V tomto štáte sa prijímajú rozhodnutia s tým, že pognostická štúdia vôbec neexistuje, alebo je písaná podľa krištáľovej guli.
Takisto parkovacia politika v BA - vypracoval niekto štúdiu, kde je nanesené, ako sa táto politika prejaví v reále?
Takže nechajme sa prekvapiť, tak ako sa nechajú prekvapiť realizátori tohto nápadu --- a potom nastúpia novelizácie, pripomienky, zmeny, úpravy. Verím, že v konečnom výsledku to bude pozitívny posun.
Ja tých 50€ mám ... a mám aj na to, aby som si zaplatil parkovanie v inej štvrti ako bývam.
Vo svete sa platí za inakšie veci, ako u nás.
V lete idem do Antverp - za vjazd do mesta sa platí paušálne 16€ (inak pokuta 150€).
Bol som v Brugách - v centre len do platených parkovacích garáži - keď som skusmo nechal auto na ulici už okoloidúci pánko vyberal mobil, aby ma natrel policajtom - u nich to nie je bonz, ale pomoc verejnému poriadku - tak som odtiaľ prášil jak Cigáň s listom.
O Viedni, Amsterdame, Marseille, Avione, či Dijone sa ani nebavme.
Chceme byť svetoví? Tak treba pozrieť, ako to vo svete chodí.

Mám rád keď všetko šlape

11.04.2019 - 18:37:40
00
lto napísal:
foobar
Ak tomu, co si napisal veris, tak je to este smutnejsie :) .. ale hadat sa s tebou nebudem, pretoze presviedcat tych, ktori verzia, ze Zem je plocha, je strata casu, ostatne mas pravo na svoj nazor, ale neznamena, ze je spravny /vela veci zjavne nevies/. Ale co je podstatnejsie, ze ani ty, ani ja, toto nezmenime, takze je v tomto kontexte jedno, ci je lepsie tak, alebo onak. Ovsem co si vyprosujem je, aby si mi ty predpisoval, ze mam ist byvat na vidiek, pretoze mi chyba nieco, co tu bolo pred 15 rokmi a tebe to nechyba /a je toho pomerne dost/. Takze odplav si robit ludske mravenisko niekam inam, ja tu nechcem taketo maniere :) .. Stupavu, Marianku a Zahorsku ste zlikvidovali len preto, ze je pri BA /co inak ak sa zamyslis len nad tymto faktom, uvidis hned, aky blud si napisal, ale tak liecit ta z toho nebudem :D, len ti trochu pomaham/.


kde ti co predpisujem? Len som ti pripomenul ze tvoja vidiecka idylka nevyhynula a ked si chces zaspominat na "stare dobre casy", stale mas prilezitost. Ked je podla teba efektivnejsie aby ludstvo zilo porozdelovane po dedinach o stovkach obyvatelov, tak naozaj nema zmysel temu efektivity rozoberat. Historia sa asi pomylila :D
11.04.2019 - 18:45:00
00
Ide o to ,ze zaplatis za 2 auta 200 a parkovat budes bohviekde.Platim si parkovisko aj teraz,ale viem kde zaparkujem ked pridem domov.Podla noveho zaplatim 200 a ked bude mat X ludi v mojej zone parkujucu navstevu,tak ja zaparkujem mozno aj nikde.bravo
11.04.2019 - 18:48:49
00
Stalo sa to, čoho som sa obával. Namiesto toho, aby ohlásili ako vyriešia záchytné parkoviská a dramatické vylepšenie MHD, najprv riešia poplatky za niečo čo je dnes zadarmo a ľudia v prvej chvíli nedostanú žiadnu pridanú hodnotu.

Ja už dnes chodím do BA najčastejšie vlakom (cez Rovinku autom je to fakt za trest), ale ak vybavujem veci na 3-4 miestach, tak už je MHD spravidla nepoužiteľné. Treba asi dodať, že otázka nie sú autá, ale to, kam sa ľudia potrebujú prepravovať a ako sa to dá efektívne vyriešiť. Predražiť metódu, ktorá doteraz najlepšie funguje a neponúknuť NAJPRV efektívnu MHD, to je úbohý manažment.

Inak diskutovať na cyklistickom fóre o systéme parkovania, je ako riešiť na vegánskom fóre recept na medium steak...

https://instagram.com/pali65/

11.04.2019 - 20:21:20
07
Museli s tým ísť von, lebo sa tu šírili všelijaké hoaxy typu 300 E/auto, ale reálne to začne platiť najskôr za rok a pol.
11.04.2019 - 20:35:41
00
stax napísal:
len taky maly dodatok nech to nie je uplne cierno-biele. keby si nebyval v podunajskych biskupiciach... siel si tam byvat dobrovolne - vysporiadavanie sa s dopravnou situaciou a tym co lokalita tvojho byvania poskytuje je len dosledkom tvojho nakupneho rozhodnutia :)

(ber to s nadhladom necitim potrebu rozbehnut nejaky komicky flame, teda nie s tebou :) )

Duri, beriem to s nadhladom, ale neda mi.
Nie som privandrovalec, v PB byvam 20 rokov, mam tu celu rodinu, poznam to tu a preto mojou volbou zostavaju PB. Lenze za poslednych 10 rokov sa diametralne zmenila situacia naokolo. Burlivy rozvoj satelitov a "nakupne rozhodnutie" obyvatelov prilahlych satelitov zial ovplyvnil aj moj zivot v PB. Takze ako spravne pises, nie je vsetko cierno-biele. ;-)

Zo Sme: Návrh zavádza aj abonentské karty, pričom za abonentov sa považujú podnikatelia so sídlom prevádzky v zóne alebo majitelia nehnuteľností v zóne.
Ceny abonentských parkovacích kariet budú diferencované podľa tarifných pásiem za hodinové parkovanie, od 1500 eur v centre až po 500 eur v okrajových štvrtiach.
Trosku drsne pre podnikatelov, kedze platia mestu cestnu dan, nie? Co na to remeselnici, co pendluju hore-dole....


Naposledy upravil romanx dňa 11.04.2019 - 21:18:47, celkovo upravené 2 krát.

11.04.2019 - 21:14:01
00
Celkom fajn debata o pouzivana auta vs MHD a porovnani s europskymi ( pripadne svetovymi ) metropolami ako sa tam za vsetko plati...ja by som tuto debatu vsak zacal tym hlavnym a najpodstatnejsim...v BA v porovnani so svetom ( teda tym rozvynutym ) MHD v podstate "neexistuje". To uz aj v azijskych metropolach ( o ktorych si myslia ludia ze sa ta pracuje za zrnka ryze ) mi trva cesta z lietadla ( teda ked zastane pri gate ) do cca 30km vzdialeneho hotela vacsinou tak pod hodinu ( a to nemyslim cas z letiska na hotel, ale zo sedadla lietadla na hotel ). A ano, v takychto mestach aj keby mam rodinu auto nepotreujem, dopravim sa MHD vsade ( aj na periferiu do prirody ) v kratkom case, pohodlne a da sa povedat lacno. V takom pripade sa ozaj auto vyuzije iba na podnikanie a prepravu nejakeho tovaru a vtedy mozeme hovorit o tom ze auto v rodine je "luxus" :)
11.04.2019 - 21:16:25
05
Porovnávať cesty z letiska do hotela je úplne mimo tému. To je to posledné, čo rezidenta v Bratislave zaujíma.
11.04.2019 - 22:03:10
00
Citanie s porozumenim nic? Narazal som na to ze v BA v podstate absolutne nefunguje mestska a primestka doprava a da sa povedat ze na seba vobec nenavazuju...takze ludom nezostava nic ine ako sadnut do tych plechovych krabic a radsej stravit hodiny denne v zapchach ako vyuzit MHD ktore si ide svojim vlastnym zivotom uz niekolko desatroci a absolutne nereleflektuje na potreby dnesnej doby. Samozrejme je mi jasne ze v buducnosti sa bude platit za parkovanie takmer vsade, ale opat sa tu riesia dosledky namiesto toho aby sa riesili priciny.

A ano, dopravu z letiska do hotela riesit nemusime, to je v tomto pripade uplne mimo temu...v BA totiz nefunguje ani letisko a ani doprava z neho :)
11.04.2019 - 22:41:13
03
MHD je v mohych pripadoch super, len zalezi na trasach a smeroch...skuste si busy napr. v Londyne ;) no a este mi vysvetlite, ako ma mesto tu MHD na tych autami preplnenych cestach vyriesit, ked vsetky autobusy stoja v zapchach :D mudruje sa lahko ale riesenia ziadne ;) desiatky rokov sa na dopravu sralo a tak to vyzera a jednoducho takto sa uz dalej pokracovat neda...
11.04.2019 - 23:20:44
01
matt "v BA totiz nefunguje ani letisko a ani doprava z neho" . Rozvinul by si prosim tuto myslienku ?
11.04.2019 - 23:33:32
00
romanx napísal:
Trosku drsne pre podnikatelov, kedze platia mestu cestnu dan, nie? Co na to remeselnici, co pendluju hore-dole....


Ti si zaplatia parkovne a klientovi to preuctuju.

Prečo nemôžu mať rezidenti vo svojej zóne prvé auto zadarmo?

Pokiaľ by rezidentská karta bola zadarmo, mala by menší vplyv na celkovú zmenu parkovania. Rovnako by sme vśetci krúžili po sídlisku a hľadali voľné parkovacie miesto, len by sme mali “za sklom kartičku”. Pokiaľ má táto karta svoju cenu, je to prirodzená regulačná bariéra a motivuje napr. vlastníkov starých nepojazdných áut, aby sa ich zbavili. Zároveň výnosy z parkovacej politiky budú použité na budovanie parkovacích domov v tých zónach, kde problém pretrvá a bez financií z rezidentských kariet by ich mesto nedokázalo v potrebnom počte postaviť. Takto vybudované parkovacie domy budú prístupné všetkým s rezidentskou parkovacou kartou ale i návštevníkom ako súčasť celkovej parkovacej kapacity v danej lokalite.

Prečo budem musieť platiť, keď aj tak nebudem mať kde zaparkovať?
Skúsenosti z iných miest ukazujú, že zavedením rezidentského parkovania klesne počet parkujúcich áut v uliciach a na parkoviskách. Zmiznú málo používané autá, vraky, firemné vozidlá (dodávky), menej ľudí bude do Bratislavy cestovať autom a viac verejnou dopravou. Z financií z rezidentskej parkovacej politiky bude mesto flexibilne stavať aj parkovacie domy v tých zónach, kde problém pretrvá aj po zavedení regulácie.

Budem musieť povinne platiť 10 eur/rok, ak auto parkujem vo vlastnej garáži?
Nie, vo vlastnej garáži samozrejme budete parkovať zadarmo. Pokiaľ však chcete využívať benefity rezidentskej karty, t.j. 2 hodiny bezplatného parkovania denne v ostatných zónach (týka sa spoplatnených časov) a 100 hodín ročne pre parkovanie pre návštevy, môžete tieto benefity získať za registračný poplatok 10 eur/rok.

Bude parkovacia politika zavedená plošne v celej Bratislave?
Nebude, bude sa týkať len tých zón, miest, ulíc, kde je reálny problém s parkovaním a len v tých časoch, kedy tento problém je. To znamená napríklad v Petržalke to bude najmä v noci, ale vo štvrtiach blízko biznis centier, kde dopyt presahuje ponuku aj cez deň to pravdepodobne bude spoplatnené aj cez deň. V ostatných časoch (keď nie je dopyt vysoký) nebude parkovanie spoplatnené.

Bude parkovanie v rezidenčnej zóne spoplatnené 24 hodín denne?
V niektorých zónach de facto áno, spravidla sa to však bude deliť na denný, nočný a víkendový režim. napríklad v Dúbravke bude spoplatnené nočné parkovanie a ale v centrálnejších štvrtiach s vysokým dopytom (ako v okolí biznis centier) to môže byť zase denné parkovanie. Taktiež nepočítame so spoplatnením medzi 6 a 8 ráno v čase zásobovania.

Som Bratislavčan a platím tu dane. Prečo neplatia len ostatní?
Parkovacia politika nesúvisí s daňami, ani nemá byť spôsob ako získať viac peňazí do rozpočtu - je to nástroj na reguláciu dopravy, zvýšenie kvality života a udržateľnom rozvoji. Problém statickej a dynamickej dopravy sa týka aj vozidiel Bratislavčanov aj ľudí z regiónu. Aj Bratislavčania svojimi autami prispievajú k dopravným zápcham, zhoršeniu životného prostredia a pri parkovaní rovnako zaberajú verejný priestor.

Bývam v Starom Meste, platím BPS Park. Čo sa stane so zónou BPS?
Hlavné mesto má zmluvu s BPS Park na cca. 600 parkovacích miest, ktorá má prestať platiť k spusteniu parkovacej politiky. Väčším problémom je dedičstvo z minulosti, ktoré má Staré Mesto s BPS Park na prevádzku necelých 2500 parkovacích miest zmluvou platnou do roku 2026. Najideálnejšie pre mesto aj mestské časti je dohodnúť sa s BPS Park na kompatibilite systému, tak aby zóna BPS mohla byť plnohodnotne zapojená do systému mestskej parkovacej politiky. Alternatívne sú možné iné formy, vrátane vynechania zóny BPS, ktorá zostane v súčasnom režime až do roku 2026, čo však neumožní mestu dať obyvateľom danej zóny rovnaké benefity ako pre ostatných Bratislavčanov s rezidentskou parkovacou kartou.

Som nerezident a denne dochádzam z obce do centra Bratislavy za prácou. Tarifné parkovanie si nebudem môcť dovoliť. Ako sa dostanem do práce?
Do reálneho zavedenia parkovacej politiky zostáva viac ako rok. Zároveň s jej prípravou začne mesto s budovaním záchytných parkovísk v blízkosti MHD, ktorou sa všetci budú môcť dopraviť do mesta. Pokiaľ zamestnávateľ disponuje vlastnými parkovacími kapacitami, regulované parkovanie sa ich nebude týkať.

V rezidentskej zóne nemám trvalý pobyt ale iba prenajatý byt. Budem si môcť kúpiť parkovaciu kartu?
Nie, rezidentská parkovacia karta je viazaná okrem iného na trvalý pobyt. Jednou možnosťou je teda prehlásiť si do Bratislavy trvalý pobyt. V súčasnosti nie všetci prenajímatelia bytov dovolia nájomníkom prihlásit’ si trvalý pobyt, predpokladáme však, že trh s nájomnými bytmi na novú situáciu zareaguje, lebo nájomný byt, na ktorý si nájomník nebude môcť vybaviť rezidentskú kartu by klesol na hodnote. V minulosti často používané argumenty s nemožnosťou odhlásiť podnájomníkom trvalý pobyt sa nezakladajú na pravde a ide o jednoduchý administratívny úkon ako ich v prípade potreby odhlásiť.

Bežne používam auto, ktoré mám požičané od niekoho iného. Budem môcť s ním parkovať v mojej zóne na rezidentskú kartu?
Jednou z podmienok na vydanie rezidentskej parkovacej karty je preukázanie vzťahu k motorovému vozidlu. Kartu získa rezident ak (1) je držiteľ vozidla, (2) má vozidlo evidované na svoju živnosť, (3) užíva vozidlo zamestnávateľa na súkromné účely, (4) užíva vozidlo právnickej osoby ako štatutár, (5) má uzatvorenú nájomnú alebo obdobnú zmluvu s právnickou alebo fyzickou osobou oprávnenou na prenájom motorových vozidiel (leasing) alebo ako možnosť krátkodobá dočasnej zámeny vozidla (vozidlo v servise, atď.).

Vozím každé ráno deti do školy a do škôlky do inej zóny. Budem môcť zaparkovať aby som vyložila deti a nemusela za to platiť parkovanie?
Áno, pre tento účel má každý držiteľ rezidentskej karty benefit dve hodiny voľného parkovania v akejkoľvek inej rezidentskej zóne. Aj na tento účel ich môžete využiť.

Budú na našich parkoviskách parkovať dodávky a nákladné vozidlá?
Skôr nie, prevádzkovým poriadkom a dopravným značeným v jednotlivých štvrtiach bude zamedzené parkovanie motorových vozidiel s dĺžkou nad 5,5 m.

Kde budú parkovať dodávky, nákladné vozidlá a pracovné vozidlá? Kde zaparkuje opravár práčky?
Motorové vozidlá určené na podnikateľskú činnosť majú primárne parkovať v areáli firiem, prípadne na miestach na to určených. Servisné služby, opravári, ktorí navštívia Vašu domácnosť alebo firmu zaparkujú ako návštevník, zaplatia hodinové parkovné a pravdepodobne si premietnú túto sumu vo faktúre za služby, ktoré u Vás vykonali.

Čo bude s vrakmi? Zmiznú z parkovísk?
Vo všeobecnosti áno, také sú poznatky z iných miest. Ich majitelia často nechcú platiť za ročnú parkovaciu kartičku, a ak si ju nevybavia, budú predmetom štandardného hodinového parkovania v spoplatnenom čase. Je v ich záujme nechať ich odstrániť, aby sa vyhli ďalším poplatkom za parkovné.

Kde budú parkovať moje deti, keď ma prídu z iného mesta na víkend navštíviť?
Pokiaľ budete mať rezidentskú karty, môžete vyuźiť 100 hodín voľného parkovania pre návštevy s iným autom. Pokiaľ kartu nebudete mať, neznamená to, že vaša návšteva nebude môcť zaparkovať, lebo rezidenčné parkovanie nebude spravidla spoplatnené 24 hodín denne. Víkendy budú vo väčšine prípadov nespoplatnené.

Kde zaparkuje moja mama, keď mi príde strážiť deti cez deň?
Pokiaľ vaša mama bude držiteľkou rezidentskej parkovacej karty, môže parkovať dve hodiny denne zadarmo aj v inej zóne. Po dvoch hodinách bude jej parkovanie spoplatnené hodinovou sadzbou v závislosti od zóny, v ktorej bývate. Vašej mame však môžete aj vy poskytnúť 100 hodín parkovania zadarmo, pokiaľ aj vy budete mať rezidentskú parkovaciu kartu.

Keď sa vyznačia parkovacie miesta, bude menej parkovacích miest?
Parkovacích miest nebude menej, tie miesta tam nikdy neboli. To, že niektoré motorové vozidlá parkujú teraz v križovatkách, na priechodoch pre chodcov a bránia v rozhľade, neznamená, že tam sú parkovacie miesta. Parkovacia politika jednoznačne určí kde je a kde nie je možné zaparkovať. To pomôže vodičom zaparkovať správne a v zmysle zákona. Miesta, ktoré síce doteraz niektorí vodiči v rozpore so zákonom využívali nebudú vyznačené ako parkovacie boxy, t.j. nebude možné tam legálne zaparkovať.

Kto bude kontrolovať parkovanie?
Parkovanie bude kontrolovať mestská polícia, ktorá bude za týmto účelom personálne aj technicky výrazne posilnená. Kontroly budú robiť prejazdom motorovým vozidlom s kamerami, ktoré budú snímať EČV a overovať v databáze či má dané vozidlo oprávnenie parkovať v zóne. Pokiaľ zistí, že vozidlo nemá zaplatené, zaznamená to a iné vozidlo idúce pár minút za ním mu môže založiť papuču alebo priestupok prejednať ihneď.

Ako sa bude dať platiť?
Spôsobov bude veľa, vrátane offline spôsobu pre ľudí čo nemajú mobilný telefón alebo internet v mobile.

Ako sa budú kontrolovať tie 2 hodiny v inej zóne? Ako ich môžem využiť?
Kontrolu vykonávajú kontrolóri osobne pomocou ručných skenerov a kontrolnými vozidlami, ktoré budú skenovať EČV. Ak zaparkujem niekde v inej zóne a chcem využiť 2 hodiny voľného parkovania stačí zadať začiatok parkovania (cez SMS, appku, web, offline). Prvé dve hodiny budú zadarmo, zvyšné budú zaplatené z kreditného konta alebo z karty.

Ako budem môcť dať návšteve voľné hodiny?
Bude existovať niekoľko možností, ako darovať návšteve nejaké voľné hodiny. Cez aplikáciu, web i SMS to určite pôjde. Technická špecifikácia systému na obstaranie sa pripravuje.


https://bratislava.sk/sk/bratislava-potrebuje-parkovaciu-politiku
11.04.2019 - 23:34:28
00
init napísal:
matt "v BA totiz nefunguje ani letisko a ani doprava z neho" . Rozvinul by si prosim tuto myslienku ?


Co na tom chces akoze rozvijat? :)

Letisko BTS, teda akoze hlavne medzinarodne letisko pre SR...lieta odtial cca 20 letov denne nizkonakladovych spolocnosti, v drvivej vacsine Ryanair. ( takymto nizkym poctom letov sa teda ma problem "pochvalit" hociake "dedinske" letisko v EU ). A ked sa uz z BTS neleti na nejake nevhodne letisko niekde na periferium vacsieho mesta, tak sa odtial leti "aspon" v nevhodnom case. Ak sa chces aspon na jeden prestup dostat niekde do sveta, tak mas smolu nakolko sietovych prepravcov lieta z BTS 0! Takze zabudni na nejaky prestup v Parizi na CDG, v Amsterdame AMS, Frankfurte FRA, Istanbule IST, alebo na londinskom Heathrow LHR. Teda aby som az tak nekrivdil, lieta FlyDubai do Dubaja odkial sa daju dalej na vychod alebo do Afriky codesharovat lety Emirates ( len skoda ze clovek musi najkor pretrpiet 6hodin v malom B737 do Dubaja, skoda ze v Dubaji ho caka minimalne tak 5 hodinovy prestup na dalsi let a skoda ze taketo letenky su z BTS tak o 20-30% drahsie ako klasicke letenky z Viedne/Budapesti a z Prahy odkial uz ale priamo lietaju Emirates s velkymi B777 alebo A380... )

Takze nie, bratislavske letisko v podstate nefunguje ci si to pripustit chceme alebo nie. A nie, nevyhovarajme sa desiatky rokov na to ze v blizkosti mame Vieden a Budapest...letecka doprava posledne roky rapidne rastie, len na BTS si to stale nevsimli...

Samozrejme doprava na/z letiska vyzera rovnako ako lety z/na letisko :) ( vsetko take prijemne retro devatdesiate roky 20.storocia :) )
12.04.2019 - 00:03:50
01
matt a teraz vymenuj kolko takych letov funguje v Brne. Pretoze to je cca mesto zodpovedajuce Bratislave - aj co sa tyka poctu obyvatelov, aj spadovej oblasti.

Porovnavat Bratislavu s Prahou alebo Budapestou je uplny nezmysel - len zato, ze su to hlavne mesta, nepotrebuju mat vsetky letiska na rovnakej urovni.
12.04.2019 - 00:37:38
00
Ale no tak...naozaj ideme porovnavat Brno a Bratislavu? :) ...a nikde som nenapisal ze Bratislava ma mat take letiska ako Praha alebo Budapest. Pisem o tom ze to letisko bude az vtedy letisko, ked bude mat aspon aspon 2-3 sietovych prepravcov ( ok, budem skromny...aspon 1-2 ) ktory budu vediet dostat cestujucich z BTS na jeden prestup napr cez vyssie spominane letiska do sveta. ( o tom ze PRG a BUD maju rovno priame linky so svetom nepisem, to od BTS ani necakam )

To ze sa tak nedeje je dane neschopnostou manazmentu letiska sem tych prepravcov dostat ( potom su okolite letiska plne slovakov / ci uz tych ktori cestuju, alebo tych ktori tam pracuju ) ...
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/503508-bratislava-bola-osmym-najvykonnejsim-regionom-eu/
( na druhu stranu, HDP nie je uplne to prave zrkadlo, ale co to o kupischopnosti napovie )

ale to uz sme od temy dost uleteli
12.04.2019 - 01:05:08
03
keyboard_arrow_up