A pokial maju dobry system (coz asi nie, ale potom neviem ako funguju...), tak je automaticky objednavka sparovana s platbou, resp. je vedena ako uhradena. .
Nie je to celkom tak. Niečo o tom viem, pretože dcéra mala e-shop a ja som jej robil účtovníctvo... SW mala dobrý, ale ľudia sú blbí... Najhoršie to bolo, keď mala na nejaký tovar akciu a v priebehu pár dní mala 15-20 objednávok na ten jeden tovar, napr. za 38 Eur. Minimálne 10% platieb sa nedalo identifikovať. Slovač nečíta - na stránke mala, že variabilný symbol má byť číslo objednávky. Na potvrdení objednávky má uvedené, že úhrada má mať VS číslo objednávky a bolo tam aj číslo objednávky. Na faktúre to isté... A pri platbe nebol VS uvedený, alebo to bolo nejaké vymyslené číslo, ktoré nebolo ani číslo objednávky, ani číslo faktúry.
Svetový rekord urobila jedna panička, ktorej platbu sme nevedeli nijako identifikovať. VS nebol uvedený, z takého čísla účtu nikdy žiadna platba neprišla. Z tej adresy to bola prvá objednávka, tá problémová... Po 10-tich dňoch sa ozvala, že keď tovar neprišiel, nech jej vráti peniaze, objednávku stornováva.
Tak sa dcéra pýta na číslo objednávky - nevedela ho nájsť. Na meno - našla objednávku na také meno, aj faktúru. Kedy platila - povedala približný dátum, z tých dvoch-troch dní bolo 10 zásielok na rovnakú sumu, z toho 4 neidentifikovateľné, ale ani jedna z účtu s jej menom...
Jáj, mne to zaplatila kamarátka zo svojho účtu!
Meno kamarátky? Aha, jedna z tých neidentifikovateľných zásielok je určená jej.
Posielala aj mail s upozornením, že ak ste zaplatili, tak z akého účtu, lebo mám na takú sumu niekoľko neidentifikovateľných platieb... Jaj, ja ten mail vlastne nepoužívam, zabudla som heslo.
A prosím Vás, aké máte telefónne číslo - samozrejme, do objednávky napísala zle číslo, pomýlila sa v jednej číslici, tak sa jej nedalo dovolať...
Každý mesiac bol problém minimálne s jednou, dvomi, tromi neidentifikovateľnými platbami. Zvyčajne sa to dalo vyriešiť telefónom, e-mailom...