Mali by spravit studiu tak, ze by vymenili soferov a cyklistov, teda tych, co boli v autach, by dali na bajky /hoc na ebiky/ a opacne. Obavam sa, ze vysledok by nebol velmi iny.Sposob fungovania "idem ja a ostatni chodte do ***", nezalezi totiz na tom, ci je niekto cyklista, ale uplne na niecom inom. Sofer vytlaci cyklistu, cyklista chodca. V kuse vidim, ako debilovia na bajkoch letia ako sprosti okolo chodcov, ci uz v meste, alebo v lese. Len zial, u auta to ma podstatne fatalnejsie nasledky .. vsak aj podla toho na akom aute clovek ide .. tiez by som vedel napisat skusenosti
Nedá sa to takto zovšeobecňovať, ako nejaká postupka silnejší vždy ohrozí slabšieho. Skôr by som to definoval, že ak niekto na
bicykli ohrozuje chodcov na chodníku tak o nič lepší nebude šofér a bude ohrozovať iných cyklistov, keď bude šoférovať auto. Ak niekto bicyklu venuje svoj voľný čas a športové zanietenie bicyklu, tak v prvom rade nejazdí po chodníku, ale po ceste a zo skúsenosti jazdenia po ceste sa voči iným cyklistom, keď šoféruje auto správa oveľa ústretovejšie a obozretnejšie, Pri športových cyklistoch je jazda čitateľná a tam stačí naozaj spomaliť, počkať na vhodné miesto a za niekoľko sekúnd s bezpečným odstupom predísť. Ak ale idem napr. v aute a vidím príklad mezdidedinského presúvača, mestského tarzana alebo premotivovaného ebikera, tak to obchádzam snáď radšej úplne čo najviac nalepený na ľavú krajnicu. Lebo presne toto je vzorka bicyklistov, ktorých štýl jazdy je úplne nevypočítateľný a spôsobuje najviac nehôd v rámci skupiny cyklistov.