Podla mna netreba hned za tym hladat traumy. Sme na cyklo fore a tak vacsina diskutujucich je prirodzene na strane cyklistov, aj ked mnohi su zaroven aj soferi. Dobry priklad je prave s Jano1987 diskutujuci Ramon1, ktory si ani nepripusti, ze ten spolujazdec mohol hovorit aj pravdu (ono aj tak je podstatne co povedal policajtom a nie do TV).
Mne sa pri PC lahko napise, ze vsak jasne, ze chodci a cyklisti sa tolko neriesia, lebo statisticky tych nehod s vaznymi nasledkami sposobuju ovela menej a preto napriklad ani nemaju povinne PZP, aj ked su tiez ucastnikmi cestnej premavky. On sa v zivote stretol opakovane prave s takymito pripadmi, riziko preto vnima inak a upozornuje aj na tento aspekt. Nemyslim si, ze z pohladu informacneho obsahu nejak extra prehnane, aj ked ta jeho jednoducha a priama formulacia pohodovej komunikacii moc neprospieva. napr. https://www.mtbiker.sk/forum/post1957946.html#p1957946
Navyse spomina aj nejaky konkretny prispevok, ktory sa ho hodnotenym dost dotkol. Co ale tiez mohol byt aj dosledok vzajomneho nepochopenia s "procyklo" vacsinou.
jediny zmysel tychto debat vidim v tom, aby sme sa my cyklisti vedeli poucit z tisic situacii a vedeli im predchadzat….tu zjavne isiel pako v protismere rychlo, a zaroven cyklisti asi bezstarostne dole kopcom tiez nie uplne po kraji….je to strasna tragedia, vinu nevinu nech urci vysetrovatel a my cyklisti majme na pamati toto memento mori, a v kazdom dolekpci v zakrute pocitajme s tym ze oproti ide kkt bez vodicaku bomby v protismere…..pre istotu
Palo TT tehotnú ženu zrazí na prechode cyklista idúci na červenú, pre istotu cyklista zdrhne. Žena strávi pol dňa v nemocnici na vyšetreniach, že či je v poriadku jej dieťa, keďže spadla pri tom aj na zem a nejaký pako na to napíše: "No a? Môže byť rada, že to nebolo auto. Čo je kvôli tomu hysterická?" Cez 30 ľudí na to dalo, že sa im to páči. Mňa sa to nedotklo, len ma to znechutilo, že evidentne nie malá časť ľudí s ním súhlasila, alebo z toho mala srandu. To je ako by ste povedali žene, ktorú zmlátil partner že to boli len ruky, môže byť rada, že nepoužil oceľovú tyč. 4 dni dozadu či tak na policajnom FB bolo, že opitý muž na e-kolobežke zrazil na chodníku 7 ročne dievčatko a poslal ho do nemocnice. Na ten príspevok reagovalo tak 70 ľudí, keby to ale bol šofér auta, má za 24 hodín cez 500 komentárov. Bol tam komentár, že dievča má šťastie, že to bola kolobežka a nie auto. Kým ho nezmazali, pozbieral cez 200 likov. Nikto z tých 70 ľudí nežiadal exemplárny trest pre toho muža. Pritom stačilo aby si dievčatko udrelo hlavu, krvácanie do mozgu a je koniec. Za posledný týždeň dali 2 cyklistov, čo chytili opitých na ceste, jeden mal cez 3,5 promile, ďalší 2,96 promile. Dohromady mali tak 100 komentárov, z toho 2/3 si z toho robili srandu, či sa rozčuľovali, že prečo to polícia rieši, koho tým ohrozuje. V tom čase aj dali správu, že kvôli srnke, čo skočila pred jedno auto na ceste sa stala nehoda, šofér sa zľakol podvedomá reakcia, vyhnúť sa zrážke a strhol ho do protisneru a tam sa čelne zrazil s iným autom a v ňom umrel šofér. Z ľudí čo tu reagujú, tak 9/10 odhadom zastáva názor, že cyklista porušujúci predpisy ohrozuje len seba. Už neviem, kto to písal, že nemôžem porovnávať auto idúce na červenú a cyklistu, inak musím fetovať. Cyklista porušujúci predpisy môže vytvoriť nebezpečnú situáciu pri ktorej môžu umrieť ľudia, viď prípad zo srnkov. Čo keby tam namiesto auta v protisnere bol balík cyklistov? Aj to je reálna možnosť, žiadne sci-fi. Cyklistov na cestách pribúda. Šance že sa niečo stane narastajú. A nie vždy za to môže šofér.
V jednotlivých prípadoch máš pravdu. Keď niekto poruší predpisy a/alebo spôsobí škodu, má niesť zodpovednosť. To ale platí v ideálnom svete, v tom reálnom výkonná moc nikde na svete nemá kapacitu to vymôcť a tak áno, svet je v tomto voči jednotlivcovi nespravodlivý. Odjakživa bol, je a bude.
Z celospoločenského hľadiska to však nie je problém, pretože - ako aj PaloTT napísal - v prípade mobility spoločenské prínosy toho, že sa ľudia prepravujú inak ako autom alebo že zlepšujú svoj zdravotný stav, vysoko prevyšujú spoločenské náklady tých štatisticky bezvýznamných, i keď pre jednotlivca nepochybne významných a nepochybne nespravodlivých, nehôd, zavinených cyklistami.
Nie je to nijaká výnimka a netýka sa to iba mobility. Naopak, je to pravidlo, týkajúce sa de facto hocijakej oblasti spoločnosti. Vždy, vždy, vždy nejakí jednotlivci alebo skupina doplácajú na to, že spoločnosť ako taká získava benefity. Je zlé, ak jednotlivci alebo skupina dopláca a spoločnosť tie benefity nezíska a treba to riešiť, ale to nie je prípad bicyklovania. Tam dlhodobé spoločenské benefity vysoko prevyšujú prípadné náklady jednotlivcov.
Preto, mimochom, ani objektívne nevadí, ak cyklista nedodržiava do písmena tie isté predpisy, ako vodič auta. Spoločenské náklady porušovania predpisov cyklistom sú mikroskopické v porovnaní s prínosmi používania bicykla a spoločenská nebezpečnosť porušovania predpisov cyklistom je mikroskopická v porovnaní so spoločenskou nebezpečnosťou porušovania predpisov vodičom auta. A ak má raz štát limitované zdroje,tak ich musí sústrediť na efektívne využitie - a vymáhať právo v prípade vodičov auta je z hľadiska spoločnosti vysoko efektívnejšie ako vymáhať právo v prípade cyklistov. Regulovať dopravu autom je z hľadiska bezpečnosti a životného prostredia vysoko efektívnejšie ako regulovať dopravu bicyklom. Atď.
chcel som pozrieť na google maps aká je to vlastne neprehľadná zákruta ale nemôžem to miesto stretu kde niekto vošiel niekomu do jeho jazdného pruhu nájsť
možno je zákruta neprehľadná ale z fotiek jazdnej dráhy auta vyzerá že šlo po tej strane cesty kde nemalo čo robiť
ak urobil tento vodič chybu že nešiel vo svojom pruhu a kvoli tomu zabil dvoch ľudí snád sa z toho poučí a takúto chybu viac neurobí, a poučenie z tohto pre cyklistov ? výjazd na bicykli v cestnej premávke, zjazdovanie, ... nie je len o zábave nebodaj ešte napr. s muzikou v sluchátkach na ušiach ale je to aj náročná psychická činnosť - pozornosť, sústredenie, reakčné schopnosti, predvídanie, ... ak chce mať človek väčšiu šancu prežiť musia šlapať na 100 %, väčší problém čo sa tohto týka sú skupinové výjazdy, v tejto konkrétnej situácii by prežil cyklista keby na zvukový podnet oproti prichádzajúceho auta predvídal debila za volantom a pratal sa 30-40 cm k okraju cesty kde ešte bola aká taká šanca v šancu prežit, ísť tuto stredom svojho jazdného pruhu to bolo bez šance
Zabúdate na jeden dôležitý fakt v celej veci. Vodič je róm slušne povedané, a všetci vieme ako v ich prípade a na Slovensku (ale nie iba u nás) funguje pozitívna diskriminácia... článok v Novom Čase je jasne písaný štýlom chudák akú traumu si ten vodič a spolujazdec prežili.., veď on ani nepije.., a hlavne najdôležitejšia info pre čitateľa ako rýchlo išli cyklisti...
Škoda všetkých zmarených životov. Ja by som len varoval pred unáhlenými súdmi, Často sú takéto situácie súhrou jednotlivých vrstiev okolností, hovorí sa tomu aj model švajčiarskeho syra. Môžeme sa k tej veci postaviť tak, že sa len viac zatvrdíme a vyčleneníme voči "zlým šoférom", "ľahkovážnym a otravným cyklistom" a na fóre si človek len chce poriadne zanadávať a vypustiť paru, alebo sa poučiť. Je možné prisúdiť mieru zavinenia, teda zákaz šoférovať, privysoká rýchlosť, odvedená pozornosť napr. mobilom, túžba predvádzať sa pred ostatnými členmi posádky a pod., ale cyklista by sa mal snažiť čo najviac uvažovať o tom, čo by mohol v takej situácii robiť on, či by stihol strhnúť rajdy a radšej si vyjsť na výlet mimo cesty medzi botaniku, či radšej v zjazde ubrať rýchlosť, aby ho nevynášalo príliš k stredu cesty, kde sa môže spoza zákruty ocitnúť v dráhe rútiaceho sa auta, či sa naučiť lepšie predvídať správanie vodiča podľa rýchlosti a smerovania vozidla. Zostať nažive je často o tom, že sa viem dostatočne presne vcítiť do hlavy druhého účastníka premávky. Ľudia, ktorí sa venujú takýmto mentálnym cvičeniam a uvažujú o možných krízových scenároch, jednoducho prežívajú lepšie.
Je to tiez socialny vykvet, potetovana stara skridla s ogrcanym trickom. Sa stavim ze sfajci krabicu denne.
Na jej dávky a dávky jej detí platíme ako pracujúci dane.. a bude to horšie lebo ich bude stále viac a systém je na ich strane, nenúti ich k zmene. ale politiku bokom, to je iná téma
Jaroh takže si to zhrnieme čo si napísal: cyklista/chodec nemusí dodržiavať predpisy a je to úplne v poriadku. Tak isto nemá znášať žiadne následky, tie majú znášať vodiči. Napríklad toto https://youtu.be/vI9EIjUx20I alebo https://youtu.be/GjeRKg4vjcs čas od 3:03 sú úplne normálne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Mne sa pri PC lahko napise, ze vsak jasne, ze chodci a cyklisti sa tolko neriesia, lebo statisticky tych nehod s vaznymi nasledkami sposobuju ovela menej a preto napriklad ani nemaju povinne PZP, aj ked su tiez ucastnikmi cestnej premavky. On sa v zivote stretol opakovane prave s takymito pripadmi, riziko preto vnima inak a upozornuje aj na tento aspekt. Nemyslim si, ze z pohladu informacneho obsahu nejak extra prehnane, aj ked ta jeho jednoducha a priama formulacia pohodovej komunikacii moc neprospieva. napr. https://www.mtbiker.sk/forum/post1957946.html#p1957946
Navyse spomina aj nejaky konkretny prispevok, ktory sa ho hodnotenym dost dotkol. Co ale tiez mohol byt aj dosledok vzajomneho nepochopenia s "procyklo" vacsinou.
V jednotlivých prípadoch máš pravdu. Keď niekto poruší predpisy a/alebo spôsobí škodu, má niesť zodpovednosť. To ale platí v ideálnom svete, v tom reálnom výkonná moc nikde na svete nemá kapacitu to vymôcť a tak áno, svet je v tomto voči jednotlivcovi nespravodlivý. Odjakživa bol, je a bude.
Z celospoločenského hľadiska to však nie je problém, pretože - ako aj PaloTT napísal - v prípade mobility spoločenské prínosy toho, že sa ľudia prepravujú inak ako autom alebo že zlepšujú svoj zdravotný stav, vysoko prevyšujú spoločenské náklady tých štatisticky bezvýznamných, i keď pre jednotlivca nepochybne významných a nepochybne nespravodlivých, nehôd, zavinených cyklistami.
Nie je to nijaká výnimka a netýka sa to iba mobility. Naopak, je to pravidlo, týkajúce sa de facto hocijakej oblasti spoločnosti. Vždy, vždy, vždy nejakí jednotlivci alebo skupina doplácajú na to, že spoločnosť ako taká získava benefity. Je zlé, ak jednotlivci alebo skupina dopláca a spoločnosť tie benefity nezíska a treba to riešiť, ale to nie je prípad bicyklovania. Tam dlhodobé spoločenské benefity vysoko prevyšujú prípadné náklady jednotlivcov.
Preto, mimochom, ani objektívne nevadí, ak cyklista nedodržiava do písmena tie isté predpisy, ako vodič auta. Spoločenské náklady porušovania predpisov cyklistom sú mikroskopické v porovnaní s prínosmi používania bicykla a spoločenská nebezpečnosť porušovania predpisov cyklistom je mikroskopická v porovnaní so spoločenskou nebezpečnosťou porušovania predpisov vodičom auta. A ak má raz štát limitované zdroje,tak ich musí sústrediť na efektívne využitie - a vymáhať právo v prípade vodičov auta je z hľadiska spoločnosti vysoko efektívnejšie ako vymáhať právo v prípade cyklistov. Regulovať dopravu autom je z hľadiska bezpečnosti a životného prostredia vysoko efektívnejšie ako regulovať dopravu bicyklom. Atď.
https://www.cas.sk/clanok/2821281/mama-sofera-auta-ktore-zabilo-cyklistov-53-41-odtrhnuta-ruka-skoncila-vnukovi-na-tvari/
ak urobil tento vodič chybu že nešiel vo svojom pruhu a kvoli tomu zabil dvoch ľudí snád sa z toho poučí a takúto chybu viac neurobí, a poučenie z tohto pre cyklistov ? výjazd na bicykli v cestnej premávke, zjazdovanie, ... nie je len o zábave nebodaj ešte napr. s muzikou v sluchátkach na ušiach ale je to aj náročná psychická činnosť - pozornosť, sústredenie, reakčné schopnosti, predvídanie, ... ak chce mať človek väčšiu šancu prežiť musia šlapať na 100 %, väčší problém čo sa tohto týka sú skupinové výjazdy, v tejto konkrétnej situácii by prežil cyklista keby na zvukový podnet oproti prichádzajúceho auta predvídal debila za volantom a pratal sa 30-40 cm k okraju cesty kde ešte bola aká taká šanca v šancu prežit, ísť tuto stredom svojho jazdného pruhu to bolo bez šance
https://www.cas.sk/clanok/2821281/mama-sofera-auta-ktore-zabilo-cyklistov-53-41-odtrhnuta-ruka-skoncila-vnukovi-na-tvari/
toto som ráno čítal a chcel sem link zavesiť, ale rozmyslel som si. Zavrieť treba aj starú, že vyvrhla na svet vôbec takého grázla
Je to tiez socialny vykvet, potetovana stara skridla s ogrcanym trickom.
Na jej dávky a dávky jej detí platíme ako pracujúci dane.. a bude to horšie lebo ich bude stále viac a systém je na ich strane, nenúti ich k zmene. ale politiku bokom, to je iná téma
tomas1870 normalne si tak frajersky ziju lepsie ako my no nie. normalne z tych davok su milionari. aspon netrep 3.14coviny