medzi drienovcom a moldavou ma dnes predbiehal nejaky cayenne, alebo podobne hebedo. Co ma vsak prekvapilo bolo, ze mal s ciernou izolackou zalepenu zadne EC a ten manever bol hodny nejakeho bratislavskeho Gčka. Cez plnu ciaru do pravotocivej zakruty. Za nim asi nejaky sluha v hnedom asi santa fe, alebo take nieco, obaja si to potom namierili do moldavy. Skoro mi lata z rukoch vypadla, nastastie cesty relativne prazdne...
Fuuu, skoro takto ma kedysi (5-6r dozadu) zramovala jedna baba v Stupave. Išiel som do roboty, zápcha, krajnica voľná, idem si a zrazu auto čo bolo vedľa mňa drb ho doprava do dvora. A ja ešte pokus o manéver ale márny, salto, dopad na nohy ako džeky čen, bajk ostal v servisnej polohe teda na rajdach a sedle hore kolesami, ako keby to bolo nacvičené. Akurát spätné zrkadlo sa odlomilo.
Ženská že - prepáčte, ja som vás nevidela... Hmmm... Z tej situácie sme sa poucili obaja asi.
A odbočenie popred cyklistu je diagnóza. Za toto by som bral papiere rovnako ako za chľast
Presne, to odbočenie pred cyklistom je hazard. Ked kolobežkujem, tak mam jedno take riskantne miesto, odbočka z Kadnarovej na Hečkovu, ale vodiči zvyčajne čakaju až prejdem, ja pokračujem rovno. Tu: https://row.sk/brmzf
Ja si tu dovolím dať jednu reakciu k Video: 5 tipov pre lepší vzťah cyklistov a vodičov, lebo pri článku nejde prilepiť obrázok. cepooo, vajcik.jan, a trochu aj ace_9 - britská polícia rieši toho 1,5 m aj v úzkych uličkách, porušovateľov vzdeláva:
Attachment:
1_5m_b.JPG
a takto vyzerá ten cvičný "koberec" pod bikom a autom - prosím všimnúť si aj tú mieru vľavo od biku:
ppi - Tvoj bager: zák. 8/2009, §5, čl.5 - povinný umožniť prejazd rýchlejších vozidiel idúcich za ním; ak si to situácia vyžaduje, je povinný aj odstaviť vozidlo na najbližšom parkovisku, a to až do prejazdu týchto vozidiel.
Edit: zduplikovalo mi a prehodilo foto, tak sorry.
To vzdelavanie je dobre, ze robia a potrebuje to vela vodicov. Mozno hlavne taki, ktori nejazdia aj na bikeu by v ramci skolenia mohli byt posadeni na stojaci bicykel a okolo nich by v coraz blizsej vzdialenosti prechadzalo auto, len aby sami videli ako to je neprijemne, ked je auto natesno Ale v reale si stale myslim, ze nejde ani tak o tych 1,5 metra, ale o uvedomenie si, ze treba cyklistovi jednoducho dat dostatocny priestor. Osobne nemam problem aj ked ma niekto obieha napr. v metrovej vzdialenosti, ked vidim, ze o mne vie a nechce ma hodit do priekopy. Ak by ale bolo preukazatelne, ze zakonom prikazana minimalna vzdialenost ma realny efekt oproti vseobecnej definicii "bezpecneho odstupu", tak samozrejme by bolo lepsie tu minimalnu vzdialenost do zakona dat, ale opat s tym, ze cyklisti by si stale mali uvedomit, ze su ovela zranitelnejsi ako auta a ze by sa na zakonom danu vzdialenost nemali spoliehat ani si ju drzo vynucovat za kazdu cenu. Hlavne taki cyklisti, ktori chodia po cestach pod 15 km/h, casto bez ukazovania smeru, osvetlenia v tme a podobne. A na druhu stranu ani u tych na cestakoch, ktori si to sinu na okreske skoro stredom cesty, to nie je pekne... Auto je na mimo mesta vzdy rychlejsie a je lepsie nechat ho prejst aj napr. miernym posunutim sa k okraju cesty (t.j. menej ako 0,75 m a naznacenim nech ide), vtedy vodic ovela viac aj dava pozor na toho cyklistu a ak aj nedodrzi 1,5 m, tak riziko stretu je stale minimalne. Jednoducho myslim, ze ak vodici aj cyklisti maju spravny sposob zmyslania, tak sucasny zakon je dostatocny a ak maju nespravny sposob zmyslania, tak 1,5 m povinna medzera na ich spravani nic nezmeni.
Prave dnes sa mi este stala jedna zaujimavost. Siniem si to dole kopcom po ceste a naraz predomna zacalo zprava zpred jedneho domu na cestu cuvat auto a vodic pekne hlavu natocenu uplne zbytocne smerom dolava. Pricom mal pozerat doprava, kde by videl mna a pripadne prichadzajuce ine auta, ktorym ako prvym vchadzal do cesty. Nastastie uz z toho ako suverene vychadzal mi bolo jasne, ze predomnou nezastavi a zaroven som hned aj videl, ze pozera uplne blbym smerom, takze prudsim brzdenim a velkym oblukom som ho bez problemov obisiel. Dufam, ze ked ma zbadal po tom ako som ho obisiel, tak mu to pripomenulo, ze pri vychadzani na cestu sa treba najskor pozerat do pruhu odkial prichadzaju auta a nie opacne
Neďaleko poľského mesta Lodz sa stala netradičná nehoda. Vodič vo vysokej rýchlosti ignoroval kruhový objazd a jeho okraj ho katapultoval do výšky. 41-ročný vodič letel sa autom 64 metrov. Poliaci v komentároch nešetrili žartami a let prirovnávajú k štartu poľského vesmírneho programu. Úspech mal aj komentár chlapa, ktorý tvrdil, že to určite musela byť jeho žena, pretože ona vždy hovorí, že má ísť na kruháči rovno. Vodič Suzuki Swift skončil v nemocnici.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Tomuto to nevyslo.
Ženská že - prepáčte, ja som vás nevidela... Hmmm... Z tej situácie sme sa poucili obaja asi.
A odbočenie popred cyklistu je diagnóza. Za toto by som bral papiere rovnako ako za chľast
A taky blbec to spravi aj pred bajkerom uplne bez rozmyslania....
cepooo, vajcik.jan, a trochu aj ace_9 - britská polícia rieši toho 1,5 m aj v úzkych uličkách, porušovateľov vzdeláva:
a takto vyzerá ten cvičný "koberec" pod bikom a autom - prosím všimnúť si aj tú mieru vľavo od biku:
video napr.: https://www.youtube.com/watch?v=k4qnxqDiDJs
ppi - Tvoj bager: zák. 8/2009, §5, čl.5 - povinný umožniť prejazd rýchlejších vozidiel idúcich za ním; ak si to situácia vyžaduje, je povinný aj odstaviť vozidlo na najbližšom parkovisku, a to až do prejazdu týchto vozidiel.
Edit: zduplikovalo mi a prehodilo foto, tak sorry.
Ludi co daju blinker a rovno ti to ***** do pruhu (lebo podla nich asi zapnuty blinker znamena nejaku automaticku prednost)
A plno dalsich individui....
https://www.facebook.com/KRPZZA/posts/729766327853766