Teraz obcas kukam nove bajky len tak z rozmaru ale nevidim ze by sa nieco zasadne posuvalo, jedine co som nasiel je ze v podstate sa vsetko posunulo smer xc->trail->enduro->DH. Aj chatgpt jedine zasadnejsie co mi vyhodil je ze geometria sa posunula k agresivnejsej, co pre niekoho moze byt dokonca minus. Dalsie minus moze byt ta haluz s vedenim bowdenov cez hlavu, nastastie ako rychlo prislo tak asi uz aj odchadza.
Vidite vy na obzore MTB alebo uz aj v praxi za posledne roky nieco kalibru 27.5 vs 29 co je na bicigloch zasadna zmena?
2. Elektronicke / automaticke radenie a teleskopky
3. Posun karbonovych ramov do nizsich tried
4. Zjednotenie Shimano sad do Cues
5. Neviem ci sa to pocita, ale eBike mas teraz na kazdom rohu
V com su tie biky lepsie je v univerzalnosti a vacsom vybere roznych typov bicyklov.
V najblizsej buducnosti si myslim ze bude viac agresivnych HT i FS na nizkych zdvihoch. Nasledne do 10 rokov viac bikov s prevodovkami a remenmi.
HighPivot bol uz davno predtym ale viac sa zacal davat na endura az nedavno. Rovnako Belt drive je tu dlho ale viac sa to podla mna zacne objavovat az budu dostupne e-bike motory s prevodovkou a zacnu to pouzivat niektori vyznamnejsi vyrobcovia. Ked budes mat prevodovku ktora bude efektivnejsia ako aktualne je, tak sa to zacne riesit na biky, no a s prevodovkou mozes pouzit i remen.
Tych zmien za tu dobu je podla mna celkom dost, ovela viac ako som vymenoval. Par dalsich co mi len teraz napadlo: dostupnejsi karbon, vyssie teleskopky, 3d tlac (ramy, sedla atd), 38mm nohy na enduro vidliciach, SID-a so 120 zdvihom a 35mm nohami, swat. Mas viac vyrobcov komponentov, viac moznosti ladit pruzenie/tlmenie. I fully s vyssim zdvihom su efektivnejsie na slapanie. Takmer vsetko ma vplyv na ram a bicykel ako taky a tym padom i na pohodlie, geometriu a jazdne vlastnosti. Rozmach bikepackingu a k tomu zameranych bikov a vybavy je tiez dobre spomenut. Je badatelny i vacsi rozmach pumptrackov a tym padom vacsia dostupnost dirtovych bicyklov.