Nie
Taky zachvat ale nevznika len ked mas epilepsiu
Tazko mu dokazes, ze ho nemal.. mozno ak by sa nejaky neurolog vyjadrl, ci v tele nezostanu po zachvate na cas nejake markery, podla ktorych by sa to dalo zistit.
Nie
Taky zachvat ale nevznika len ked mas epilepsiu
Tazko mu dokazes, ze ho nemal.. mozno ak by sa nejaky neurolog vyjadrl, ci v tele nezostanu po zachvate na cas nejake markery, podla ktorych by sa to dalo zistit.
Nie som neurológ, ale zo skúsenosti: Mama dostala následkom SDH (subdurálny hematóm) záchvat, ktorý pripomínal epi pôvod... SDH odstránili, záchvat sa už neopakoval, avšak ešte tri roky bude musieť brať antiepileptiká, lebo podľa naurológa nie je možné jednoznačne určiť pôvod (príčinu)... Takže asi to spätne jednoznačne dokázať nepôjde...
Kamarát nasimuloval na vojne epilepsiu, uspel, pustili ho z vojny s modrou knižkou. Len vodičák nemal ďalších 15 rokov. Po 10 rokoch, keď ho nemohli už zavolať na ZVS, začal reklamovať, že už nemáva záchvaty (však ani nikdy nemal) a trvalo to ďalších 5 rokov, kým mu ho vydali.
Kto si pamätá na Rasťa Žitného? Ten tiež simuloval záchvat, neviem aký a dokonca mal aj lekárske potvrdenie. V tom čase som robil na Úrade pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, tak som podal podnet na lekára, že mu v takom zdravotnom stave nezakázal viesť motorové vozidlá. V dokumentácii našli, že ho vyšetroval, ale ani slova o poučení, že nesmie šoférovať. Pána doktora potom za to popoťahovali. A Žitný dostal pár rokov natvrdo. Keby tam našli poznámku o poučení, tak by dostal viac.
TN247CU, panko v BMW (strieborne asi X3) dnes rano v BA od križovatky Krížnej s Legionarskou priebezne sledoval mobil niekde medzi spodnou castou volantu a rozkrokom.
Našťastie som v tom case nebol cyklista.
Zdravim vsetkych, co nalozia auto a nevedia si sklopit svetla. Bohovsky to oslepuje. Urcite to vidiet na dopravnom znaceni, ked mas zapnute stretavacie svetla a osvietia ti velku tabulu vedla dialnice...
TN247CU, panko v BMW (strieborne asi X3) dnes rano v BA od križovatky Krížnej s Legionarskou priebezne sledoval mobil niekde medzi spodnou castou volantu a rozkrokom.
Našťastie som v tom case nebol cyklista.
Keby len jeden. Ja do prace a z prace elinou a na račianskej pekne vidno, že hrať sa so smartfonom počas šoferovania je uplne bežné. Aj vodičky.
Zavislost na soc. sietiach. Minule som bol u lekara, zienku zavolali do ordinacie a isla tam tak, ze sa cumela na smartfone na facebook a scrollovala 🤣
Cumiet na siete pocas soferovania by malo stat cloveka vodicak. To je totalna nezodpovednost. Velakrat vsak vidim aj drahe auta, a dnuka vodicka/vodic a telefon bud pri uchu alebo pred xichtom.. V dnenej dobe, ked uz ma snad kazde auto spojite s telefonom a mozte telefonovat bez jeho drzania.
Cumiet na siete pocas soferovania by malo stat cloveka vodicak. To je totalna nezodpovednost. Velakrat vsak vidim aj drahe auta, a dnuka vodicka/vodic a telefon bud pri uchu alebo pred xichtom.. V dnenej dobe, ked uz ma snad kazde auto spojite s telefonom a mozte telefonovat bez jeho drzania.
Zopakujem, čo som písal minule:
Myslím, že sa význam hands free preceňuje. Šoférovať jednou rukou pre väčšinu vodičov nie je významným obmedzením.
Oveľa nebezpečnejšie je zamestnanie mozgu telefonátom. Hlavne ak ide napríklad o riešenie nejakého pracovného problému a podobne.
Áno, telefonovanie za volantom je nebezpečné a hands free to prakticky nerieši.
Ja si zas myslim, ze dvomi rukami budes auto v nebezpecnej situacie ovladat lepsie, ako jednou.
Za druhe, ked nepouzijes handsfree, musis ten telefon vybrat a manualne tam to cislo najst – cize sa nepozerat na cestu -, vytocit, potom to zlozit a telefon zas upratat.(pochybujem, ze ludia co si nespoja telefon s autom budu vyuzivat telefonneho asistenta, ktoremu daju povel hlasom)
S handsfree; stlacim tlacidlo na volante a poviem, „zavolaj mi XY"
Keby len jeden. Ja do prace a z prace elinou a na račianskej pekne vidno, že hrať sa so smartfonom počas šoferovania je uplne bežné. Aj vodičky.
ano, nielen 1, dnes rano kratky usek od Riviery po Botanicku zahradu, v lavom prude 4 s telefonom v ruke pri volante, aktivne ho pouzivajuci (1 mapa, ostatni nejake textovo vyzerajuce appky)
Tu sa za posledných pár dní stalo až 6 dopravných nehôd (T. Teplá, hl. cesta pri kostole; Dubnica, hl. cesta, výjazd z kruháča pri Shellke; o pár 100 m ďalej Dubnica, hl. cesta medzi križovatkou pri Tróji a semaformi pri Tescu; Dubnica, križovatka pri Hoteli Kristína; Ilava, kruháč pri Slovnaftke; Medzi Púchovom a L. Rovnami pri vodároch, auto zišlo z hl. cesty a preletelo cez cyklocestu vedľa).
Pár týždňov dozadu nehoda za Bohunicami v smere na Bolešov pri kríži za mlynom, a smrťák na privádzači na D1 v Trenčíne.
Dokiaľ sa nepríjmu zákony ako v Rakúsku alebo Nemecku a nezbavíme sa korupcie na súdoch, nepodarí sa nám znížiť počet zabitých na cestách a budú nás stále (či už pôjdeme pešo, bicyklom alebo autom) ohrozovať opití vodiči alebo úmyselne rýchlo jazdiaci vodiči, ktorí to pri najhoršom hodia na epileptický záchvat alebo si cez známosti vybavia podmienku alebo len smiešny trest.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Taky zachvat ale nevznika len ked mas epilepsiu
Tazko mu dokazes, ze ho nemal.. mozno ak by sa nejaky neurolog vyjadrl, ci v tele nezostanu po zachvate na cas nejake markery, podla ktorych by sa to dalo zistit.
Tiež ma to napadlo, vraj ano. Nechápem.
Taky zachvat ale nevznika len ked mas epilepsiu
Tazko mu dokazes, ze ho nemal.. mozno ak by sa nejaky neurolog vyjadrl, ci v tele nezostanu po zachvate na cas nejake markery, podla ktorych by sa to dalo zistit.
Nie som neurológ, ale zo skúsenosti: Mama dostala následkom SDH (subdurálny hematóm) záchvat, ktorý pripomínal epi pôvod... SDH odstránili, záchvat sa už neopakoval, avšak ešte tri roky bude musieť brať antiepileptiká, lebo podľa naurológa nie je možné jednoznačne určiť pôvod (príčinu)... Takže asi to spätne jednoznačne dokázať nepôjde...
https://www.aktuality.sk/clanok/HGicxYT/v-bratislave-doslo-k-zrazke-dvoch-aut-a-chodkyne-zraneniam-na-mieste-podlahla
Našťastie som v tom case nebol cyklista.
Našťastie som v tom case nebol cyklista.
Keby len jeden. Ja do prace a z prace elinou a na račianskej pekne vidno, že hrať sa so smartfonom počas šoferovania je uplne bežné. Aj vodičky.
Cumiet na siete pocas soferovania by malo stat cloveka vodicak. To je totalna nezodpovednost. Velakrat vsak vidim aj drahe auta, a dnuka vodicka/vodic a telefon bud pri uchu alebo pred xichtom.. V dnenej dobe, ked uz ma snad kazde auto spojite s telefonom a mozte telefonovat bez jeho drzania.
https://www.sme.sk/minuta/23393471/policajne-auto-zrazilo-chodkynu-na-priechode
Zopakujem, čo som písal minule:
Myslím, že sa význam hands free preceňuje. Šoférovať jednou rukou pre väčšinu vodičov nie je významným obmedzením.
Oveľa nebezpečnejšie je zamestnanie mozgu telefonátom. Hlavne ak ide napríklad o riešenie nejakého pracovného problému a podobne.
Áno, telefonovanie za volantom je nebezpečné a hands free to prakticky nerieši.
Za druhe, ked nepouzijes handsfree, musis ten telefon vybrat a manualne tam to cislo najst – cize sa nepozerat na cestu -, vytocit, potom to zlozit a telefon zas upratat.(pochybujem, ze ludia co si nespoja telefon s autom budu vyuzivat telefonneho asistenta, ktoremu daju povel hlasom)
S handsfree; stlacim tlacidlo na volante a poviem, „zavolaj mi XY"
ano, nielen 1, dnes rano kratky usek od Riviery po Botanicku zahradu, v lavom prude 4 s telefonom v ruke pri volante, aktivne ho pouzivajuci (1 mapa, ostatni nejake textovo vyzerajuce appky)
Pár týždňov dozadu nehoda za Bohunicami v smere na Bolešov pri kríži za mlynom, a smrťák na privádzači na D1 v Trenčíne.
Dokiaľ sa nepríjmu zákony ako v Rakúsku alebo Nemecku a nezbavíme sa korupcie na súdoch, nepodarí sa nám znížiť počet zabitých na cestách a budú nás stále (či už pôjdeme pešo, bicyklom alebo autom) ohrozovať opití vodiči alebo úmyselne rýchlo jazdiaci vodiči, ktorí to pri najhoršom hodia na epileptický záchvat alebo si cez známosti vybavia podmienku alebo len smiešny trest.