Zákon to nezakazuje, ale ani neprikazuje jazdiť za krajnicou. Ja zásadne jazdím buď po čiare, alebo tesne vedľa jej ľavého okraja. Za krajnicou väčšinou býva bordel a jamy. Pokiaľ sú vyjazdené hlboké koľaje, tak najbezpečnejšie je ísť v tej koľaji aj keď pol metra od čiary.
este raz napisem, mne nejde o to aby som s autom mohol volne ist za kazdych okolnosti, aby som mal akusi prednost, mne ide o to aby ked ja sa spravam ohladuplne k inym aby sa spravali aj oni tak isto voci mne
a teda analogia toho je ze ked som na biku a chcem aby ma pekne obchadzali, tak predsa nerobim zbytocne blbosti, jazdim tak ako mam, potom ak nastane nejaky problem (vid moj starsi post, kde ma chcel dedo nacuvat) viem ze som v plnom prave
a ohladom toho jazdenia v strede pruhu,
Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky.
Vyjadrím sa k mojím skúsenostiam, ktoré som získal za tých pár rokov čo jazdím. Nikdy ma nikto na aute nezrazil. Občas boli kolízne situácie, ale nikdy nič extrémne. Hlavné je dať si na seba pozor sám, nikto iný na mňa pozor nedá. Keď idem do križovatky správam sa tak, ako by som nemal prednosť. Pozerám sa do očí šoféra na vedľajšej ceste, ak sa na mňa nepozerá, tak automaticky spomaľujem a som prirpavený na to, že mi vybehne do cesty (nestáva sa to).
Teraz k tej rozoberanej jazde po krajnici. Posledné 3 roky jazdím na jar pravideľne každý týždeň z RS do KE a späť. Cesta prvej triedy ktorá je jedna z najvyťaženejších na Slovensku. Krajnica je pomerne široká polovicu trasy. Vždy keď je možnosť jazdím napravo od bielej čiary na krajnici. Môže tam byť väčší bordej, najmä na jar, ale mne to, že by ma mal nejaký kamión zrolovať, nestojí za nejaký defekt, ktorý ani nemusí byť ak použijete vhodné plášte. Nemal som nikdy probém za celí ten čas. Iste sa veľakrát stalo, že ma nejaké auto minulo veľmi blízko, alebo oproti predbieha auto v protismere a nevadí mu, že tam som ja. Ale neviem si predstaviť, že by som jazdil, ako tu poniekotrý, polmetra od krajnice, alebo nebodaj po strede jazdného pruhu. Ktoré auto zo 100km/h zbrzdí na 30, 24 ak fúka vietor, a bude sa za mnou vliecť? Alebo hore na Sorošku mať za sebou celú kolónu? Neviem si to predstaviť ani z pohľadu šoféra, ani z pohľadu cyklistu. Jazdiť čo najviac v pravo, pokým tam nie je súvislá vrstva štrku je určite oveľa bezpečnejšie, aj ohľaduplnejšie ako jazdiť uprostred cesty. Aj pomaly idúci traktor ide čo najviac v pravo, aby ho autá mohli ľahšie predbehnúť!
Čo sa mi tiež nepáči, je keď sa cyklisti na svetelenej križovatke preštrikujú pomedzi autá dopredu a zastanú si pred prvé auto. Ja sa vždy zaradím za posledné auto. Ak chceme byť plnohodnotný členovia premávky a vodiči nás rešpektovali, tak sa tak aj správajme.
Pokým v zákone nie je povolená jazda vedľa seba vo dvojici, tak sa nedá nič robiť a keď tak niekto jazdí robí to na svoje riziko a nie je v práve.
Na agresívnych šoférov treba reagovať s kľudom aj keď je to niekedy ťažké udržať nervy na uzde. Ak ma niekto obehne príliš blízko, rukou naznačím že by si mohol držať nabudúce väčší odstup, alebo že ma obehol príliš blízko. Možno to zbadá v spätom zrkadle a možno si dá nabudúce väčší pozor. Násilie plodí násilie to bude platiť vždy.
Neviem predstaviť, že by som išiel pol metra od krajnice, či dokonca v strede jazdného pruhu a za mnou kolóna áut. Prípadne si povedať, ten vytrubuje, je to debil, tak ja mu teraz neuhnem.
Aj v autoškole nás učili, aby sme rýchlejším účastníkom uhýbali, ak je to samozrejme možné a neobmedzí nás to, pretože ak sa ponáhľajú, môžu na to mať dobrý dôvod a my tu nie sme na to, aby sme ich "školili".
zareagujem teraz cisto na tu cast kde vravis o jazdeni za bielou ciarov z pravej strany...
v pezinku a okoli bratislavy je velmi malo ciest s sirokou krajnicou...netsinou nieje ziadna alebo len velmi uzka.... a moja skusenost je taka ze v mestach dedinach alebo na cestach ktore niesu hlavnymi tahmi ked jazdim pri strede pruhu tak su vodici ovela vsimavejsi pretoze tam ma uz ignorovat nemozu....akonahle sa stiahnem ku kraju vozovky koledujem si o problem lebo uplne kaslu na to ze tam je cyklista....a co sa tyka frekventovanych ciest napr. senecka cesta, alebo 4 prudovka pezinok - jur a nasledne jur - bratislava.....tak tu sa to lisi v suvislosti s danou cestou..... z pezinku do ba idem tiez cca. pol az tristvrte metra v pravom jazdnom pruhu...na obiehanie maju subezny lavy....a takto ma znovu nemozu ignorovat ked som sa tu stiahol ku kraju tak lavy pruh akokeby tam ani nebol....proste uplne ma ignorovali....
opakom je zase senecka cesta....tam sa drzim pekne pri krajnici
idem vzdy tak ako je v danom momente na danej ceste potrebne ist aby som bol v com najvetsom bezpeci
a este jedna vec...neviem ake mate cesty na vychode...ale tu su kraje vozovky v hodne biednom stave a krajnice su tankodrom(ak vobec nejake su , ked niesu tak tankodrom je kraj vozovky) a vodic riadiaci vozidlo by mal prisposobit jazdu stavu vozovky aby neohrozoval seba ani ostatnych....a nemyslim si ze je pre mna alebo hocikoho ineho bezpecne ked pojdem cez vsetky jamy zaplaty a trhliny ktore su na kraji....tym ze idem na takychto cestach v strede pruhu som prisposobil jazdu technickemu stavu vozovky a idem ovela lepsom a menej porusenom povrchu ktory sa nachadza co najviac ku kraju vozovky....v takychto miestach jazdim len par cm od toho tankodromu cize po tej najblizsej normalne zjazdnej alternative
celym tymto slohom som vlastne chcel povedat ze to cyklista musi sam urcit kde je idealna stopa na ceste v ktorej ma ist aby co najmenej ohrozoval seba alebo niekoho ineho
tomas 11 v zivote zamnou nesla kolona aut maximalne 2 auta a tiez nie dlhsie ako 200 metrov a vzdy to bolo v dedine...mimo dediny aj ked jazdim v strede pruhu im nerobi problem ma obehnut.....to ze idem stredom robim len preto aby si ma vsimli a obiehali ma ako keby obiehaju auto cize s dostatocnym odstupom....
k uceniu ze mame uhybat....ked ide kolona aut za kombajnom 10 km nikto netrubi lebo vedia ze kombajn nevojde do pola aby ho mohli obehnut....pri cyklistovy je problem v tom ze aj ked uhnem na kraj vozovky pre vodicov je to stale malo a obehnu ma tak ako keby som mal ja uhnut niekam do pola....pretoze este som nezazil ze by namna trubil niekto kto by sa skutocne pomahal zatial to bol vzdy len niekto kto si potreboval dokazat ake ma velke ego
pretoze mimo dediny na mna trubi minimum vodicov zatial mozno 4 max piati....drviva vetsina z nich na mna trubi v dedinach a mestach.....kde sa aj tak nemaju co ponahlat viac ako 50 a zaujimavy paradox je ten ze trubia akurat taky ktory ma dobehnu vtedy ked mam na tachaci cca 40 km/h to sa mi bezne stavalo vo vajnoroch cez leto pri ceste do roboty vzdy som sa ponahlal....a cez dedinu som to mal po vetre takze henta rychlost bola udrzatelna cez celu dlhu dedinu ptorismer volny kraj rozdrbany ale debilko si ajj tak musel zatrubit....a dalsi experti su ty co na mna trubia 50 metrov od krizovatky ked sa flakam 20 km/h a na semafore je cervena....
vravim drviva vetsina si potrebuje len dokazat ze v aute su nieco viac ako ten cyklista pred nimi......
nejazdis v okoli bratislavy tak nevies ake to je stacilo mi stravit letne prazdniny na dome v zarnovici a stiavnickych vrchoch....nikomu nevadilo ze idem v strede pruhu....
Iny kraj iny mrav...
bratislava je skazena
uz by som mal ist spat lebo nejako moc pisem tak dobru noc vam vsetkym a vela bezpecnych kilometrov na nasich cestach prajem
iron.hide a co mam ist v lavom?? bat by si sa mal ak by som sie popri krajnici vtedy su vodici tytalny ignoranti....ked som pol metra od krajnice tak je to v pohode....obiehaju pekne poslusne cez lavy pruh
ok, ale ja ked obcas tade idem, tak ma vzdy velkou rychlostou obehne niekolko autobusov aj nakladnych aut, v pravom pruhu samozrejme.
nechapem, ze takito vodici sa ti tam v pohode vyhnu do laveho pruhu.
ale vsak ok, ty si ovela skusenejsi cestny bajker nez ja
Čo sa mi tiež nepáči, je keď sa cyklisti na svetelenej križovatke preštrikujú pomedzi autá dopredu a zastanú si pred prvé auto. Ja sa vždy zaradím za posledné auto. Ak chceme byť plnohodnotný členovia premávky a vodiči nás rešpektovali, tak sa tak aj správajme.
Čo sa ti na tom nepáči. Keď je priestor vedľa auta nevidím problém sa popri stojacej kolóne pomaly dostať na jej čelo. Ty si asi ešte vo väčšom meste nejazdil však. To ak by som mal aplikovať v BA, tak ten bicykel tlačím vedľa seba po chodníku až za mesto, lebo je to rýchlejšie ako stáť na konci kolóny pred križovatkou a prejsť až na tretiu-štvrtú zelenú. Ja sa potrebujem z mesta dostať čo najskôr a nie sa zasierať na konci kolóny pred križovatkou. Bicykel je aj od toho aby sa človek vrámci mesta dostal rýchlejšie z bodu A do bodu B ako auto, alebo MHD. A toto je jedna z možností ako to uskutočniť, stáť na križovatke vždy vpredu ak to okolnosti dovoľujú. Nič sa tým neporušuje. Navyše v civilizovanej Európe majú cyklisti bežne vyhradený priestor na začiatku pred križovatkou rovno pred prvým stojacím autom.
Už sa tu v tom všetci zamotávate. Priznajte si všetci čo skutočne jazdíte niekoľko ticíc kilometrov ročne po slovenských cestách, že bezpečne je ísť vždy o niečo viac vľavo od krajnice a ak to možnosti dovoľujú tak aj po krajnici. Vždy je lepšie mať manévrovací priestor pri nečakaných situáciách a ako sa písalo, vodiči si dovolia toľko, koľko im dovolíme mi. Pokiaľ by som sa všade tlačil aj tam, kde nie je krajnica, ale len okraj cesty čo najbližšie vpravo, tak som viac v jarku ako na ceste aj vďaka idiotom v plechoviciach, ktorý sa na nás natlačia ešte viac aj bez toho, že by im niečo išlo oproti. Cesty II. a III. triedy sú nebezpečnejšie ak človek jazdí úplne v pravo, tu som sa vždy presvedčil, že bezpečnejšie je ísť v pravej koľaji v extrémoch aj v strede jazdného pruhu pokiaľ obchádzam nerovnosti na ceste, keďže netúžim mať preseknuté plášte a zničený ráfik. Samozrejme pri štipke ohľaduplnosti aj voči ostatným účastníkom premávky a v záujme zachovania zdravia a života. Ale mať trochu drzosti k vynúteniu si svojho priestoru na ceste nikdy nezaškodí pri rozumnej jazde. Rozhodnosť a promptnosť konať v situácii aká je na cestách je základ prežiť na našich cestách na bicykli.
Neviem Mišo po akých cestách v pezinskom chotári jazdíš ty no ja fakt nemám potrebu jazdiť v strede pruhu na ktorejkoľvek ceste v okruhu 100km. Myslím, že si tú kolíznu situáciu s nervóznym tučkom zažil na ceste smer Čierna Voda no a keď tadiaľ jazdíš v strede pruhu tak to musíš byť naozaj borec. Ani zákon ani tvoj sebapud ti takto rozťahovať sa po ceste určite neumožňuje. Ja v zimnom období keď je na ceste kopec kamienkov prípadne šmykľavých plôch volím radšej na vyvetranie horák. Chápem, že máš cesťák iba mesiac ale toto čo tu píšem je fakt len pre tvoje dobro. Ty ako účastník premávky nemáš takisto právo zdržovať plynulosť premávky a hlavne zbytočne si koleduješ o nejakú búračku. Ja tu teraz neobhajujem agresívnych vodičov ani idiotov len dávam impulz na zamyslenie. A možno keď sa aj ty staneš vodičom začneš veci vnímať trošku obšírnejšie, nie len z jedného uhla.
S tou jazdou vzdy v strede cesty tak to uz je aj pre mna vela. Isiel som tak zatial len raz, po Racianskej od Vinohradov po Peknu cestu, kedze sa strhla prietrz mracien a v pravej kolaji bolo asi 5cm vody... Inak jazdim vzdy pri, resp. za krajnicou ak sa da. Vynimku som spravil tuto sobotu ked som si dal cestu ku kamosovi do Pezinka a spat. Vzdy na tej 4-prudovke chodim mimo krajnicu ale teraz tam je rozsypany strk tak som isiel bud po bielej ciare alebo tesne v pravom pruhu. Do Pezinku to bolo v pohode ale spat som sa nejak zabudol, vyrazal asi o svrt na 5 a uz sa teda stmievalo. Kamienkov pri krajncii smerom do Bratislavy je ovela viac, takze som musel ist viac v pravom pruhu. Len som si prial aby mi vzadu neprestala svietit Blackburn Mars 4 (vpredu XM-L T6) a poriadne do toho sliapol, nech som cim skorej aspon v Raci. Dva krat ma muselo obehnut auto v pravom pruhu, kedze aj vlavom islo a teda nebolo mi vsetko jedno. Inak normalne tiez ked pocujem za mnou auto a jazdim viac vlavo od bielej ciary, tak sa snazim uhnut ku krajnici ak sa da a potom sa vratim.
Na Strečne si ma myslím žiaden kamión ani autobus nedovolil obísť (zas niektoré väčšie osobné auta vedeli ísť pekne na tesno), ale ja zas tam, kde je bol prerušený pruh som vždy zastal alebo ak to dovoľoval väčší priestor za krajnicou, nech ma majú šancu obísť. Stredom pruhu treba chodiť hlavne na kľukatých úzkych cestách ako je u nás horský prechod Príslop. Vysoká rýchlosť na biku a neprehľadné zákruty, tam treba byť drzý. Alebo ak idem MPR (aj to je možné, napríklad v Poľsku dolu kopcom najskôr 70 a potom cez celú dedinu 50, autá šli pekne za mnou a ja za kamiónom), alebo minulý rok cez prešov v tiahlej kolóne 30 - 40 km/h som volil stred pruhu, nech ma zbytočne auta neohrozujú vytláčaním, keď tam nebolo misto a ešte vtedy tam dávali nový koberec. Mňa ešte viac štve obiehanie áut, keď idem na biku v protismere. To je hrozný adrenalín
Z toho čo som popísal, nikdy na mňa nikto netrúbil.
turbi ja som nepovedal ze v strede pruhu jazdim stale...napr v smere od bratislavy prec sa da ist v pohode po kraji cesty....ale ked ides cez ciernu vodu a vajnory...v obydvoch dedinach su dost dlhe useky krajov ciest ktore niesu zrovna najlepsie prejazdne...a tam idem stredom pruhu kde je este viac menej nezniceny povrch cesty
peto: pol metra od krajnice jazdim na tej stvorprudovke hlavne od momentu ked ma obiehal autobus a jeho vodic uplne ignoroval ze ta cesta sa v jednom mieste len trochu toci len taka vlnka a on proste nie aby isiel podla ciar ale strihol to rovno co znamenalo ze bok autobusu bol zrazu pol metra za krajnou bielou ciarov a ja som musel dost prudko brzdit lebo na horaku by som sa uz vedla toho busu nezmestil....
chalani ja nevravim ze to ako jazdim je najspravnejsi sposob....a nikoho tak jazdit nenutim...ale na tejto stvorprudovke v ciernej vode vajnoroch a v celej bratislave tak jazdim lebo potom ma obiehaju auta s odstupom a nie ako ten autobusar.... a na tej stvorprudovke odkedy jazdim takto trochu dalej od kraja s tym vodici problemy nemaju a ja nemam problemy s nimi.... pohodlne ma obiehaju cez lavy pruh....a ked nie uplne cez lavy tak s dostatocnym odstupom...ja sa zase pokazde priblizim ku krajnici ked zamnou pocujem auto...vystrceny som len preto aby si ma vsimli....
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
a teda analogia toho je ze ked som na biku a chcem aby ma pekne obchadzali, tak predsa nerobim zbytocne blbosti, jazdim tak ako mam, potom ak nastane nejaky problem (vid moj starsi post, kde ma chcel dedo nacuvat) viem ze som v plnom prave
a ohladom toho jazdenia v strede pruhu,
Teraz k tej rozoberanej jazde po krajnici. Posledné 3 roky jazdím na jar pravideľne každý týždeň z RS do KE a späť. Cesta prvej triedy ktorá je jedna z najvyťaženejších na Slovensku. Krajnica je pomerne široká polovicu trasy. Vždy keď je možnosť jazdím napravo od bielej čiary na krajnici. Môže tam byť väčší bordej, najmä na jar, ale mne to, že by ma mal nejaký kamión zrolovať, nestojí za nejaký defekt, ktorý ani nemusí byť ak použijete vhodné plášte. Nemal som nikdy probém za celí ten čas. Iste sa veľakrát stalo, že ma nejaké auto minulo veľmi blízko, alebo oproti predbieha auto v protismere a nevadí mu, že tam som ja. Ale neviem si predstaviť, že by som jazdil, ako tu poniekotrý, polmetra od krajnice, alebo nebodaj po strede jazdného pruhu. Ktoré auto zo 100km/h zbrzdí na 30, 24 ak fúka vietor, a bude sa za mnou vliecť? Alebo hore na Sorošku mať za sebou celú kolónu? Neviem si to predstaviť ani z pohľadu šoféra, ani z pohľadu cyklistu. Jazdiť čo najviac v pravo, pokým tam nie je súvislá vrstva štrku je určite oveľa bezpečnejšie, aj ohľaduplnejšie ako jazdiť uprostred cesty. Aj pomaly idúci traktor ide čo najviac v pravo, aby ho autá mohli ľahšie predbehnúť!
Čo sa mi tiež nepáči, je keď sa cyklisti na svetelenej križovatke preštrikujú pomedzi autá dopredu a zastanú si pred prvé auto. Ja sa vždy zaradím za posledné auto. Ak chceme byť plnohodnotný členovia premávky a vodiči nás rešpektovali, tak sa tak aj správajme.
Pokým v zákone nie je povolená jazda vedľa seba vo dvojici, tak sa nedá nič robiť a keď tak niekto jazdí robí to na svoje riziko a nie je v práve.
Na agresívnych šoférov treba reagovať s kľudom aj keď je to niekedy ťažké udržať nervy na uzde. Ak ma niekto obehne príliš blízko, rukou naznačím že by si mohol držať nabudúce väčší odstup, alebo že ma obehol príliš blízko. Možno to zbadá v spätom zrkadle a možno si dá nabudúce väčší pozor. Násilie plodí násilie to bude platiť vždy.
Aj v autoškole nás učili, aby sme rýchlejším účastníkom uhýbali, ak je to samozrejme možné a neobmedzí nás to, pretože ak sa ponáhľajú, môžu na to mať dobrý dôvod a my tu nie sme na to, aby sme ich "školili".
v pezinku a okoli bratislavy je velmi malo ciest s sirokou krajnicou...netsinou nieje ziadna alebo len velmi uzka.... a moja skusenost je taka ze v mestach dedinach alebo na cestach ktore niesu hlavnymi tahmi ked jazdim pri strede pruhu tak su vodici ovela vsimavejsi pretoze tam ma uz ignorovat nemozu....akonahle sa stiahnem ku kraju vozovky koledujem si o problem lebo uplne kaslu na to ze tam je cyklista....a co sa tyka frekventovanych ciest napr. senecka cesta, alebo 4 prudovka pezinok - jur a nasledne jur - bratislava.....tak tu sa to lisi v suvislosti s danou cestou..... z pezinku do ba idem tiez cca. pol az tristvrte metra v pravom jazdnom pruhu...na obiehanie maju subezny lavy....a takto ma znovu nemozu ignorovat ked som sa tu stiahol ku kraju tak lavy pruh akokeby tam ani nebol....proste uplne ma ignorovali....
opakom je zase senecka cesta....tam sa drzim pekne pri krajnici
idem vzdy tak ako je v danom momente na danej ceste potrebne ist aby som bol v com najvetsom bezpeci
a este jedna vec...neviem ake mate cesty na vychode...ale tu su kraje vozovky v hodne biednom stave a krajnice su tankodrom(ak vobec nejake su , ked niesu tak tankodrom je kraj vozovky) a vodic riadiaci vozidlo by mal prisposobit jazdu stavu vozovky aby neohrozoval seba ani ostatnych....a nemyslim si ze je pre mna alebo hocikoho ineho bezpecne ked pojdem cez vsetky jamy zaplaty a trhliny ktore su na kraji....tym ze idem na takychto cestach v strede pruhu som prisposobil jazdu technickemu stavu vozovky a idem ovela lepsom a menej porusenom povrchu ktory sa nachadza co najviac ku kraju vozovky....v takychto miestach jazdim len par cm od toho tankodromu cize po tej najblizsej normalne zjazdnej alternative
celym tymto slohom som vlastne chcel povedat ze to cyklista musi sam urcit kde je idealna stopa na ceste v ktorej ma ist aby co najmenej ohrozoval seba alebo niekoho ineho
k uceniu ze mame uhybat....ked ide kolona aut za kombajnom 10 km nikto netrubi lebo vedia ze kombajn nevojde do pola aby ho mohli obehnut....pri cyklistovy je problem v tom ze aj ked uhnem na kraj vozovky pre vodicov je to stale malo a obehnu ma tak ako keby som mal ja uhnut niekam do pola....pretoze este som nezazil ze by namna trubil niekto kto by sa skutocne pomahal zatial to bol vzdy len niekto kto si potreboval dokazat ake ma velke ego
pretoze mimo dediny na mna trubi minimum vodicov zatial mozno 4 max piati....drviva vetsina z nich na mna trubi v dedinach a mestach.....kde sa aj tak nemaju co ponahlat viac ako 50
vravim drviva vetsina si potrebuje len dokazat ze v aute su nieco viac ako ten cyklista pred nimi......
nejazdis v okoli bratislavy tak nevies ake to je
Iny kraj iny mrav...
bratislava je skazena
uz by som mal ist spat lebo nejako moc pisem
to sa tyka hlavne tej jazdy pezinok-ba v pravom pruhu na 4prudovke
nechapem, ze takito vodici sa ti tam v pohode vyhnu do laveho pruhu.
ale vsak ok, ty si ovela skusenejsi cestny bajker nez ja
Čo sa ti na tom nepáči. Keď je priestor vedľa auta nevidím problém sa popri stojacej kolóne pomaly dostať na jej čelo. Ty si asi ešte vo väčšom meste nejazdil však. To ak by som mal aplikovať v BA, tak ten bicykel tlačím vedľa seba po chodníku až za mesto, lebo je to rýchlejšie ako stáť na konci kolóny pred križovatkou a prejsť až na tretiu-štvrtú zelenú. Ja sa potrebujem z mesta dostať čo najskôr a nie sa zasierať na konci kolóny pred križovatkou. Bicykel je aj od toho aby sa človek vrámci mesta dostal rýchlejšie z bodu A do bodu B ako auto, alebo MHD. A toto je jedna z možností ako to uskutočniť, stáť na križovatke vždy vpredu ak to okolnosti dovoľujú. Nič sa tým neporušuje. Navyše v civilizovanej Európe majú cyklisti bežne vyhradený priestor na začiatku pred križovatkou rovno pred prvým stojacím autom.
Z toho čo som popísal, nikdy na mňa nikto netrúbil.
peto: pol metra od krajnice jazdim na tej stvorprudovke hlavne od momentu ked ma obiehal autobus a jeho vodic uplne ignoroval ze ta cesta sa v jednom mieste len trochu toci len taka vlnka a on proste nie aby isiel podla ciar ale strihol to rovno co znamenalo ze bok autobusu bol zrazu pol metra za krajnou bielou ciarov a ja som musel dost prudko brzdit lebo na horaku by som sa uz vedla toho busu nezmestil....
chalani ja nevravim ze to ako jazdim je najspravnejsi sposob....a nikoho tak jazdit nenutim...ale na tejto stvorprudovke v ciernej vode vajnoroch a v celej bratislave tak jazdim lebo potom ma obiehaju auta s odstupom a nie ako ten autobusar.... a na tej stvorprudovke odkedy jazdim takto trochu dalej od kraja s tym vodici problemy nemaju a ja nemam problemy s nimi.... pohodlne ma obiehaju cez lavy pruh....a ked nie uplne cez lavy tak s dostatocnym odstupom...ja sa zase pokazde priblizim ku krajnici ked zamnou pocujem auto...vystrceny som len preto aby si ma vsimli....