Caute,

dlho som používal na ich výpočet http://sheldonbrown.com/gears
ale objavil som niečo lepšie, genialne jednoduche a prehladne.
http://www.gear-calculator.com

M
25.07.2013 - 13:07:58
00
Super,da sa tam zobrazit aj prejdena vzdialenost na jedno otocenie kluk v zavislosti na prevode a priemere kolesa.
25.07.2013 - 13:59:35
10
To je fakt také ťažké vypočítať ručne stručne? ;-)
25.07.2013 - 14:54:48
00
rucne ci v exceli? :D
25.07.2013 - 14:59:26
01
Ručne. V počítači nič také neriešim. Papier a pentelku mám stále najradšej. Kvôli tomu netreba zapínať PC a prepočítam si čo potrebujem v pohodlí v polohe ležmo na posteli pred spaním na dobrú noc. :D
25.07.2013 - 15:01:53
01
Nocne mory nemas potom ?
25.07.2013 - 15:13:26
00
tak niekto si pred spanim radsej"vrzne" ;) :D
25.07.2013 - 15:22:07
02
Hehe. Vyznelo to akoby som to rátal denne? :D Nuž naposledy v septembri 2011, keď som objednával prevodník, pri prechode na dvojprevodník na horskom a predtým v 2000com roku, keď som kupoval (skladal) nový cesťák s Campou. :P
26.07.2013 - 06:12:07
00
Ja som si svojho casu pocital prevodove pomery v Exceli, ked som spekuloval aku kazetu kupim. Posledne roky pouzivam cestnu kazetu aj na trekovom bicykli 9 kolo od 14 do 25, t.j. 14 az 19 po jednom zube a potom 21, 23 a 25, skoda ze to nie je 21, 24 a 27. Na cestaku mam 11 kolo od 12 do 25, takze navyse tam mam este 12 a 13 zubov, na 12tich som zrejme este nesiel ani po vetre, na cestaku nevidim, na com mam prehodene. Dole kopcom neslapem, ale brzdim.
26.07.2013 - 16:41:16
00
No ja som pospekuloval s tym tiez. Momentalne mam DEORE kluky 44z, kazeta 8kolo 11,13,15,17,20,23,26,30 (prevodnik je v strede)

Rozmyslal som, ze dam dopredu 36z a 48z a dozadu kazetu 8kolo 12,13,14,15,17,19,21,23
Prepocital som si to v exceli

Aj tak to budem riesit az pri dalsej vymene... (prevodnik je uz aj tak zoslahany, retaz ma za sebou zatial okolo 3tis. a kazeta 6tis... Uz to aj kaslem menit ked prechadzam na "iny" system (36/48*12-23)
Ty kokso ja sa len divim ze ma bavilo kedysi ist kramare a kolibu na 22/30 :D a smejem sa sam sebe - teraz to dam takmer hravo 44-26
26.07.2013 - 18:37:39
00
LaS, tiež som po prechode na trojprevodník (na horskom) 44-32 -22 používal cestnú kazetu, pretože klasika 11 - 32 by bola zbytočná = krajné prevody by som nepoužil. Škoda, že som skôr nezačal špekulovať s dvojprevodníkom. Zbytočne som sa bál, že to nebude radiť. Ale radí to :D

corsair, asi si bol priveľmi "zArmstrongovaný". ;-) Každý človek = každý sval má inú výkonnosť/účinnosť. Ak si v kopcoch silový, netreba nič meniť ;-)
29.07.2013 - 18:40:43
00
Co znamena zrmstrongovany? Na najlahsom prevode som tahaval tak v pohodicke v sedle 5-6km/h teraz idem tak 12-15km/h ale nad prednym kolesom, a este aj tep mi ide dole...
Chcel som hlavne aby som mal viac lahkych prevodou ktore by som casom mohol znova redukovat, a na rovine zas potrebujem tri najtazsie prevody "rozpolit" lebo je dost velky rozdiel medzi 15 a 13 alebo medzi 13 a 11
30.07.2013 - 11:33:40
00
Zarmstrongovaný som mal na mysli "vlnu" teórií o frekvenčnom šliapaní do kopca. ;-) Čo sa týka jemnosti odstupňovania pastorkov = to je môj hlavný dôvod prepočtov prev. pomerov aj za cenu jemného obmedzenia rozsahu do rýchlosti. Na cesťáku to nieje problém. Kaziet je habakuk. Ale horské majú hlavne na konci obrovské skoky. Preto koniec 11 - 12 - 14 zjemňujem aspoň na 12 - 13 - 14. Medzi 14 a 16 mám teda najväčší skok, ale to sa už dá aj keď je to tesne nad limit. Z osobných skúseností mi vyhovuje ak je rozdiel v rýchlosti medzi jednotlivými prevodmi pri šliapaní 100 obrátok za minútu DO 4 km/h. Ak je viac, bude mi to vadiť.
30.07.2013 - 14:59:50
01
Pre mna by bola idealna 8 kazeta takato http://www.gear-calculator.com/#KB=22,32,44&RZ=11,12,13,14,16,18,21,24&GR=DERS&TF=80&UF=2100&SL=1.5
30.07.2013 - 17:14:37
00
Dnes som si vsimol ze ja vlastne taham podla potreby - dost som radil kedze som siel proti dost silnemu vetru dost dlho. Pri rychlosti 28km/h je to uz na hrane a meedzi 27 - 33km/h mam hluchy priestor, tocim 44/20 co je uz nad 30km/h proti vetru malo (neutocim) alebo 44/17 je proti vetru pod 31km/h tazky prevod. Pocas bezvetria alebo slabeho vetrika klesa frekvencia 31km/h taham na 15z a 34-36km/h na 13z ale to len malokedy. No a dolukopcom alebo po vetre uz klesne dost (uz davam tazsie prevody)
Preto chcem jemnejsie odstupnovanie
30.07.2013 - 20:10:59
00
keyboard_arrow_up