Pred 20-imi rokmi som vypovedala na polícii tak dosť po polnoci a keď som videla ako to ujovi tými dvomi ukazovákmi ide pomaly, tak som ho poprosila, či to môžem spísať rovno ja, že obaja to budeme mať skôr za sebou, pustil ma za comp a šiel spraviť kávu tá pomoc s textom je evidentne fenomén polície
Ja tiez na biku jazdim predvidavo a defenzivne, aj som sa poucil
zo situacii, ktore sa stali mne alebo kamaratom, ale vcera mi nestacilo ani to.
V BA na Peknej ceste, siel som hore po tej vyznacnej cyklocasti, a vidim, ze z vedlajsej od Lidla stoji auto v krizovatke a dava prednost. Priblizujem sa, stale stoji, som od neho 5m, stale stoji, tak som si myslel, ze ma vidi a dava mi prednost, ked tu zrazu ako som meter pred nim sa pohne a natukne ma ? Nastastie nic vazne sa nestalo, zavadil som pedalom pri vyhybacom manevri o drziak ECV, a zvalil som sa na opacny bok. Az potom som zistil, ze to bol balkansky sofer uber sluzby, ale nemal na streche taxi tabulku, len na bocnych dverach tu malu infonalepku pod oknom. Asi by som si dal este o kus vacsi pozor, keby som registroval, ze to je taxi.
Už viackrát bolo preukázané, že čo sa týka zhoršenej pozornosti a dlhšieho reakčného času, handsfree systémy nie sú oproti mobilu v ruke žiadna zásadná výhra. Kľúčové je tam ani nie tak to držanie telefónu, ako skôr sústredenie sa na obsah hovoru namiesto na cestu. Riešiť nejaké bežné, nenáročné veci typu "o 5 minút som u teba, môžeš ísť von," prípadne "kúp cestou z práce chlieb a ak budú mať vajíčka, zober 10... " sú ešte OK, no čokoľvek vyžadujúce si viac pozornosti je už imho nie úplne zanedbateľné riziko.
A hoci je dnes strašne cool pôsobiť "busy" a vybavovať pracovné telefonáty z auta, reálne tým človek imho aj tak veľa nezíska, pretože sa poriadne nesústredí ani na šoférovanie, ani na ten telefonát.
Kedysi som si toto myslel tiež. Ale zistil som, že tu už funguje čosi, čo by sa dalo nazvať, že máš už šoférovanie v krvi a nepotrebuješ pri tom vedome premýšľať, čo máš za volantom robiť.
Všimol som si to tak, že som už viackrát riešil na ceste pomerne komplikované veci. Výsledok po ukončení hovoru bol len v tom, že som si nepamätal kus cesty. Na diaľnici idem celý čas na tempomate a normálne reagujem na premávku.
btw, raz som takto išiel domov a počas dvoch hodín som na diaľnici asi 5x predbiehal jedného týpka. Ja som bol celý čas na tempomate. Týpek išiel tak, že keď som ho predbiehal, tak išiel asi 100-110km/h. Keď predbiehal on mňa, išiel odhadom 140-145km/h. Pri piatom predbiehaní som sa už priamo na neho pozrel, či mu neyebe. Bol v aute sám ale bolo vidno, že sa s niekým rozpráva. Nebol schopný ísť konštantne a rozprávať sa pri tom. Vždy pri telefonáte spomalil.
Počujte, hlavne žiletkári, Nevedeli by ste mi poskytnúť nejaké obrázky z lesnej asfaltky, ako sa približujete zozadu k turistom/chodcom a sú rozlezení po celej šírke vozovky v rojnici a pritom vedľa majú viditeľne chodník alebo turistický chodník?
Kedysi som si toto myslel tiež. Ale zistil som, že tu už funguje čosi, čo by sa dalo nazvať, že máš už šoférovanie v krvi a nepotrebuješ pri tom vedome premýšľať, čo máš za volantom robiť.
Všimol som si to tak, že som už viackrát riešil na ceste pomerne komplikované veci. Výsledok po ukončení hovoru bol len v tom, že som si nepamätal kus cesty. Na diaľnici idem celý čas na tempomate a normálne reagujem na premávku.
btw, raz som takto išiel domov a počas dvoch hodín som na diaľnici asi 5x predbiehal jedného týpka. Ja som bol celý čas na tempomate. Týpek išiel tak, že keď som ho predbiehal, tak išiel asi 100-110km/h. Keď predbiehal on mňa, išiel odhadom 140-145km/h. Pri piatom predbiehaní som sa už priamo na neho pozrel, či mu neyebe. Bol v aute sám ale bolo vidno, že sa s niekým rozpráva. Nebol schopný ísť konštantne a rozprávať sa pri tom. Vždy pri telefonáte spomalil.
Držím palce, nech ti to aj naďalej takto vychádza, ničmenej dáta ukazujú, že počas telefonovania za volantom je pravdepodobnosť, že sa zapletieš do dopravnej nehody približne štvornásobná. Bez ohľadu na to, či používaš handsfree alebo nie. Myslieť si, že si v tomto smere výnimka je imho dosť odvážne.
Ak už nič iné, tak aj (len) toto by mohol byť dostatočný výstražný signál, znamenie toho nie-uplneho sústredenia sa: "Výsledok po ukončení hovoru bol len v tom, že som si nepamätal kus cesty."
Držím palce, nech ti to aj naďalej takto vychádza, ničmenej dáta ukazujú, že počas telefonovania za volantom je pravdepodobnosť, že sa zapletieš do dopravnej nehody približne štvornásobná. Bez ohľadu na to, či používaš handsfree alebo nie. Myslieť si, že si v tomto smere výnimka je imho dosť odvážne.
Dnes som bol o cca 18:20 svedok z biku pri strete vodiča so zverou na ceste 61 medzi Dubnicou a Ilavou, z Prejty do Klobušíc pred esíčkom. Behom prešlo 1 stádo pred vodičom, vodič brdzil a potom som videl letieť odrazom 1 srnku od boku auta. Zastavil som pred malou srnkou (čiastočne som ju kryl), ktorá ostala živá ležať v jazdnom pruhu, no nemohla vstať. Vodič zastavil o cca 40 metrov ďalej na výstražných. Jedna vodička už nestihla dobrzdiť alebo srnku zbadala neskoro a prešla jej autom po zadných končatinách. Potom tiež zastavila na výstražných pred autom 1. vodiča. Vraj má priateľa poľovníka, že či nemáme nôž na podrezanie (nie). Potom chcela pomoc s odtiahnutím srnky z cesty. Ja som nechcel manipulovať, tak ju odtiahla sama. Medzitým 1. vodič nahlásil udalosť, ale vraj policajti skoro neprídu, že nemajú koho poslať. Vodička nemala škodu, tak odišla, ale vymenila si s 1. vodičom kontakt, keby niečo. Vodič mal preliačený plech okolo pravého predného kolesa a tiež aj spolujazdcove dvere (plocha dverí ako 2 päste). Vraj nabral aj jeleňa, lebo videl parohy na skle, potom aj tú srnku, rana to bola riadna. Na policajtov sme čakali cca 45 minút, medzi tým sme si pokecali a občas zastavilo aj nejaké auto, či nepotrebujeme pomoc. Zastavilo aj (po vyše pol hodine čakania) 1 auto, vraj to bol poľovník, vzadu za autom viezol v konštrukcií mŕtvu srnku. Chlapík prišiel k srnke, ktorá stále žila a nožíkom ju podrezal. Vraj máme povedať policajtom, že si ju príde zobrať a na otázku, že v tomto období má asi veľa práce, odpovedal, že ani nehovorte! Za asi 10 min prišli poliši a nasledovala formalita - doklady, papiere a fúkať. Že nemohli prísť skôr, lebo sa služby striedajú (niektorí aj o 19:00) Potom to išli spisovať do auta a vtedy som sa rozlúčil a zaželal vodičovi šťastné km na cestách.
Najskor slusne zastavi pred prechodom (Casey, Botanicka), pricom vopred blikne, ze cyklista môže prejsť, chvalihodné.
Cyklista prejde cez prechod a pokracuje po ceste v pravom pruhu.
Šofér vo svojom lavom pruhu akceleruje z 0 na max (odhadujem tak 80-100, mozno aj viac, nech neurazim... za par sekund), s prislusnymi zvukovymi efektami vyfuku, aby o tych par sekund zostal stat na cervenu na semafore, odbocka vlavo pri Riviere na Devinsku cestu, za cca 2-3 cakajucimi.
Nejake sportovejsie BMW, BT-Manon ...
(Lescautovu som tam nevidel , ani zvuk z toho výfuku nebol operný, lahodný či krásne očarujúci)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Zaklad su tie 2 prsty 😉
zo situacii, ktore sa stali mne alebo kamaratom, ale vcera mi nestacilo ani to.
V BA na Peknej ceste, siel som hore po tej vyznacnej cyklocasti, a vidim, ze z vedlajsej od Lidla stoji auto v krizovatke a dava prednost. Priblizujem sa, stale stoji, som od neho 5m, stale stoji, tak som si myslel, ze ma vidi a dava mi prednost, ked tu zrazu ako som meter pred nim sa pohne a natukne ma ? Nastastie nic vazne sa nestalo, zavadil som pedalom pri vyhybacom manevri o drziak ECV, a zvalil som sa na opacny bok. Az potom som zistil, ze to bol balkansky sofer uber sluzby, ale nemal na streche taxi tabulku, len na bocnych dverach tu malu infonalepku pod oknom. Asi by som si dal este o kus vacsi pozor, keby som registroval, ze to je taxi.
https://www.instagram.com/reel/DQgTwcQgoQO/?igsh=MWg3am10NHhkMDE3OQ==
A hoci je dnes strašne cool pôsobiť "busy" a vybavovať pracovné telefonáty z auta, reálne tým človek imho aj tak veľa nezíska, pretože sa poriadne nesústredí ani na šoférovanie, ani na ten telefonát.
Kedysi som si toto myslel tiež. Ale zistil som, že tu už funguje čosi, čo by sa dalo nazvať, že máš už šoférovanie v krvi a nepotrebuješ pri tom vedome premýšľať, čo máš za volantom robiť.
Všimol som si to tak, že som už viackrát riešil na ceste pomerne komplikované veci. Výsledok po ukončení hovoru bol len v tom, že som si nepamätal kus cesty. Na diaľnici idem celý čas na tempomate a normálne reagujem na premávku.
btw, raz som takto išiel domov a počas dvoch hodín som na diaľnici asi 5x predbiehal jedného týpka. Ja som bol celý čas na tempomate. Týpek išiel tak, že keď som ho predbiehal, tak išiel asi 100-110km/h. Keď predbiehal on mňa, išiel odhadom 140-145km/h. Pri piatom predbiehaní som sa už priamo na neho pozrel, či mu neyebe. Bol v aute sám ale bolo vidno, že sa s niekým rozpráva. Nebol schopný ísť konštantne a rozprávať sa pri tom. Vždy pri telefonáte spomalil.
Všimol som si to tak, že som už viackrát riešil na ceste pomerne komplikované veci. Výsledok po ukončení hovoru bol len v tom, že som si nepamätal kus cesty. Na diaľnici idem celý čas na tempomate a normálne reagujem na premávku.
btw, raz som takto išiel domov a počas dvoch hodín som na diaľnici asi 5x predbiehal jedného týpka. Ja som bol celý čas na tempomate. Týpek išiel tak, že keď som ho predbiehal, tak išiel asi 100-110km/h. Keď predbiehal on mňa, išiel odhadom 140-145km/h. Pri piatom predbiehaní som sa už priamo na neho pozrel, či mu neyebe. Bol v aute sám ale bolo vidno, že sa s niekým rozpráva. Nebol schopný ísť konštantne a rozprávať sa pri tom. Vždy pri telefonáte spomalil.
Držím palce, nech ti to aj naďalej takto vychádza, ničmenej dáta ukazujú, že počas telefonovania za volantom je pravdepodobnosť, že sa zapletieš do dopravnej nehody približne štvornásobná. Bez ohľadu na to, či používaš handsfree alebo nie. Myslieť si, že si v tomto smere výnimka je imho dosť odvážne.
ake data?
Najskor slusne zastavi pred prechodom (Casey, Botanicka), pricom vopred blikne, ze cyklista môže prejsť, chvalihodné.
Cyklista prejde cez prechod a pokracuje po ceste v pravom pruhu.
Šofér vo svojom lavom pruhu akceleruje z 0 na max (odhadujem tak 80-100, mozno aj viac, nech neurazim... za par sekund), s prislusnymi zvukovymi efektami vyfuku, aby o tych par sekund zostal stat na cervenu na semafore, odbocka vlavo pri Riviere na Devinsku cestu, za cca 2-3 cakajucimi.
Nejake sportovejsie BMW, BT-Manon ...
(Lescautovu som tam nevidel