Tomu sa inak hovorí aj "parallelogram". Takýmto spôsobom sú konštruované hlavne závesy
kolies automobilov. Ide o to, aby
koleso pri pohybe hore-dolu zvieralo s podložkou vždy rovnaký uhol.
A po slovensky nevieš? Paralelogram je po slovensky rovnobežník a rovnobežníková stavba nie je žiadna novinka.
Ide o to, že lefty má špeciálne náboje kužeľovitého tvaru, sú inak vyvážené a aj ložiská sú na to prispôsobené, aby jedna strana náboja džala celú váhu. Súčasne je aj oska kolesa kužeľ. Ak by si nacapil leftynu na obyč. náboj, tak by si po jazde-dvoch odpísal náboj

Na hentom naviac predné kolesá pri pružení konajú oblúkový pohyb, čo znamená, že sa pri dopade na zem koleso posúva v smere od vozítka. Tým pôsobí vozítko na náboje väčším momentom sily, aký pôsobí na akúkoľvek lefty v akomkoľvek šialenom zjazde(a že lefty nie je určená pre DH/FR, ale pre XC ani nehovorím). Si predstav deviačné momenty, ktoré pôsobia na extrémne nevycentrované koleso a vynásob to aspoň stovkou a dostaneš moment sily, ktorý pôsobí na hento, keď to prdne z dvojmetrovej výšky a prepruží to.