clxno1 Ano elektricka kolobezka, ale na prevadzku na pozemnych komunikaciach musi splnat dalsie predpisy ktore nesplna 99% percent z nich Ale rec bol o klasickej kolobezke.
Rachela Ano aj...
cele znenie je: Cyklista je povinný jazdiť alebo viesť
bicykel pri pravom okraji vozovky; mimo obce smie používať aj pravú krajnicu, ak nie sú tým ohrozovaní alebo obmedzovaní chodci. Kde je určený pre cyklistov dopravnou značkou „Chodník pre cyklistov“ (č. 53) vymedzený pruh alebo chodník, je cyklista povinný ich používať; iným účastníkom cestnej premávky je ich používanie zakázané.
(3)Cyklisti smú jazdiť alebo viesť bicykel pri pravom okraji vozovky alebo po krajnici len jednotlivo za sebou.
NIE po vozovke! Verim ze si to len nenapisal skratene, ale niekto to zasa pochopi, ze ma pre seba cely pruh.
Muso Uplny suhlas je to vec nazoru. Ja apriori netvrdim, ze cesty maju byt pre auta, ale akosi sa stalo ze 99% ciest u nas postavenych, su nevhodne pre jazdenie na biku. Preto si myslim, ze akosi nikto pri ich navrhu cyklistov do uvahy nebral. Svedcia o tom nasledovne pokusy o vytvorenie roznych pruhov kde potom ostava hadam 40cm pre cyklistu a 1.5m pre auto, co je na prd pre oboch ...
Spotrebna dan ma sice nico s ekologiou ako vravis, ale v takom pripade by ju mali hlavne platit elekticke auta a hybridy. Ale to som offtopic.
Moj nazor, pri vytazenosti vacsiny komunikacii a sucastnom rychlom zivotnom style, je tlacit cyklistu iduceho 30km/h s autom iducim 100km/h na jednu cestu dost sialeny napad. V idealnom svete by kamion, auto, motorka, cyklista aj chodec mali svoju komunikaciu alebo aspon svoj pruh.
Gusto0 Presne, kym bol bicykel vseobecne uznavany sposob dopravy tak bola situacia ina. Dnes bohuzial 99% cyklistiky je samoucelny sport. Tazko argumentovat ze ti auta brania v ceste do prace. Ale realita je ze mnohym vodicom cyklisti pri ceste do prace objektivne vadia. Keby bola situacia ako v holandsku alebo aspon ako v Piestanoch co je tradicke bicyklove mesto. Asi by sa k tomu ludia stavali inak. V PN su proste v meste cyklisti vacsina a auta sa prizposobili, chodia rychlostou cyklistu ale napr v BA sa budu musiet prizposobit cyklisti alebo obratit pomer, aby boli vacsina. Ja by som bol za.