Sam si si rovno odpovedal: Vyzera to tak, ze si dopravne spolocnosti zvykli… Svet je hladny po tovare, nech uz akomkolvek, chvilu si vyskusal byt obmedzeny, tak teraz zaplati bars co len aby tovar bol… Holt Konzumna materialisticka doba
19.01.2022 - 11:49:32
01
Zubesuch napísal:
ale co je stale "ta situacia" s kontajnermi?
Sak ok, ked zacal Covid time tak sa vsetci zlakli, nepustali posadku nikam a mohlo to sposobovat velke problemy.
Dnes sa vsetci presusaju hore dole mirnix dirnix, minimalne po europe. A neverim, ze to je niekde v azii ine.
Alebo kontajnery "vykvitli" a vietor ich rozfukal po zemeguli?

Vyzera to tak, ze si dopravne spolocnosti zvykli, ze ked dame 11K USD za kontajner, tak to Europan aj tak zaplati. Zamienku mali, skusili, vyslo to a teraz preco by mali ist nizsie ked na tom neskutocne vyvaraju.

S tym, ze ked tam maju oligopol a 4 spolocnosti ovladaju cely transkontinentalny shipping, tak to tomu len nahrava.


To bolo prvé čo mi napadlo keď som tu čítal príspevky ako sa to po nejakom čase stabilizuje a ceny vrátia do normálu. Blbosť, oni už nemajú dôvod zlacnovať, keď vedia že to zákazník zaplatí. Naopak si myslím že po čase pod nejakou zámienkou ešte zvýšia cenu za kontajner.
Ani maslo 250g už nebude stáť euro.
19.01.2022 - 11:58:00
01
zase je to o tom istom ako téma predražených bicyklov ... keď to kupujeme prečo by to mali predávať lacnejšie?
19.01.2022 - 12:00:39
01
tak ono aj kapacita asi hra svoju rolu... ked sa to nakopi, to sa asi za tyzden neporiesi, ked tie lode idu dlhu cestu tam a spat.....
19.01.2022 - 12:02:50
00
je aj nedostatok kamionistov. Lod ani nemas kam vylozit, ked v pristavoch stoja kontajneri, ktore nema kto odviezt. Takze lode cakaju dni a tyzdne len na vylozenie. A to musi niekto zaplatit.
19.01.2022 - 12:21:23
01
Ako hovorí stará ľudová múdrosť... Prežili sme vojnu, prežijeme aj blahobyt. 😅
19.01.2022 - 12:40:59
010
lapaloma napísal:
zase je to o tom istom ako téma predražených bicyklov ... keď to kupujeme prečo by to mali predávať lacnejšie?


tomu ja rozumiem a suhlasim. ja by som robil to iste. akurat, ze ja som na druhom brehu :)

avsak ja som riesil "tu situaciu". Chcem vediet co je to ta situacia. Ta situacia je len vyuzivanie ich trhovej pozicie v nedokonale konkurencnom prostredi.

Pretoze ja chapem, ze maju emimentny zaujem aby tento status pretrval a vytvorit dojem, ze existuje nejaka externalita, ktora ich donutila zvysit a drzat ceny prepravy 4-nasobne.

Je to koncentrovany oligopol. Vstup do odvetvia brutalne tazky az nemozny. Nacase aby im vlady klepli poriadne po prstoch.
19.01.2022 - 13:04:44
00
Ze vlady. :D Ano, klepnu im. Daju im megapokutu za zneuzivanie dominantneho postavenia na trhu, alebo za kartelovu dohodu ci dogeneruju im ekodane. A potom ceny vzrastu este raz a teraz uz bude vyhovorka nepriestrelna. Na cene pre kocoveho zakaznika to bohuzial ale nic nezmeni.
19.01.2022 - 13:27:12
02
Pozrite sa, ked bude tazky shipping, o to viac sa bude tvorit lokalne - a o to viac budu mat roboty europania na ukor cinanov (za produkty, ktore sa predaju v europe). Ano z kratkodobeho pohladu je to zle. Ale z dlhodobeho je to dobre.
Je to to iste ako oligopol mobilnych operatorov. Stanovili nezmyselne ceny za Roaming az vznikli VoIP sluzby, ktore ich pochovaju. A miesto poskytovatela sluzieb sa z nich stane iba infrastruktura - potrubie. A na tom budu zarabat menej ako na sluzbach.
Uvidime, ci pri autach su naozaj ten hlavny problem chipy, alebo je to nieco ine - napr. ze ludia uz o take auta nemaju zaujem.

A ceny rastu najma preto, lebo sa viac ako 10 rokov tlacia peniaze. Cize je vela penazi u spotrebitelov.
19.01.2022 - 13:34:17
02
Mozno by nebolo od veci citat spravodajstvo zo sveta pred tym nez ludia zacnu tvorit vsakovake teorie o spiknutiach a pod. Myslimze niekde aj tuna na fore, mozno aj ja, davali ludia linky na clanky z 2. polovice min roka tusim, o tom kolko lodi caka ako dlho na vylozenie, kolko kontajnerov je tym blokovanych, ako kontajnery stoja v pristavoch pretoze nieje dost ludi na ich vykladku a vnutrokontinentalny prevoz, etc etc

A hlavny dovod - proste nakupujeme v absolutnom objeme vyrazne viac tovaru ako pred pandemiou - peniaze co sme pred tym minali na slyzby (restiky, zabava, relax) sa z velkej casti presunuli do tovarov. K tomu si pripocitajte zdaleka nie 100% efektivitu kazdeho jedneho clanku z retazca a mate vysledok....
19.01.2022 - 13:59:55
04
Zubesuch napísal:
ale co je stale "ta situacia" s kontajnermi?
Sak ok, ked zacal Covid time tak sa vsetci zlakli, nepustali posadku nikam a mohlo to sposobovat velke problemy.
Dnes sa vsetci presusaju hore dole mirnix dirnix, minimalne po europe. A neverim, ze to je niekde v azii ine.
Alebo kontajnery "vykvitli" a vietor ich rozfukal po zemeguli?

Vyzera to tak, ze si dopravne spolocnosti zvykli, ze ked dame 11K USD za kontajner, tak to Europan aj tak zaplati. Zamienku mali, skusili, vyslo to a teraz preco by mali ist nizsie ked na tom neskutocne vyvaraju.

S tym, ze ked tam maju oligopol a 4 spolocnosti ovladaju cely transkontinentalny shipping, tak to tomu len nahrava.

To je veľmi zjednodušené videnie.
19.01.2022 - 14:11:42
01
Tie ceny pani ale nevystrelili hore dopravcovia ale ich zakaznici, ktori zacali bidovat aby sa ich tovar dostal na lode. Ak mas kontajner, v ktorom mas tovar za 1M tak ci stoji 5 alebo 15 tis € doprava ta az tak netrapi, trapi ta, ze ten milion neotocis za 3 mesiace ale 5-6-7. Ak mas v kontajneri tovar za 50 tis tak ta cena ti bura biznis a zdrazujes radovo v desiatkach percent. Uz som to pisal niekde inde v tomto vlakne, kontajner lacnych prilieb stoji menej ako doprava z azie k nam.

Takze tu v najblizsich rokoch uvidite trend, ze sa veci budu vyrabat viac a viac v EU a blizkom okoli a azia dostane troska facku.

Aj Putin musi teraz zaryzovat, lebo o 10-15-20 rokov dostanu po papuli a ich biznis s ropou a plynom bude na konci. Takze kazdy sa zariadzuje ako vie. Nezabudajme, ze je tu mrte vela penazi, ktore by tu byt nemali tak sa niet co cudovat, ze ceny idu smerom akym idu. Ale toto je ozaj sirsia tema ako to, ze lodiari su nenasytni a umelo drzia ceny vo vyvrtke... :-) filozofovanie, to mi vzdycky slo :-)
19.01.2022 - 18:27:54
120
Rád by som do tejto pochmúrnej témy pridal troška optimizmu. Aj keď s bicyklami to bude tento rok tragédia a niektoré diely vyzerajú rovnako tragicky, dnes sme na sklad po dlhom čakaní pribrali nejakých 150 položiek od Shimana, ďalších cca 50 sa oliepa a ďalšia väčšia várka príde v najbližších 2 týždňoch. Síce zatiaľ nedorazili best sellery ale práve som dokončil preceňovanie položiek a mám dobré správy. Cca 20% položiek ostalo s nezmenenou cenou, čo je ale pozitívnejšie je fakt, že pri tej väčšinovej 80-ke sme šli cenou nadol oproti cene, ktorá bola pred týmto naskladnením. Ceny sú samozrejme vyšie oproti 2020, resp. začiatku 2021 ale skôr kozmeticky so zdražením do 10%. Položiek so zdražením nad 10% som narátal cca 17 ak sa nemýlim.
27.01.2022 - 17:40:51
012
To pises teraz, ked som u vas kupil nove kluky? :D
27.01.2022 - 17:58:28
00
Môžeš byť v pohode, tie, čo si objednal neprišli a ako pozerám na cenu, pri tej položke to bude skôr prípad, kde sa cena nezmení a ostane tak.

lapaloma napísal:
To pises teraz, ked som u vas kupil nove kluky? :D
27.01.2022 - 18:02:33
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle)
keyboard_arrow_up