ak si niekto myslí, že podtočeným motorom ušetrí palivo, nech nedotáča a dusí motor. násobky ušetrenej hodnoty potom investuje do auta späť. jedno však pravda je, diesel akceptuje nižšie otáčky viac ako benzín, nie ako bolo vyžšie spomenuté, že ich znáša zle. už len cifry na otáčkomery a ich farebné rozdelenie hovorí za seba. každý vie, že diesel ide aj bez plynu, iba tak, so zakvaltovanou rýchlosťou. keď ho pohnem na 3ke, tak ide sám. je to silou motora. on si to proste potiahne na minime vynaloženej sily. benzín ti zatrasie, vyhodí remeň a :@ :lol:

no a spotreba klesne. je to systematický ťah v biznise. klesne tak, ako spomínal baron. na to, aby si šiel 50, pridávaš menej = menší úbytok obsahu nádrže. ale realita je aká? máš chip, máš rád ten pocit, keď ti puká kreslo od akcelerácie, keď zatavíš turbo.. a spotreba sa logicky zvýši.

a TFSi alebo TSi určite kompresor nieje, concern ho nevyužíva a twin turbo TFSi bola len R8 4,2
je to jednoduché oturbené FSi-čko, takže životnosť bude určite aj vzhľadom na výkon a spotrebu dosti dobrá
25.06.2010 - 21:31:10
00
Možno 1,4 TSI montovaný do Octávií (Passatov, Golfov, Touranov, Exeov, Tolied atď.) je trochu iný motor ako 1,4 TSI Twincharger - mimochodom, motor roka 2010 - http://auto.sme.sk/c/5437130/motor-roka-2010-vyraba-volkswagen-najlepsiu-novinku-ma-fiat.html
25.06.2010 - 22:37:38
00
no fajn novinky, multi air je fajn vec :]
25.06.2010 - 22:39:54
00
jedno však pravda je, diesel akceptuje nižšie otáčky viac ako benzín, nie ako bolo vyžšie spomenuté, že ich znáša zle. už len cifry na otáčkomery a ich farebné rozdelenie hovorí za seba. každý vie, že diesel ide aj bez plynu, iba tak, so zakvaltovanou rýchlosťou.


dovolim si nesuhlasit ..tych smiesnych par eur usetrenych na spotrebe sa sa ti velmi rychlo strati v servise niektorych suciastok ktore maju tak radi podtacanie ;) a teraz si daj do googla
dvojhmotovy zotrvacnik
a precitaj si par tem o tejto suciastke :)
25.06.2010 - 23:47:18
00
a TFSi alebo TSi určite kompresor nieje, concern ho nevyužíva a twin turbo TFSi bola len R8 4,2
je to jednoduché oturbené FSi-čko, takže životnosť bude určite aj vzhľadom na výkon a spotrebu dosti dobrá


jasne, ziaden kompresor ;)
http://www.vw.sk/inovacie_technika/lexikon_techniky/tsi.html
26.06.2010 - 00:38:52
00
k tym nizkmy otackam a 2- hmotnehozotrvacnika - "naftový motor sa dostane pod otáčky voľnobehu"-vtedy hrozi poskodenie .takze aj pri nizkych otackach 1000 co nejazdim sa nic nestane :) kedze volnobeh je neakych 700
26.06.2010 - 09:13:09
00
dobre, o twincharger som vedel, že sa montuje iba do 2,0 TFSi Golf a neviem, či náhodou Seat nevyužíval v pár Cuprách tento dvojito preplňovaný motor. je treba povedať, že hlavným ´oxydovadlom´ tu je zrejme turbo, a kompresor zaistí výkon od začiatku, aspoň teda do chvíle, keď turbo nastúpi v plnom nasadení. či opodstatnenie oboch obohacovadiel aj pri objeme 1400

a TOME, hovoril som práve o tom, že tí, čo podtáčajú nech kľudne podtáčajú a ušetrené vrazia späť do auta ;) som zástanca tvojej teórie
o dvojhmotovom zotrvačníku gúgliť nemusím. veľmi dobre viem čo to je a ako slúži, prečo slúži. poškodenie je na mieste spomenúť azda len v unikátnych prípadoch, keď si jazdec šlahá 5kou pod 1000 ot. to je kedy? kedy to niekto normálny spraví. ak som spomínal ja, že sa pohnem bez plynu, tak je to logicky za nízkych otáčok, tým som chcel poukázať na silu motora a prevýšiť ho nad benzínom. súčiastka dvojhmotový zotrvačník spracuje alebo izoluje vlnenia medzi prevodovkou a motorom. prenáša energiu priamo na klinový hriadel a to umožní plynulý chod diesla za nízkych otáčok, bez vibrácií a ostatných ťažkostí. a ako podtočím motor tak, aby klesol pod volnobeh? už len stlačením spojky otáčky stabilizujem na hodnotu rádovo vyžšiu ako je za podtočeného motora. nikto predsa nejazdí na hodnotách menších ako otáčky spojky, resp. voľnobehu, tak je jasné, že zotrvačník bežným jazdením nedo*ebe. každé auto má v RJ nastavené údaje pre daný motor rentabilné, je ťažko v globále povedať ako jazdiť. hlavne dnes, pri tolkom množstve vstrekov a samotných stavieb motora. jazdime teda podľa seba a hladme na všetky fakty okolo.

http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ&feature=player_embedded - tu je dosť dobre znázornené ku koncu videa. nakoniec pekne zobrazená krivka prenesená na prevodovku s bežným zotrvačníkom a dvojhmotovým zotrvačníkom, s ktorým prišli nemci dobré štvrťstoročie dozadu. odvtedy sa toho dosť zdokonalilo a modernizácia zaručuje väčšiu výdrž aj vďaka elektronike
26.06.2010 - 10:49:39
00
:y: ...tak potom sa ospravedlnujem ..nepochopil som to spravne :) Suhlasim s tym co si napisal..
Este jednu drobnost napisem a koncim k tejto teme ;) .AK jazdis stabilne 5 a 1000 otacok.. tak to dvojhmote neublizuje.. ale povedzme si pravdu.. kde sa to da? V meste horko tazko.. vzdy sa pred teba niekto vopcha niekto niekde brzdi takze tebe nezostava nic ine ako brzdit tiez = znizovat otacky pod hranicu svojich akuratnych 1000 ot .. a potom zas jemne pridavas plyn na co sa musi motor pri zaradenom 5 prevodovom stupni kusok viac potrapit ( vacsie vybracie .. pridusenie) . Staci sa prejst po servisoch kde servisuju naftaciky a opytat sa co sa meni najcastejsie.. budu to odchadzajuce cerpadla a dvojhmoty... ani jedno z toho neni lacna zalezitost.. (+- 1000eur...). Jazdim na 2 naftakoch jeden je 1.7Dti pravidelne) a druhy 2.0 TDi (prilezitosne).. a nikdy ma nenapadlo jazdit na 5 s 1000 ot.. Jazdim tak 1800 a viac... vtedy netreba podradovat ked chcem zrychlit ani to vela nezerie (s 1.7Dti mam dlhodobu priemerku okolo 5l bez podtacania pri normalnej kludnej jazde a na 2.0 TDi 6.8-7.5 pri normalnej kludnej jazde.. ) ak podtacanim usetris toho cca 0,5l na 100km pri najazde 20000km za rok usetris 112eur co je oproti vymene cerpadla alebo dvojhmoty smiesna cena.. :) ..ja to riskovat nebudem :)


Naposledy upravil TOME dňa 26.06.2010 - 11:31:58, celkovo upravené 1 krát.

26.06.2010 - 11:16:30
00
ak podtacanim usetris toho cca 0,5l na 1km pri najazde 20000km za rok usetris 112eur co je oproti vymene cerpadla alebo dvojhmoty smiesna cena.. ..ja to riskovat nebudem

heh mas tam chybu 0.5l na 1km znizit tak si macher :D to by si sa dostal na 100km pod 0 :D teda do minusu este by ti pribudal do nadrze :rofl: take auto chcem ze mi 5L spotreby da do nadrze 50L na 100km :D
a teraz vazne ja som pisal okolo 1500 otaciek co ty jazdis 1800 co uz neni taky rozdiel a to 2.0TDI by uz ten rozdiel neublizil na slabsom diesli urcite je to zase inak ..vyuzivam to pri dojazde na krizovatku .pri miernom kopci dole..alebo ked sa nikam neponahlam ..:)
26.06.2010 - 11:27:03
00
jasne :D ... zabudol som dopisat nuly.. :angel: ... vypocet ale sedi... Ja som len napisal ako jazdim ja a preco tak jazdim ;) uz som fakt ticho
26.06.2010 - 11:34:02
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up