Veru tak. Ja som robil VP 1978 - parkovalo sa kade tade, miesta bolo mrte. Do radu zaparkovaných áut som sa učil už ako starý foter a keď sa niečo učíš vo vyššom veku, už to tak neide.
VP som robil na priemyslovke, s učiteľom, ktorý si len naháňal kšefty. Len sme jazdili, vôbec nebol nácvik parkovania, rozjazd do kopca. Spätné zrkadlo bolo len jedno vonkajšie a vnútorne, takže sa necúvalo na spätné, ale otočením sa vzad.
Na skúšky sme sa poskladali policajtovi na pohostenie, v aute už mal bordovú farbu od "pohostenia". Prešiel som jednu ulicu, jednu križovatku a bolo OK.
Na jazdy som cestoval do petržalky, na Zadunajsku, boli tam take stare domčeky a vo dvore boli tie škody 105. V budove mali miestnosť inštruktori. Po rozkopanej petržalke sme robili skušky s policajtom (asi koniec novembra 1980), ten sedel vzadu. Inštruktor mi iba vravel, kadial mame jazdiť. Teplovodne potrubie a cez vykop mostik. Nikdy sme tadial nejazdili, ale v pohode. Jo, pozdlžne parkovanie by som nedal. Tiež som sa naučil až neskor.
Absolvoval som tzv.rychlokurz za 2,5 mesiaca. Spolužiacia v škole začali na jesen 1980 a v maji 1981 to nemali dokončené. Cena bola asi polovičná.
trenazer sme mali myslim ze nejakej 105ky ale realne som robil na felicii
To bolo niečo. Vypadalo to ako nejaké pomaľované koleso, po ktorom chodila nejaká blbôstka podľa toho ako sa točilo volantom na tom kokpite 105ťky.
Bolo to nasvecované nejako z hora a premietané na plátno pred tebou.
No a potom šup do Felície ako ty. Ja som robil na Exnárovej a tam mali za budovou celkom dobre vybudované cvičisko, kde som si robil prvé jazdy sám v aute a inštruktor sedel v kukani a cez reproduktor v aute mi dával pokyny čo mám robiť. Dokonca to auto vedel z tej kukane nad cvičiskom aj na diaľku zastaviť ak by som išiel urobiť nejaký kiks.
[quote="@2105032". Jo, pozdlžne parkovanie by som nedal. Tiež som sa naučil až neskor.
[/quote]
Pche, že parkovanie. Ja som síce nemal toto súčasťou skúšky, ale na tom cvičisku mi dal inštruktor urobiť cúvaním celú osmičku aj s prípojným vozíkom. Nikdy som nebol v aute spotenejší ako po tomto úkone, kedy som musel smer vozíka na miliónkrát narovnávať.
Pche, že parkovanie. Ja som síce nemal toto súčasťou skúšky, ale na tom cvičisku mi dal inštruktor urobiť cúvaním celú osmičku aj s prípojným vozíkom. Nikdy som nebol v aute spotenejší ako po tomto úkone, kedy som musel smer vozíka na miliónkrát narovnávať.
co ti sije, to sa predsa neda ... teda kym nenajazdis s truckom prve dva miliony ;-]
ja som isiel po druhom kolecku na parkovisku vedla dostihovej drahy hned na cestu a som kukal ze to ako vazne???
a uz sme sli dakam do mesta po nieco
No ja som mal hneď prvú jazdu v premávke. Cvičisko mi dal až potom. S tým prívesom a s tým samostatným riadením.
No a dostal som inštruktora, ktorý poznal iba Ružinov. Tak som mu hovoril, že poďme aj niekde inde jazdiť. A on, že dobre, ale musíme sa vrátiť do stanoveného času. Tak som si jazdil podľa svojej chute od Záhorskej Bystrice po Čunovo. Až k Danubiane som ho zobral, kam som už jazdieval na bicykli.
ja radšej zážitky z autoškoly nebudem písať ... je ich príliš veľa ... Len tak narýchlo: Prvá jazda bola do susedného okresu, kde mi inštruktor zaspal. Na skúške sa ma rovno policajt opýtal, či som jazdil predtým, lebo jazdím ako malý boh. Až posledný zážitok, kde žiak (to už som bol inštruktor) dostal od obvodného lekára potvrdenie o tom, že je schopný viesť MV, pričom týždeň predtým sa vrátil z psychiatrie, kde bol na liečení po pokuse o samovraždu ...
Ale väčšinou to boli veselé zážitky ...
mne na prvej jazde tiez instruktor zahlasil, ze mi to ide perfektne, ze mam urcite uz najazdene a to som predtym v zivote nesedel za volantom, ale hned mi skrtol polku jazd, ze slecny ich potrebuju viac, bolo mi jasne preco nastastie skusky som presiel aj s takou polovicnou pripravou, parkovanie sme vtedy veru ani neriesili
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ja som robil na Škode 105. A také srandovné trenažéry vo Zväzarme pri vajnorskom letisku
VP som robil na priemyslovke, s učiteľom, ktorý si len naháňal kšefty. Len sme jazdili, vôbec nebol nácvik parkovania, rozjazd do kopca. Spätné zrkadlo bolo len jedno vonkajšie a vnútorne, takže sa necúvalo na spätné, ale otočením sa vzad.
Na skúšky sme sa poskladali policajtovi na pohostenie, v aute už mal bordovú farbu od "pohostenia". Prešiel som jednu ulicu, jednu križovatku a bolo OK.
Na jazdy som cestoval do petržalky, na Zadunajsku, boli tam take stare domčeky a vo dvore boli tie škody 105. V budove mali miestnosť inštruktori. Po rozkopanej petržalke sme robili skušky s policajtom (asi koniec novembra 1980), ten sedel vzadu. Inštruktor mi iba vravel, kadial mame jazdiť. Teplovodne potrubie a cez vykop mostik. Nikdy sme tadial nejazdili, ale v pohode. Jo, pozdlžne parkovanie by som nedal. Tiež som sa naučil až neskor.
Absolvoval som tzv.rychlokurz za 2,5 mesiaca. Spolužiacia v škole začali na jesen 1980 a v maji 1981 to nemali dokončené. Cena bola asi polovičná.
Už si to moc nepamätám, ale myslím, že trenažér mi pomohol pochopiť radenie vs spojka vs plyn.
To bolo niečo. Vypadalo to ako nejaké pomaľované koleso, po ktorom chodila nejaká blbôstka podľa toho ako sa točilo volantom na tom kokpite 105ťky.
Bolo to nasvecované nejako z hora a premietané na plátno pred tebou.
No a potom šup do Felície ako ty. Ja som robil na Exnárovej a tam mali za budovou celkom dobre vybudované cvičisko, kde som si robil prvé jazdy sám v aute a inštruktor sedel v kukani a cez reproduktor v aute mi dával pokyny čo mám robiť. Dokonca to auto vedel z tej kukane nad cvičiskom aj na diaľku zastaviť ak by som išiel urobiť nejaký kiks.
Hej, prisámvačku, také nejaké čudo to bolo, teraz si mi privolal spomienky
[/quote]
Pche, že parkovanie. Ja som síce nemal toto súčasťou skúšky, ale na tom cvičisku mi dal inštruktor urobiť cúvaním celú osmičku aj s prípojným vozíkom. Nikdy som nebol v aute spotenejší ako po tomto úkone, kedy som musel smer vozíka na miliónkrát narovnávať.
a uz sme sli dakam do mesta po nieco
co ti sije, to sa predsa neda ... teda kym nenajazdis s truckom prve dva miliony ;-]
a uz sme sli dakam do mesta po nieco
No ja som mal hneď prvú jazdu v premávke. Cvičisko mi dal až potom.
No a dostal som inštruktora, ktorý poznal iba Ružinov. Tak som mu hovoril, že poďme aj niekde inde jazdiť. A on, že dobre, ale musíme sa vrátiť do stanoveného času. Tak som si jazdil podľa svojej chute od Záhorskej Bystrice po Čunovo. Až k Danubiane som ho zobral, kam som už jazdieval na bicykli.
Ale dá, akurát to trvá tak 20 min.
Tu vidíš tú osmičku čo som obkrúžil s vozíkom.
https://www.google.com/maps/@48.1573873,17.1790049,128m/data=!3m1!1e3!5m1!1e1?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQwNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
https://bratislava.sme.sk/c/23475356/vodic-netrafil-do-tunela-sitina-a-vletel-do-odstavenej-techniky.html
Ale väčšinou to boli veselé zážitky ...
Psychiatri vavia že každý s myslí že je dobrý šofér a milenec 😃