a to mas odkial ze:" Aj ked maju pravo tam jazdit, tak cesta je primarne pre auta."?
je to blbe, ale bohuzial je to tak:
Zákon č. 8/2009 Z. z.
Zákon o cestnej premávke
§ 2 Vymedzenie základných pojmov
Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
x) vozovkou spevnená časť cesty určená predovšetkým na premávku motorových vozidiel
Dneska som stretol tych "pretekarov", co si idu simulovane preteky ci co po hradzi a do Rakuska. Na Viedenskej ceste ma obiehali jedni sprava po ceste, druhi zlava po cyklochodniku...Tak ked uz sa pani tvarite, ze ste bohovia ciest a ide vas dost vela, presuvajte sa po vozovke ako balik, ked vsetkych obiehate a nie ako husky. Tu dvaja, tam piati, tu traja...Dik.
clxno1
(3)Cyklisti smú jazdiť alebo viesť bicykel pri pravom okraji vozovky alebo po krajnici len jednotlivo za sebou.
Na tento bod v zakone si spomeniem vzdy, ked idem na bicykli v odbocovacom pruhu smerom dolava (na jeho pravej strane samozrejme, cize zhruba v strede vozovky pri dvojpruhovej krizovatke), a rozmyslam, ako ten zakon neporusit
Na tento bod v zakone si spomeniem vzdy, ked idem na bicykli v odbocovacom pruhu smerom dolava (na jeho pravej strane samozrejme, cize zhruba v strede vozovky pri dvojpruhovej krizovatke), a rozmyslam, ako ten zakon neporusit
Napisem ti odpoved, ale nebude sa tu nikomu pacit.
Ja som genracia, ktora este absolvovala dopravne ihrisko na poliankach s prislusnikom PZ, kde sme na bicykloch a kolobezkach simulovali dopravu. Ucili sme sa, ako jazdit na biku v premavke. Pan prislusnik nas to ucil tak, ze ak potrebujes odbocovat vlavo na krizovatke, zastavis na pravej krajnici a pockas, kym prejdu vsetky auta. Potom prejdes krizovatku najkratsou cestou opat k pravej krajnici cesty na ktoru chces odobcit. Ak ma cesta radenie do pruhov ide zvacsa o viacprudovu komunikaciu, kde ako nam povedal nemame na biciyli co robit. Ak mame prejst takuto krizovatku, mame zosadnut a tlacit bicykel ako chodci. To iste plati aj ak su na krizovatke semafory.
Biciykel je z pohladu legislativy dopravny prostriedok, rovnako ako motorove vozidla. Ak ides do roboty potravin... nemas co pretekat a zastavit sa na moment, pripadne potlacit, nemoze byt problem. Problem vznika, ak si nikto z verejnych komunikacii robi cyklisticku etapu, alebo casovku. Je to taka ista bezohladonost, ako ked si z cesty robi rychlostnu skusku vodic auta.
"..., zastavis na pravej krajnici a pockas, kym prejdu vsetky auta."
A teraz realita: pravý priebežný pruh nemá krajnicu, dokonca je vpravo od vozovky zvodidlo. V tomto - a vôbec nie ojedinelom - prípade, by som nazval "debilinou" nepoužiť ľavý odbočovací pruh.
Pozri napríklad vjazd do MT z juhu. Aktuálny záber na google street je síce bez vodorovného značenia, z doby, keď kládli nový povrch cesty. Viete si to ale iste všetci predstaviť.
Chcel som teda len toľko, že ten príslušník by dnes niektoré praktické rady asi trochu pozmenil.
Pan prislusnik nas to ucil tak, ze ak potrebujes odbocovat vlavo na krizovatke, zastavis na pravej krajnici a pockas, kym prejdu vsetky auta. Potom prejdes krizovatku najkratsou cestou opat k pravej krajnici cesty na ktoru chces odobcit.
to mohlo fungovat v dobe ked na 3 rodiny pripadalo 1 auto, a nie ked na jednu rodinu pripadaju 3.
To uz rychlejsie "odbocis" tak, ze zlezies z bicykla, prejdes cez 2 prechody ako chodec, a na druhej strane znovu nasadnes
No nedam ruku do ohna, ci to boli tito alebo Idem na intrak, ale velka skupina cyklistov. Po Viedenskej ceste som prechadzal niekedy okolo 20. Aj som patricne okomentoval ich jazdu, ked prechadzali okolo mna, ale tak vsetci sa tvarili "ja nic, ja muzikant"
Ja som genracia, ktora este absolvovala dopravne ihrisko na poliankach s prislusnikom PZ, kde sme na bicykloch a kolobezkach simulovali dopravu. Ucili sme sa, ako jazdit na biku v premavke. Pan prislusnik nas to ucil tak, ze ak potrebujes odbocovat vlavo na krizovatke, zastavis na pravej krajnici a pockas, kym prejdu vsetky auta.
Ale to muselo byť straaašne dávno, ešte hlboko v minulom storočí, za čias neuspešného budovania komunizmu...
V súčasností platí, že keď vytrčíš ľavú ruku, vodič za tebou idúci je povinný ti umožniť zmeniť pruh (odbočiť vľavo na križovatke). A moje osobné skúsenosti sú také, že často mi stačí len otočiť hlavu dozadu, ako to vyzerá, a zrazu je v prúde áut diera na odbočenie (zmenu pruhu) doľava. Samozrejme, že pred zmenou smeru ukážem aj rukou a po ukončení manévru ukážem vodičovi prst. Nie prostredník, pekne palec (páčik)...
martinnn Ja si uvedomujem, ze je to tazko realizovat a riadne to obmedzuje. Na druhej strane ja sa tym riadim do dnes a da sa to. Prehliadol si cast kede bolo, ze na ceste s radenim do odbocovacich pruhov nemas co robit vobec. Takmer vsade je alternativna cesta cez sidlisko, alebo nejaku staru cestu 3. tiredy. A ak nie, tak aspon chodnik. To som vinny ja, jazdou po chodniku.
foobar Hej presne tak to zvacsa robim. Tu je rec o ceste kde prechod pre chodcov nie je. Kde nie su ani semafory ani radenie do pruhov. Tam kde su semafory a radenie do odbocovacich pruhov podla prislusnika mas byt chodec presne ako pises. Dole z biku a prejst cez prechod pre chodcov. Ja si ale napr myslim ze by mali povolit jazdu na biku po prechode ak neprekracujes rychlost chodze chodcov. Tlacit bike v tretrach po asfalte je peklo a nejaky ten trackstand nikomu pocvicit neuskodi.
misoR Tak zda sa, ze isli okolo 19:30 smer z AT a 18:00 do AT.
JoKo Ak sa nebojis aj tak sa da. Ja som control freak, nemam rad ak o mojom, osude rozhoduje nikoho ineho pozornost a schopnosti. Ako 8kg vozidlo mediz 2t vaziace vozidla neleziem. Na moto som aspon rychlejsi ked to vyzera zle, mozem vziat za plyn a nepozorny vodic je v spataku. Vies mi prosim dat link na to, kde je napisane ze bike ma prednost pri odbocovani v lavo, Resp ze vodic musi umoznit.
A bol to rok 1991.
martinnn Ja si uvedomujem, ze je to tazko realizovat a riadne to obmedzuje. Na druhej strane ja sa tym riadim do dnes a da sa to. Prehliadol si cast kede bolo, ze na ceste s radenim do odbocovacich pruhov nemas co robit vobec. Takmer vsade je alternativna cesta cez sidlisko, alebo nejaku staru cestu 3. tiredy. A ak nie, tak aspon chodnik. To som vinny ja, jazdou po chodniku.......
Kenai asi si myslel používateľa matrinn a označil si mňa... som sa zľakol, že ako už len môžem kaziť meno normálnym cyklistom
To sa asi pridam ku Kenai-ovi ako dalsi kazic mena. Radsej najdem 10 alternativnych ciest, a pridem aj o 10 minut neskor, akoby som isiel po ceste a tvaril sa ako sucast premavky. Ono “vodic je povinny...” mi bude na dve veci, ked o jeho povinnosti viem z nas dvoch len ja.
Kenai asi si myslel používateľa matrinn a označil si mňa... som sa zľakol, že ako už len môžem kaziť meno normálnym cyklistom
Jaj sorac, dost sa podobate po nicku Opravim to.
matrinn Ja si uvedomujem, ze je to tazko realizovat a riadne to obmedzuje. Na druhej strane ja sa tym riadim do dnes a da sa to. Prehliadol si cast kede bolo, ze na ceste s radenim do odbocovacich pruhov nemas co robit vobec. Takmer vsade je alternativna cesta cez sidlisko, alebo nejaku staru cestu 3. tiredy. A ak nie, tak aspon chodnik. To som vinny ja, jazdou po chodniku.
LOL! Len pre poriadok - nie sme s matrinnn v žiadnom príbuzenskom vzťahu.
Mimochodom matrinnn, tým, že Kenai reagoval na môj príspevok v tejto téme, neoznačil ma predsa automaticky za niekoho, kto by "kazil dobré meno cyklistom". Takže ani ty sa toho nemusíš báť.
No a ku Kenai: ty vlastne tvrdíš, že by som bicyklom NEMAL jazdiť po cestách prvej a druhej triedy, pretože sa na nich vyskytujú odbočovacie pruhy. Napr. ako je tá z TR do MT. Nenapíšem, že je to hlúposť. Napíšem, že to zaváňa vyvolávaním flame-u a trolling-om. A keďže som rozpísal takýto dlhý príspevok, asi sa ti to pri mne aj podarilo..
Takže odporúčaš len cesty tretej triedy a sídliská? Dobre čítam - chodníky? Asi sú tvoje prispevky naozaj v správnej téme!
Aj väčšina lesných ciest a chodníkov nebola vytvorená za účelom bicyklovania. NEMALI by sme teda po nich bicyklovať?
Ešte k prednosti pre cyklistu, odbočujúceho vľavo. Predpokladajme, že vodič NEMOTOROVÉHO VOZIDLA, napr. cyklista, samozrejme dáva s dostatočným predstihom znamenie o zmene smeru jazdy. Takto signalizujúce nemotorové vozidlo nesmie byť predchádzané žiadnym iným vozidlom.
Možno tiež napíšeš, že v prípade 8kg vs. 2t mi budú paragrafy v zákone "prd platné". Budeš mať pravdu. No ak by k takejto kolízií niekde naozaj došlo, a ty by si napísal o cyklistovi, že tam NEMAL JAZDIŤ, namiesto toho, aby si napísal o vodičovi, že ho NEMAL PREDCHÁDZAŤ, považoval by som tvoje vyjadrenie za jednostranné, neodborné, nespravodlivé a dosť cynické.
8/2009 Z. z.
§ 15 Predchádzanie
(5) Vodič nesmie predchádzať, d) ak vodič pred ním idúceho vozidla dáva znamenie o zmene smeru jazdy vľavo a ak ho nemožno predísť vpravo podľa odseku 1, prípadne ak ho nemožno predísť v ďalšom voľnom jazdnom pruhu vyznačenom na vozovke v tom istom smere jazdy,
No ja ak odbočujem doprava (UK) na frekventovanej ceste mimo mesta, kde chodia autá rýchlo, tak pokiaľ ide za mnou aj oproti autá, zastavím na krajnici a prejdem keď je cesta voľná. Nie som samovrah, aby som ostal stáť v strede cesty kým prejdú oprotiidúce autá. Auto idúce za mnou ma registruje, keď vystrčím hnátu. Ale ak ide oproti veľa áut, zozadu sa môže prirútiť auto, ktorého vodič nemusí zaregistrovať cyklomagora stojaceho v strede cesty.
matrinn Ok dobre som tonapisal
Nie ziaden flame, mas samozrejme pravdu vo vsetkom co pises. Vela veci je povolenych a z mojho pohladu nie rozumnych. Ale z tvojho samozrejme moze byt. Pre nikoho moze byt splav Maleho Dunaja na 3. kralov super napad. Pre ineho to je hazard zo zdravim lebo voda ma par stupnov nad nulou a zivotnost plavca v nej, ak nedostane hned infakt, je radovo desiatky sekund, Ale kamarati chodia a tesia sa ze su vonku, ja pockam na teplejsiu vodu. Co je OK pre jedneho nemusi byt pre druheho. Ja som lan napisal svoju filozofiu a napriek nej som sa zatial v zdravi a bez urazov dosil dost visokeho veku. A ver mi, nudny zivot nevediem. K tvojmu: Možno tiež napíšeš, že v prípade 8kg vs. 2t mi budú paragrafy v zákone "***** platné". Budeš mať pravdu. No ak by k takejto kolízií niekde naozaj došlo, a ty by si napísal o cyklistovi, že tam NEMAL JAZDIŤ, namiesto toho, aby si napísal o vodičovi, že ho NEMAL PREDCHÁDZAŤ, považoval by som tvoje vyjadrenie za jednostranné, neodborné, nespravodlivé a dosť cynické.
Dam ti protiotazku, ak po tme setnes dieta v ciernom na ceste oznacenej C 12 - cestička pre vyznačených užívateľov lebo sa mota kade tade a vobec neberie ohlad na nejakeho cyklistu co prave testuje svoje FTP tak povies co?
Zakon nie je dost presny a nevie popisat kazdu situaciu, chrani rovnako adepta na dravinovu cenu, ako slusneho a ohladuplneho obcana.
Zigo Dakujem, myslel som ze je niekde nico speci o cyklistoch.
Za mna je to ako pise Joe70 Ak sa je premavka taka, ze nemozem prjst bez toho aby auto muselo brzdit aleob sa mi vyhybat, tak tam neleziem. Raz mi instrukoto jazdy na motorke hovoril, chces sa dozit penzie, ser na predpisi jazdi ako neviditelny. To nebola referencia k porusovani zakonu ale ze ak si na hlavnej je ti to na .... ak ta vodic na vedlajsej nevidi a preti chod len ak ta bud videl a vidis ze kvoli tebe spomaluje, alebo ak prejde krizovatku dost rychlo na to aby ta netrafil ani keby plne akceleroval a snazil sa ta trafit. To sa da aplikovat aj na bike, ser na to ci mas pravo, ak ta nevidia je ti to na ... Preto jazdi tak, ako by si bol neviditelny a budes jazdit bezpecne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
je to blbe, ale bohuzial je to tak:
Zákon č. 8/2009 Z. z.
Zákon o cestnej premávke
§ 2 Vymedzenie základných pojmov
Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
x) vozovkou spevnená časť cesty určená predovšetkým na premávku motorových vozidiel
(3)Cyklisti smú jazdiť alebo viesť bicykel pri pravom okraji vozovky alebo po krajnici len jednotlivo za sebou.
Na tento bod v zakone si spomeniem vzdy, ked idem na bicykli v odbocovacom pruhu smerom dolava (na jeho pravej strane samozrejme, cize zhruba v strede vozovky pri dvojpruhovej krizovatke), a rozmyslam, ako ten zakon neporusit
okej, tak je predovsetkym pre motorove vozidla, rozhodne vsak nie cyklistov
Napisem ti odpoved, ale nebude sa tu nikomu pacit.
Ja som genracia, ktora este absolvovala dopravne ihrisko na poliankach s prislusnikom PZ, kde sme na bicykloch a kolobezkach simulovali dopravu. Ucili sme sa, ako jazdit na biku v premavke. Pan prislusnik nas to ucil tak, ze ak potrebujes odbocovat vlavo na krizovatke, zastavis na pravej krajnici a pockas, kym prejdu vsetky auta. Potom prejdes krizovatku najkratsou cestou opat k pravej krajnici cesty na ktoru chces odobcit. Ak ma cesta radenie do pruhov ide zvacsa o viacprudovu komunikaciu, kde ako nam povedal nemame na biciyli co robit. Ak mame prejst takuto krizovatku, mame zosadnut a tlacit bicykel ako chodci. To iste plati aj ak su na krizovatke semafory.
Biciykel je z pohladu legislativy dopravny prostriedok, rovnako ako motorove vozidla. Ak ides do roboty potravin... nemas co pretekat a zastavit sa na moment, pripadne potlacit, nemoze byt problem. Problem vznika, ak si nikto z verejnych komunikacii robi cyklisticku etapu, alebo casovku. Je to taka ista bezohladonost, ako ked si z cesty robi rychlostnu skusku vodic auta.
misoR tento vyjazd ? https://www.strava.com/activities/3703737987 ak ano, zoznam tam mas. Pripadne niektorich najdes aj tu:https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/filter?user=&team=&dist_from=&dist_to=&okr=BA&rideType=1&bikeType=&text=rbba&tlog=1&filter=true
A teraz realita: pravý priebežný pruh nemá krajnicu, dokonca je vpravo od vozovky zvodidlo. V tomto - a vôbec nie ojedinelom - prípade, by som nazval "debilinou" nepoužiť ľavý odbočovací pruh.
Pozri napríklad vjazd do MT z juhu. Aktuálny záber na google street je síce bez vodorovného značenia, z doby, keď kládli nový povrch cesty. Viete si to ale iste všetci predstaviť.
Chcel som teda len toľko, že ten príslušník by dnes niektoré praktické rady asi trochu pozmenil.
to mohlo fungovat v dobe ked na 3 rodiny pripadalo 1 auto, a nie ked na jednu rodinu pripadaju 3.
To uz rychlejsie "odbocis" tak, ze zlezies z bicykla, prejdes cez 2 prechody ako chodec, a na druhej strane znovu nasadnes
No nedam ruku do ohna, ci to boli tito alebo Idem na intrak, ale velka skupina cyklistov. Po Viedenskej ceste som prechadzal niekedy okolo 20. Aj som patricne okomentoval ich jazdu, ked prechadzali okolo mna, ale tak vsetci sa tvarili "ja nic, ja muzikant"
Ale to muselo byť straaašne dávno, ešte hlboko v minulom storočí, za čias neuspešného budovania komunizmu...
V súčasností platí, že keď vytrčíš ľavú ruku, vodič za tebou idúci je povinný ti umožniť zmeniť pruh (odbočiť vľavo na križovatke). A moje osobné skúsenosti sú také, že často mi stačí len otočiť hlavu dozadu, ako to vyzerá, a zrazu je v prúde áut diera na odbočenie (zmenu pruhu) doľava. Samozrejme, že pred zmenou smeru ukážem aj rukou a po ukončení manévru ukážem vodičovi prst. Nie prostredník, pekne palec (páčik)...
foobar Hej presne tak to zvacsa robim. Tu je rec o ceste kde prechod pre chodcov nie je. Kde nie su ani semafory ani radenie do pruhov. Tam kde su semafory a radenie do odbocovacich pruhov podla prislusnika mas byt chodec presne ako pises. Dole z biku a prejst cez prechod pre chodcov. Ja si ale napr myslim ze by mali povolit jazdu na biku po prechode ak neprekracujes rychlost chodze chodcov. Tlacit bike v tretrach po asfalte je peklo a nejaky ten trackstand nikomu pocvicit neuskodi.
misoR Tak zda sa, ze isli okolo 19:30 smer z AT a 18:00 do AT.
JoKo Ak sa nebojis aj tak sa da. Ja som control freak, nemam rad ak o mojom, osude rozhoduje nikoho ineho pozornost a schopnosti. Ako 8kg vozidlo mediz 2t vaziace vozidla neleziem. Na moto som aspon rychlejsi ked to vyzera zle, mozem vziat za plyn a nepozorny vodic je v spataku. Vies mi prosim dat link na to, kde je napisane ze bike ma prednost pri odbocovani v lavo, Resp ze vodic musi umoznit.
A bol to rok 1991.
Kenai asi si myslel používateľa matrinn a označil si mňa...
Jaj sorac, dost sa podobate po nicku
matrinn Ja si uvedomujem, ze je to tazko realizovat a riadne to obmedzuje. Na druhej strane ja sa tym riadim do dnes a da sa to. Prehliadol si cast kede bolo, ze na ceste s radenim do odbocovacich pruhov nemas co robit vobec. Takmer vsade je alternativna cesta cez sidlisko, alebo nejaku staru cestu 3. tiredy. A ak nie, tak aspon chodnik. To som vinny ja, jazdou po chodniku.
Mimochodom matrinnn, tým, že Kenai reagoval na môj príspevok v tejto téme, neoznačil ma predsa automaticky za niekoho, kto by "kazil dobré meno cyklistom". Takže ani ty sa toho nemusíš báť.
No a ku Kenai: ty vlastne tvrdíš, že by som bicyklom NEMAL jazdiť po cestách prvej a druhej triedy, pretože sa na nich vyskytujú odbočovacie pruhy. Napr. ako je tá z TR do MT. Nenapíšem, že je to hlúposť. Napíšem, že to zaváňa vyvolávaním flame-u a trolling-om. A keďže som rozpísal takýto dlhý príspevok, asi sa ti to pri mne aj podarilo..
Takže odporúčaš len cesty tretej triedy a sídliská? Dobre čítam - chodníky? Asi sú tvoje prispevky naozaj v správnej téme!
Aj väčšina lesných ciest a chodníkov nebola vytvorená za účelom bicyklovania. NEMALI by sme teda po nich bicyklovať?
Ešte k prednosti pre cyklistu, odbočujúceho vľavo. Predpokladajme, že vodič NEMOTOROVÉHO VOZIDLA, napr. cyklista, samozrejme dáva s dostatočným predstihom znamenie o zmene smeru jazdy. Takto signalizujúce nemotorové vozidlo nesmie byť predchádzané žiadnym iným vozidlom.
Možno tiež napíšeš, že v prípade 8kg vs. 2t mi budú paragrafy v zákone "prd platné". Budeš mať pravdu. No ak by k takejto kolízií niekde naozaj došlo, a ty by si napísal o cyklistovi, že tam NEMAL JAZDIŤ, namiesto toho, aby si napísal o vodičovi, že ho NEMAL PREDCHÁDZAŤ, považoval by som tvoje vyjadrenie za jednostranné, neodborné, nespravodlivé a dosť cynické.
§ 15 Predchádzanie
(5) Vodič nesmie predchádzať, d) ak vodič pred ním idúceho vozidla dáva znamenie o zmene smeru jazdy vľavo a ak ho nemožno predísť vpravo podľa odseku 1, prípadne ak ho nemožno predísť v ďalšom voľnom jazdnom pruhu vyznačenom na vozovke v tom istom smere jazdy,
Nie ziaden flame, mas samozrejme pravdu vo vsetkom co pises. Vela veci je povolenych a z mojho pohladu nie rozumnych. Ale z tvojho samozrejme moze byt. Pre nikoho moze byt splav Maleho Dunaja na 3. kralov super napad. Pre ineho to je hazard zo zdravim lebo voda ma par stupnov nad nulou a zivotnost plavca v nej, ak nedostane hned infakt, je radovo desiatky sekund, Ale kamarati chodia a tesia sa ze su vonku, ja pockam na teplejsiu vodu. Co je OK pre jedneho nemusi byt pre druheho. Ja som lan napisal svoju filozofiu a napriek nej som sa zatial v zdravi a bez urazov dosil dost visokeho veku. A ver mi, nudny zivot nevediem.
K tvojmu: Možno tiež napíšeš, že v prípade 8kg vs. 2t mi budú paragrafy v zákone "***** platné". Budeš mať pravdu. No ak by k takejto kolízií niekde naozaj došlo, a ty by si napísal o cyklistovi, že tam NEMAL JAZDIŤ, namiesto toho, aby si napísal o vodičovi, že ho NEMAL PREDCHÁDZAŤ, považoval by som tvoje vyjadrenie za jednostranné, neodborné, nespravodlivé a dosť cynické.
Dam ti protiotazku, ak po tme setnes dieta v ciernom na ceste oznacenej C 12 - cestička pre vyznačených užívateľov lebo sa mota kade tade a vobec neberie ohlad na nejakeho cyklistu co prave testuje svoje FTP tak povies co?
Zakon nie je dost presny a nevie popisat kazdu situaciu, chrani rovnako adepta na dravinovu cenu, ako slusneho a ohladuplneho obcana.
Zigo Dakujem, myslel som ze je niekde nico speci o cyklistoch.
Za mna je to ako pise Joe70 Ak sa je premavka taka, ze nemozem prjst bez toho aby auto muselo brzdit aleob sa mi vyhybat, tak tam neleziem. Raz mi instrukoto jazdy na motorke hovoril, chces sa dozit penzie, ser na predpisi jazdi ako neviditelny. To nebola referencia k porusovani zakonu ale ze ak si na hlavnej je ti to na .... ak ta vodic na vedlajsej nevidi a preti chod len ak ta bud videl a vidis ze kvoli tebe spomaluje, alebo ak prejde krizovatku dost rychlo na to aby ta netrafil ani keby plne akceleroval a snazil sa ta trafit. To sa da aplikovat aj na bike, ser na to ci mas pravo, ak ta nevidia je ti to na ... Preto jazdi tak, ako by si bol neviditelny a budes jazdit bezpecne.