Zdravím pánov ( prípadne aj dámy ).

Som tu nový, a chcem vás poprosiť, aby ste mi poradili.
Pravdu povediac ani neviem, či som dal tému na správne miesto.
Síce som hodne toho už prečítal, ale rád by som chcel nejaké konkrétne rady.
Týka sa to kúpy bicykla.
Nie som úplný laik, ( bicyklovať sa viem ) ale cyklistika je oblasť, ktorú nesledujem, a tak sa neviem orientovať. Tie pojmy, odborné výrazy... hotová džungľa pre neznalého.

Takže by som opísal čo sa mi páči, na čo by som bicykel používal a svoje parametre.
- takže v prvom rade celoodpružený,
- mal by mať silné a účinné brzdy – teda hydraulické kotúče,
- veľmi sa mi páči predná vidlica s dvojitým uchytením – niečo ako u motorky, neviem presný názov – ( dvojkorunka ? ),
- mal by mať silné náboje, osky a kolesá,
- použitie bude na 30 % cesta a ostatok stredný až ťažší terén. Teda tých 30 % cesty to bude ako presun do terénu,
- no a moja váha je okolo 110 kg, výška 175 cm a preto by bolo dobré aby ten bicyklík bol pevný a aby sa podo mnou nezložil na prvom hrbolci,
- vzhľadom k tomu, že to bude len okrajová a sezónna záležitosť, amatérskeho typu nechcem preivestovať viac ako 2. tisíc eur. Čo sa týka samotného bicykla, kľudne môže byť aj spod ruky, poskladaný, overený.

Ďakujem za vaše návrhy !!!
02.05.2013 - 21:47:50
00
Napis mi ss ak mas zaujem o fakt dobry bike
02.05.2013 - 21:58:43
00
No dvojkorunku ked nechces jazdit len DH asi ne. Lebo take vidlice sa robia s vysokymi zdvihmi a ked nechces jazdit vyslovene DH tak by si sa na tom len naslapal ;)
03.05.2013 - 14:24:54
00
Skus este zadefinovat co chces konkretne jazdit. Pretoze od stylu sa to cele odvija. Definicia stredy az tazsi teren je vseobecna a pre kazdeho ina. Niekto to zajazdi aj na 110/120 zdvihoch ( nebavme sa o komforte ) niekomu nestaci ani 150/150. Ak je to na bezne jazdenie minimum bude 120/120 a co sa tyka tvojej vahy asi by som to az tak neriesil. Je kopec bikov a bikerov z tvojou hmotnostou co pouzivaju seriove bezne dostupne biky. Nejaky DH stroj by som zavrhol ak sa tomu samozrejme nechces venovat prioritne, skor nieco ladene do AMEN.
05.05.2013 - 08:09:24
00
Ahoj.,
no vieš, tá definícia obtiažnosti terénu je fakt len taký približný ukazovateľ. Tak ako píšeš, pre každého je to rôzne. U mňa sa jedná hlavne o to, aby bicykel zvládol moju váhu, on sám to prežil bez úhony a čo sa týka mňa, tiež radšej by som dal prednosť určitej rezerve v komforte pruženia, nakoľko už nie som najmladší. Ako som už na začiatku spomínal, nebude to žiadne pretekanie. Ani žiaden zjazd. Pozeral som fotografie zjazdových bicyklov a neviem si reálne predstaviť ako by som sa na ňom presúval po ceste nejakých 5-6 kilometrov. Lebo moja myšlienka je taká, presun po ceste po vlastnej osi do terénu. Preto priorita je cesta cca 30 % ostatok terén. Na pretekanie alebo náročnejšie nasadenie už nemám ani roky ani dôvod. Skôr to chystám na také udržovanie kondície, ktoré bude vykonávané vonku v prírode, miesto nejakého uzavretého fitnescentra.
05.05.2013 - 23:24:33
00
keyboard_arrow_up