Kenai napísal:
cyklista ma jazdit po krajnici a prioritne vyuzivat cesticky pre cyklistov

Cyklista MA praveze jazdit po vozovke, a krajnica nie je jej sucastou. Cyklista SMIE jazdit po krajnici, ak tym neohrozuje chodcov.
btw.: Ked prisli prve auta, kocisi na povozoch sa iste stazovali, ze cesty su tu len pre kone...
29.06.2020 - 18:59:24
014
Vsak ten vodic bol tiez dilino, nadaval hned ako ich videl a este aj porusil zakon trubenim. Ja osobne v tomto nevidim taky problem ak sa jedna o menej frekventovanu cestu.
29.06.2020 - 18:59:40
02
V polsku to maju vyriesene v zakone tak, ze cyklisti smu jazdit za sebou v malych skupinach. Skratka je zakazane iat 20 bajkov za sebou na poz3mnej komunikacii, iba tusim 5.
29.06.2020 - 19:00:16
02
Kenai napísal:
Muso Zalezi ci pises De jure, alebo De facto. De jure mas pravdu. De fato ani nie. Ak ches vychadzat striktne z legislativy musime ju brat ako celok, cize cyklista ma jazdit po krajnici a prioritne vyuzivat cesticky pre cyklistov. Traktor, kombajn.... nema na ceste co robit okrem pripadov, kedy sa nema ako inak presunut po polnej ceste. V urcitych pripadoch dokonca taky presun musi schvalit prislusny urad. Kolobezka je chodec a ten ma vyuzivat chodniky a ak nie je k dispozicii chodnik ma ist po krajnici a po LAVEJ strane. Cize De facto, ako vidis cesta je prioritne naozaj pre auta co za nu aj platia v cestnej dani a v spotrebnej dani z PHM.


Cau, je to fakt cele vec nazoru, kazdopadne existuju nastroje ako skutocne zabezpecit cestu len pre auta, ako som spominal, ci uz dialnice alebo cesty pre motorove vozidla. Keby boli cesty len pre auta, bolo by to zbytocne.. To len aplikujem tvoju logiku...
Kazdopadne cestna dan ani spotrebna dan z PHM na vystavbu infrastruktury viazana nie je, takze je to zas len moznost zaplnit rozpocet. Navyse spptrebna dan je z mojho pohladu skor o ekologii ako poplatok za vyuzivanie ciest..
29.06.2020 - 20:57:45
00
a mne prave vadi ze ucel ciest sa zacina takto vnimat - este pred 10-15 rokmi to tak vobec nebolo. no teraz si kazdy vozi rit v aute a na ostatne sa zabudlo.
29.06.2020 - 21:04:35
012
clxno1 Ano elektricka kolobezka, ale na prevadzku na pozemnych komunikaciach musi splnat dalsie predpisy ktore nesplna 99% percent z nich Ale rec bol o klasickej kolobezke.

Rachela Ano aj...
cele znenie je: Cyklista je povinný jazdiť alebo viesť bicykel pri pravom okraji vozovky; mimo obce smie používať aj pravú krajnicu, ak nie sú tým ohrozovaní alebo obmedzovaní chodci. Kde je určený pre cyklistov dopravnou značkou „Chodník pre cyklistov“ (č. 53) vymedzený pruh alebo chodník, je cyklista povinný ich používať; iným účastníkom cestnej premávky je ich používanie zakázané.
(3)Cyklisti smú jazdiť alebo viesť bicykel pri pravom okraji vozovky alebo po krajnici len jednotlivo za sebou.

NIE po vozovke!
Verim ze si to len nenapisal skratene, ale niekto to zasa pochopi, ze ma pre seba cely pruh.

Muso Uplny suhlas je to vec nazoru. Ja apriori netvrdim, ze cesty maju byt pre auta, ale akosi sa stalo ze 99% ciest u nas postavenych, su nevhodne pre jazdenie na biku. Preto si myslim, ze akosi nikto pri ich navrhu cyklistov do uvahy nebral. Svedcia o tom nasledovne pokusy o vytvorenie roznych pruhov kde potom ostava hadam 40cm pre cyklistu a 1.5m pre auto, co je na prd pre oboch ...
Spotrebna dan ma sice nico s ekologiou ako vravis, ale v takom pripade by ju mali hlavne platit elekticke auta a hybridy. Ale to som offtopic.
Moj nazor, pri vytazenosti vacsiny komunikacii a sucastnom rychlom zivotnom style, je tlacit cyklistu iduceho 30km/h s autom iducim 100km/h na jednu cestu dost sialeny napad. V idealnom svete by kamion, auto, motorka, cyklista aj chodec mali svoju komunikaciu alebo aspon svoj pruh.

Gusto0 Presne, kym bol bicykel vseobecne uznavany sposob dopravy tak bola situacia ina. Dnes bohuzial 99% cyklistiky je samoucelny sport. Tazko argumentovat ze ti auta brania v ceste do prace. Ale realita je ze mnohym vodicom cyklisti pri ceste do prace objektivne vadia. Keby bola situacia ako v holandsku alebo aspon ako v Piestanoch co je tradicke bicyklove mesto. Asi by sa k tomu ludia stavali inak. V PN su proste v meste cyklisti vacsina a auta sa prizposobili, chodia rychlostou cyklistu ale napr v BA sa budu musiet prizposobit cyklisti alebo obratit pomer, aby boli vacsina. Ja by som bol za.
29.06.2020 - 23:47:40
01
Muso napísal:
a to mas odkial ze:" Aj ked maju pravo tam jazdit, tak cesta je primarne pre auta."?


je to blbe, ale bohuzial je to tak:

Zákon č. 8/2009 Z. z.
Zákon o cestnej premávke
§ 2 Vymedzenie základných pojmov
Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
x) vozovkou spevnená časť cesty určená predovšetkým na premávku motorových vozidiel
02.07.2020 - 23:10:19
01
odkedy je len auto motorove vozidlo? :)
02.07.2020 - 23:15:36
00
Dneska som stretol tych "pretekarov", co si idu simulovane preteky ci co po hradzi a do Rakuska. Na Viedenskej ceste ma obiehali jedni sprava po ceste, druhi zlava po cyklochodniku...Tak ked uz sa pani tvarite, ze ste bohovia ciest a ide vas dost vela, presuvajte sa po vozovke ako balik, ked vsetkych obiehate a nie ako husky. Tu dvaja, tam piati, tu traja...Dik.
02.07.2020 - 23:16:02
00
Kenai napísal:
clxno1
(3)Cyklisti smú jazdiť alebo viesť bicykel pri pravom okraji vozovky alebo po krajnici len jednotlivo za sebou.


Na tento bod v zakone si spomeniem vzdy, ked idem na bicykli v odbocovacom pruhu smerom dolava (na jeho pravej strane samozrejme, cize zhruba v strede vozovky pri dvojpruhovej krizovatke), a rozmyslam, ako ten zakon neporusit
02.07.2020 - 23:16:22
00
MageZ napísal:
odkedy je len auto motorove vozidlo? :)


okej, tak je predovsetkym pre motorove vozidla, rozhodne vsak nie cyklistov
02.07.2020 - 23:18:15
01
petucky napísal:
Na tento bod v zakone si spomeniem vzdy, ked idem na bicykli v odbocovacom pruhu smerom dolava (na jeho pravej strane samozrejme, cize zhruba v strede vozovky pri dvojpruhovej krizovatke), a rozmyslam, ako ten zakon neporusit


Napisem ti odpoved, ale nebude sa tu nikomu pacit.
Ja som genracia, ktora este absolvovala dopravne ihrisko na poliankach s prislusnikom PZ, kde sme na bicykloch a kolobezkach simulovali dopravu. Ucili sme sa, ako jazdit na biku v premavke. Pan prislusnik nas to ucil tak, ze ak potrebujes odbocovat vlavo na krizovatke, zastavis na pravej krajnici a pockas, kym prejdu vsetky auta. Potom prejdes krizovatku najkratsou cestou opat k pravej krajnici cesty na ktoru chces odobcit. Ak ma cesta radenie do pruhov ide zvacsa o viacprudovu komunikaciu, kde ako nam povedal nemame na biciyli co robit. Ak mame prejst takuto krizovatku, mame zosadnut a tlacit bicykel ako chodci. To iste plati aj ak su na krizovatke semafory.

Biciykel je z pohladu legislativy dopravny prostriedok, rovnako ako motorove vozidla. Ak ides do roboty potravin... nemas co pretekat a zastavit sa na moment, pripadne potlacit, nemoze byt problem. Problem vznika, ak si nikto z verejnych komunikacii robi cyklisticku etapu, alebo casovku. Je to taka ista bezohladonost, ako ked si z cesty robi rychlostnu skusku vodic auta.

misoR tento vyjazd ? https://www.strava.com/activities/3703737987 ak ano, zoznam tam mas. Pripadne niektorich najdes aj tu:https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/filter?user=&team=&dist_from=&dist_to=&okr=BA&rideType=1&bikeType=&text=rbba&tlog=1&filter=true
03.07.2020 - 03:22:28
00
"..., zastavis na pravej krajnici a pockas, kym prejdu vsetky auta."
A teraz realita: pravý priebežný pruh nemá krajnicu, dokonca je vpravo od vozovky zvodidlo. V tomto - a vôbec nie ojedinelom - prípade, by som nazval "debilinou" nepoužiť ľavý odbočovací pruh.
Pozri napríklad vjazd do MT z juhu. Aktuálny záber na google street je síce bez vodorovného značenia, z doby, keď kládli nový povrch cesty. Viete si to ale iste všetci predstaviť.
Chcel som teda len toľko, že ten príslušník by dnes niektoré praktické rady asi trochu pozmenil.
03.07.2020 - 05:40:54
02
Kenai napísal:
Pan prislusnik nas to ucil tak, ze ak potrebujes odbocovat vlavo na krizovatke, zastavis na pravej krajnici a pockas, kym prejdu vsetky auta. Potom prejdes krizovatku najkratsou cestou opat k pravej krajnici cesty na ktoru chces odobcit.


to mohlo fungovat v dobe ked na 3 rodiny pripadalo 1 auto, a nie ked na jednu rodinu pripadaju 3.
To uz rychlejsie "odbocis" tak, ze zlezies z bicykla, prejdes cez 2 prechody ako chodec, a na druhej strane znovu nasadnes |(
03.07.2020 - 08:10:33
00
Kenai napísal:


No nedam ruku do ohna, ci to boli tito alebo Idem na intrak, ale velka skupina cyklistov. Po Viedenskej ceste som prechadzal niekedy okolo 20. Aj som patricne okomentoval ich jazdu, ked prechadzali okolo mna, ale tak vsetci sa tvarili "ja nic, ja muzikant"
03.07.2020 - 09:17:17
00
keyboard_arrow_up