Dakujem za nazor, nei som az taky egomaniak.
13.11.2021 - 18:18:07
00
Ale kdeže priateľu, nevnímaj prosím nápad kolegu CraObsa s Kenai kanálom ako službu pre seba, to je služba pre nás všetkých ostatných, priemerných a vysoko podpriemerných smrteľníkov neschopných absorbovať také kvantá Tvojich dennodenných životných skúseností, večných právd, briskných postrehov a iných fajnovostí, ktoré nám s pravidelnosťou metabolického cyklu servíruješ. Za seba musím povedať, že som tak obohatený Tvojimi na výsosť odbornými príspevkami z témy Koronavírus, tiež z ekonomicko-politických a právnych (!!!) tém, ako aj všetkých ostatných, kde mohutne prispievaš, že prakticky neviem, ako sa s tým množstvom nových poznatkov vysporiadať. A ja nemám ignore list, lebo nechcem prísť o tieto perly, len keby si ich dávkoval citlivejšie, pomenej. Nechaj nám vydýchnuť, spracovať nové poznatky, a my Ti sľubujeme, že Ťa budeme aj naďalej čítať a uznávať. Tak prisaháme !!!
13.11.2021 - 18:41:43
121
😀😀😀
13.11.2021 - 18:53:57
00
vlastoch napísal:
furt lepsie ako KK ... kezmarcania si hovoria kežmarskí králi a popradcania im nadavaju do kezmarskych ko**tov :D

Popradske p.ce nadávajú do kežmarských k.k.tov😂
13.11.2021 - 20:35:23
04
V Nemecku to majú s tými hmlovkami vyriešené jednoducho. Sú povolené len do rýchlosti 50km/h. Odôvodnenie: keďže vodič dosahuje rýchlosť 50 a viac km/h, tak je dobrá viditeľnosť a vtedy použitie hmlovky nie je potrebné. Čo sa týka jazdy v mestách, tam nie sú povolené. Pokiaľ jazdite v kolóne, platí to isté, čo na Slovensku. Ak máte auto pred sebou, tak predné vypnúť, ak za sebou, zadné vypnúť.
14.11.2021 - 02:47:23
00
A to je co za haluz? Ides po dialnici tak "dobra viditelnost" casto krat nestaci aby si dokazal zbadat auto pred sebou na vzdialenost na aku dokazes zabrzdit. Okrem toho casto pouzivam hmlovky nie za hmly ale za husteho dazda. Sive auto na sivej ceste za dazda s obrovskym virom vodu za sebou casto zo zadu velmi zle vidno.
14.11.2021 - 06:53:48
00
ved tomu sa hovori znizena viditelnost :) to je OK
14.11.2021 - 06:55:48
04
jano1987 nedrístaj zase, žiadny taký rýchlostný limit pre hmlovky v Nemecku nie je.
14.11.2021 - 07:59:36
02
https://www.google.com/amp/s/netherlandsnewslive.com/this-is-how-you-avoid-fines-when-using-your-front-and-rear-fog-lights-car/255055/%3famp nemecky neviem, takže len takto v angličtine. Ospravedlňovať sa mi nemusíte.
14.11.2021 - 09:20:38
00
Ach jaj... ten rýchlostný limit je určený zníženou viditeľnosťou, nie zapnutím hmloviek. Korelácia nie je kauzalita.
Končím.
14.11.2021 - 11:39:39
03
Jano1987 napísal:
Pokiaľ jazdite v kolóne, platí to isté, čo na Slovensku. Ak máte auto pred sebou, tak predné vypnúť, ak za sebou, zadné vypnúť.

Kde to je prosim uvedene ?
14.11.2021 - 22:59:25
00
Jaroh, nechápem to hranie sa na blbého alebo urazeného. Prekladatelia zákona jasne uviedli, že pokiaľ dokážete ísť rýchlosťou väčšou ako 50km/h (neurčujú ako rýchlo môžete ísť za zhoršenej viditeľnosti), tak je dostatočná viditeľnosť a nie je potrebné mať hmlovku zapnutú. 50km/h je 13,889m/s. Bezpečný odstup sa udáva ako 2s. To je pre jednoduchšie rátanie 28m bežný reakčný čas sa udáva pre zdravého človeka do 1,5s. Pri mokrej vozovke sa udáva, že brzdná dráha je v záležitosti od kvality bŕzd, pneu, váhy vozidla medzi 16-25m, záleží od vody, klzkosti vozovky atď. Je to dráha, pri maximálnom brzdnom účinku. Zákon jasne hovorí, že treba jazdiť tak, aby ste mohli bezpečne zastaviť pred prekážkou. Teda v prípade 50km/h by ste mali vidieť aspoň na 50m dopredu. Kľudne si to zamerajte, koľko je 50m, pre lepšiu predstavu, je tu predmet vzdialený od vás cca 3,5 sekundy. Je to veľmi ľahké si zapamätať a dá sa to aj ľahko zistiť počas jazdy. Rátať do 4 zvláda každý šofér. Pri 80km/h 2s odstup znamená cca 44m, brzdná dráha je okolo 42-60m. Teda aby ste mohli ísť 80km/h, musíte mať dohľad aspoň 100m, čo predstavuje cca 5,5s. Teda ten zákon má logiku aj opodstatnenie a došli k tomu na základe fyziky. Alebo je podľa vás OK, že je viditeľnosť 50m a niekto si to valí 90km/h dá si hmlovku a je to OK?

Kenai ten zákon neovládam presne, mám v Nemecku rodinu čo tam žije cez 45 rokov, aj si tam robili vodičák a jazdil som tam za hmly. Pri jazde v kolóne má mať vedúce auto zapnuté predné hmlovky a zadné vypnuté, aby neoslňovalo šoférov za ním. Auto za ním má mať predné hmlovku vypnuté, aby neoslňovalo auto pred ním a zapnutú zadnú hmlovky. Ak sa do kolóny pridá ďalšie auto, tak to stredné má vypnuté všetky hmlovky a to za ním má len zadnú hmlovku. Tak isto som bol upozornený aj na to, že hmlovky sa používajú len do 50km/h. Ďalšia vec, čo veľa ľudí nevie, ak v Nemecku schádzate z diaľnice dole, treba dávať znamenie o zmene smeru 400m pred odbočkou a nonstop, až kým neodbočíte, žiaden 3 blik, aby autá za vami vedeli, že idete dole z diaľnice a môžete spomaliť. Ak neviete, koľko je 400m, pred odbočkami dole z diaľnice sú informačné tabule osadené 500m pred odbočkou (je to aj na nich napísané). Takže trafiť 400m nie je problém.
14.11.2021 - 23:50:02
00
Dakujem, ja som myslel na slovensku legislativu. Z kontextu som to pochopil, ze je tento bod rovnaky. Tak som chcel vediet, kde je to u nas nariadene ze mas vypnut v ak mas aut oza sebou. Lebo som to nedokazal najst a zaujima ma presne znenie, ak jestvuje.
15.11.2021 - 00:06:26
00
Jano1987 napísal:
. Alebo je podľa vás OK, že je viditeľnosť 50m a niekto si to valí 90km/h dá si hmlovku a je to OK?

Nie, to nie je OK, ale o tom ani nie je naša diskusia. Naša diskusia je o tom, že nemecký zákon neukladá, že ak máš zapnuté hmlovky, tak nemôžeš ísť rýchlejšie ako 50 km/h. Reagoval som na tvoje tvrdenie, že "(hmlovky) Sú povolené len do rýchlosti 50km/h. ". A to nie pravda, je to dríst.
15.11.2021 - 07:37:10
00
Prosím, dal som vám odkaz, kde sa hovorí, že sa mýlite. Ale prosím, máte máte šancu dokázať mi opak. Nájdite teda znenie zákona ktoré tvrdí, že klamem. Nie je to nič komplikované.
15.11.2021 - 08:28:44
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up