A k tej meride. Znacka ako taka sa mi vobec nepaci. Nema prakticky ziadnu filozofiu. Kazda vyznamnejsia svetova znacka ma nieco svoje, vynimocne. Myslim si, ze Merida nedrzi krok ani strukturou svojho produktoveho portfolia. Cudujem sa, ze v dnesnej dobe tak popularne
biky so zdvihom 150 mm a viac zaradila az teraz.
Nema filozofiu? A ja som si naivne myslel, ze filozofia je presne o tom, ked niekto podporuje urcity styl a snazi sa ho rozvijat... Merida podporuje "iba" maratonske a XC serie a venuje sa primarne "iba" XC bikom, teda podpore masovo najrozsirenejsej MTB discipliny, ktora je naozaj dostupna pre väcsinu ludi. Aj to je jeden z dovodov, preco az teraz v poslednych dvoch sezonach zaraduju do ponuky aj AM biky, nie je to dominantna oblast Meridy. A ked sme pri tom a pozrieme sa na to cez peniaze z marketingoveho hladiska - oplati sa viac predat milion lacnejsich HT XC abo 100 tisic drahsich FS AM?
K tomu praskaniu - osobne poznam 2 pripady prasknutych ramov:
rok 2001 - Merida Cobra - jazdena na DH pretekoch 105 kg chalanom (nebola urcena na DH!)
rok 2005 - Merida LRS (model 2004) - prasknuta zadna stavba, jazdena XC a maratony 85 kg chalanom (pre sezonu 2005 uz zadnu stavbu v Meride redesignovali a nepraska)
Dalsie pripady prasknutych ramov (majitelov ani rocniky ramov nepoznam, ale boli to vzdy zaciatky produkcie daneho typu tak isto ako pri Meride):
GT iDrive -
ram Giant Reign - ram
Scott Scale - zadna stavba
A este pre orientaciu: Ja aj kamos mame doma stare HT Meridy MATTS rocnik 1998 (aj teraz ju jazdim kym servisujem moj druhy bike) a absolutne ziadny problem, dalsi traja kamosi teraz aktualne jazdia Meridu LRS (modely 2005 - 2007) a absolutne ziadny problem.