matt
Mesto: Partizanske
Založený: 15.05.2006
Príspevky: 6 705
Bicykle: Prednastavený MTB | Prednastavený cestný bicykel
Dovolim si skopirovat jeden diskusny prispevok z clanku zdopravy.cz...
"Ten článek na Wall Street Journal je tedy hodně vykonstruovaný, i když věřím, že bude mít reálný základ v datech z FDR, jako názor zprostředkovaně slovně předaný redakci. Než to někdo, kdo má plná data, rozklíčuje a zasadí do kontextu, bude vhodné se držet té opatrné WSJ předané informace, že: „data z FDR naznačují (to podtrhuji) zásah do řízení“. Protože na uzemnění letadla z letové hladiny a trvalý střemhlavý sestup fakt nestačí jen zatlačit do řízení, to vyžaduje jednotky minut cílené a dost drsné manipulace. Také to nevysvětluje proč to letoun jednou vybral (tedy to bude přebytkem rychlosti, ale kdyby jej někdo nutil do střemhlavého letu tak tomu předejde). Je to spíše směr vyšetřování, než že by to bylo najednou jasné.
Ten jejich samopotvrzovací argument, že čínský vyšetřovatel nenalezl žádné mechanické závady neznamená nic moc, protože v těch trsátkách najít nějakou závadu je dost problém, neřku-li téměř nemožné. Tímto způsobem závadu vyloučit nelze.
To že neodpovídali řídícím také nepotvrzuje vůbec nic, naopak to je běžné, protože zlaté pravidlo je aviate, navigate, communicate. V nestandardní poloze řídíte a nestaráte se o nic jiného. Takže jako argument to také není moc silné.
Jestli bylo nějaké tóčo a průnik do kokpitu se bez CVR asi nedozvíme, vlastní přední část letadla byla „při ponoru“ do matičky Země asi rozložena na plíšky, na to aby se dalo identifikovat, kdo byl v kokpitu a kdo za, i když kdo ví."