Lokalizácia
Formulár sa odosiela
100tis kusov? to je snáď len Bratislavská špička :D

pali tak ale to potom selektujme aj nehodovosť na dialniciach, na okreskách, v mestách.. vylúčime nehody zapríčinené alkoholom lebo to je ľudská blbosť, prípadne infarkty za volantom a podobne..
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 10:56:33
00
arrow_leftJezus napísal:
A co myslis, ze autami sa robi denne na svete len trapnych 100 tisic ciest? :) Cize z tohto pohladu stale plati, ze pri 100 tisic letoch zomrie skoro trikrat viac ludi ako pri 100 tisic cestach autom.


Nie, tym som chcel povedat ze o tych kazdodennych 100 tisic uspesnych letoch sa nedozvies. Media sa nahanaju za senzaciami, preto ked bezny clovek leti raz za rok na dovolenku, je cely vystresovany z padajucich lietadiel.

A ako spravne podotkol Pali65 - africke, ruske a vselijake azijske aerolinky maju v drvivej vacsine zakaz prevadzkovat lety vo vzdusnom priestore EU.

A bavili sme sa o cestovani vramci civilizovaneho sveta, nie krajin tretieho sveta. A neviem o tom ze by si sa dialnicou mohol dostat vsade kam potrebujes. Tym cestam prvej triedy sa vyhnut neda.
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 10:58:11
00
Ešte jedna pikoška: jeden môj známy má firmu, čo vyrába kompozitové komponenty na (general aviation) lietadlá. V jednej chvíli mal už 200 zamestnancov a začali sa o dodávky zaujímať z Airbusu. Ale to je iná liga, rozhovory zakapali na chýbajúcich procesoch certifikácie, on jednoducho nemal pre dopravné lietadlá požadovanú úroveň diagnostiky. Ako sa vyjadril - tá žltá visačka na nejakom komponente stojí trikrát toľko ako samotná výroba dielu. To len ilustruje, ako sa v letectve pristupuje k bezpečnosti.
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 11:02:11
00
arrow_leftmatko001 napísal:
Keby to tak bolo naozaj, tak by si mal osobne poznat 3x tolko mrtvych z lietadla ako po smrti v aute. Neviem ako ty, ale ja som osobne nepoznal nikoho kto by zahynul v lietadle ale v aute ich uz zopar zostalo. ( a to Malajzijske zostrelene lietadlo mi dava celkom slusnu sancu na to aby som tam niekoho poznal)

Ano, viem o niekolko ludoch co zomreli v autach a neviem o ziadnom, co zomrel v lietadle. Ale to je dane aj tym poctom ciest - vsetci ludia z mojho okolia denne robia niekolko ciest autom, ale len par ludi z mojho okolia robi cestu lietadlom a aj to len parkrat rocne. Nepoznam nikoho, kto cestuje lietadlom ani na tyzdennej baze, nieto este dennej. Cize preto statisticky ani nemozem poznat nikoho, kto zomrel v lietadle.
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 11:06:13
00
arrow_leftHosť napísal:
A bavili sme sa o cestovani vramci civilizovaneho sveta, nie krajin tretieho sveta. A neviem o tom ze by si sa dialnicou mohol dostat vsade kam potrebujes. Tym cestam prvej triedy sa vyhnut neda.

A to v tej statistike aut, busov a vanov su len dialnice? Ak ano, tak je nepouzitelna a potom bude ich realna bezpecnost uplne inde po zohladneni okresiek.
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 11:07:33
00
to bolo k prispevku od CraObs
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 11:08:33
00
arrow_leftCraObs napísal:
pali tak ale to potom selektujme aj nehodovosť na dialniciach, na okreskách, v mestách.. vylúčime nehody zapríčinené alkoholom lebo to je ľudská blbosť, prípadne infarkty za volantom a podobne..


Však preto sa snažím vyhýbať na bicykli asfaltkám ako sa len dá. Ani sa nečudujem, že keď ide napr. z Trstína na Jablonicu cyklista, tak je to hneď v Zelenej vlne...
Na diaľnici je vďaka mimoúrovňovému riešeniu dopravy omnoho bezpečnejšia automobilová doprava napriek vysokej rýchlosti. Najhoršie sú úzke cesty s nedostatočnými krajnicami s vysokou hustotou dopravy.
Inak napriek medializovaným haváriám je momentálne letecká doprava najbezpečnejšia v histórii. Priemerne je vo vzduchu v každom okamihu milión ľudí. Fakt je to bezpečné cestovanie, ľuďom však naháňa strach, že sú úplne odkázaní na to, ako si s tým poradí posádka.
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 11:10:22
00
Inak na zamyslenie je aj dalsia vec ked by sme pouzili len regionalnu statistiku - kolkokrat väcsia sanca je, ze zomriem na ceste autom okreskami mimo dialnic a rychlostnych ciest do Kosic a spät do BA, nez na ceste lietadlom? To uz bude v aute statisticky jo sakra nebezpecnejsie.
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 11:11:27
00
čo je to v rámci civilizovaného sveta? čiže aby som rozumel dobre, zahrnieme všetky automobily z hornej dolnej, číny, pakistanu, ruskej tajgy, amatérov s čerstvým vodičákom, cigánov bez vodičáku, nadrbané decká idúce z krčmy, frajerov z pouličných pretekov atď. a porovnáme to len s vybranými lietadlami na dialkových letoch z rámci EU?
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 11:11:52
00
Nie som si istý, či si spomínam tieto čísla presne, ale priemerný pilot by musel lietať 26.000 rokov, aby zažil zlyhanie motora. Pasažier, ktorý by letel každý deň, by zažil haváriu po 35.000 rokoch a aj pri nej by mal nadpolovičnú pravdepodobnosť, že to prežije.
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 11:21:14
00
čo je to v rámci civilizovaného sveta? čiže aby som rozumel dobre, zahrnieme všetky automobily z hornej dolnej, číny, pakistanu, ruskej tajgy, amatérov s čerstvým vodičákom, cigánov bez vodičáku, nadrbané decká idúce z krčmy, frajerov z pouličných pretekov atď. a porovnáme to len s vybranými lietadlami na dialkových letoch z rámci EU?


Nie, porovnavat budeme priestor ktory sa tyka nasho bezneho cestovania - tj lietadla padnute v EU vs nehody Slovakov na cestach v EU.
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 11:23:22
00
tak daj adekvátnu štatistiku :)
ja neviem napr cesta BA-Praha, alebo BA-Viedeň
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 11:35:32
00
arrow_leftCraObs napísal:
tak daj adekvátnu štatistiku :)
ja neviem napr cesta BA-Praha, alebo BA-Viedeň


nech sa paci, pozri trebars obete civilnych leteckych havarii (pravidelne linky + chartre) od roku 2000 v EU:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_airliners_by_location#Europe

2000 - Air France Flight 4590 - Concorde, 109 mrtvych
2001 - Linate Airport disaster, zrazka 2 lietadiel na letisku, 114 mrtvych
2002 - Überlingen mid-air collision, 69 mrtvych
2002 - Luxair Flight 9642, 20 mrtvych
2005 - Helios Airways Flight 522, 121 mrtvych
2006 - Atlantic Airways Flight 670, 4 mrtvy
2008 - Spanair Flight 5022, 154 mrtvych
2011 - Manx2 Flight 7100, 6 mrtvych
2015 - Germanwings Flight 9525 - samovrazda pilota, 150 mrtvych

...a to vsetko na cca 25-30 tisic letov v Europe kazdy jeden den - tj ak zoberiem konzervativnych 15 tisic letov denne, je to 9 smrtelnych nehod na cca 80 MILIONOV letov !


Naposledy upravil PhilJ dňa 03.11.2015 - 12:06:44, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 03.11.2015 - 12:03:22
00
Nebyt toho zmrda co to oprel do masivu a zobral so sebou nevinnych, tak uz styri roky bez nehody. To je fajn.
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 12:05:17
00
PhilJ Aj keď sa jednalo o stred Atlantiku, zarátal by som tam aj let AF 447 do Paríža, kde bolo v roku 2009 228 mŕtvych, z toho 3 Slováci. Ak budem rátať Rusko do Európy, tak zahynul ešte Demitra v Jaroslavli. Keď vynechám smrteľné úrazy na vrtuľníkoch a športových lietadlách, tak je to za tie roky asi všetko. Neviem ako to vyzerá s úmrtiami napr. vo vlakoch, ale na cestách toho bolo za rovnaké obdobie bohužiaľ požehnane. Autobusy sú na tom určite horšie ako letectvo (Polomka, výletníci v Chorvátsku, atď.).
Zobraziť komentár 03.11.2015 - 12:30:15
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up