Jezus: necitas co pisem
/alebo nepisem zrozumitelne, co moze byt
/ .. nevadi. Skusim ta nasmerovat na dve veci. Jedna vec je ucinnost tepelneho stroja. No a ak chces porovnat, musis porovnavat rovnaku technologiu. To znamena, ze porovnavaj dieselovy (vznetovy motor) so zazihovym. Ale to NIE JE nafta vs benzin, pretoze oba typy mozu spalovat rozne paliva (ich konkretna prakticka implementacia variuje, teda po BA behaju dizlove naftaky a benzinove zazihy, ale v paralelnom vesmire to moze byt naopak). Tam samozrejme vznetovy motor vedie, ale nie nafta!!!! Druha vec je
vykon .. pri rovnakom type motora, technologii atd. bude mat benzin VZDY vyssi vykon, ako nafta. Pretoze je "kvalitnejsie" /ludovo povedane samozrejme/ palivo. Druha vec je potom ale spotreba, ale to je uz zalezitost ina. V tomto bode asi obaja myslime na nieco ine a tam som mozno nieco napisal nedobre. Ale je piatok, no
edit: vznetovy motor moze spalovat cokolvek, od mazutu, nafty, benzinu po repku, alebo ine zverstvo, zazihovy zvycajne spaluje benzin, etanol, lpg, cng, vodik. Turbobenziny vyssich objemov spaluju aj travu popri ceste. Vacsia vyhrevnost paliva sa zrejme odrazi na spotrebe. Asi je otazka, co sa berie pod pojmom kvalita paliva. Hlavne aby to nedymilo