Pravda o valivom odpore ( citujem Schwalbe ):

Širšie plášte poskytujú lepšiu kontrolu, viac komfortu a viac radosti. Tento fakt sa presadil v posledných rokoch. Toto ale nezaujíma športového inžiniera Petra Nilges. Jemu ide o rýchlosť.

Náruživý ligový závodník chcel vedieť, s akou šírkou a akým tlakom bude v teréne najrýchlejší. Pre svoju dizertačnú prácu Valivý odpor v teréne meral pri 300 testovacích jazdách s SRM kľukami presnú spotrebu energie. Na ceste, štrku a lúke skúmal tri rozličné plášte v troch šírkach pri tlaku 1.5 , 2,3 a 4 bary. Výsledok bol jednoznačný. Vysoký tlak vzduchu zvyšuje rýchlosť iba na ceste. V teréne je valivý odpor o to nižší, o čo je širšia pneumatika a nižší tlak. To platí o tvrdých štrkových terénoch ako aj o mäkkých lesných a lúčnych terénoch. Až 40 W sa dá takto ušetriť v extrémnom teréne.

Vysvetlenie: Plášť s nižším tlakom vzduchu sa dokáže lepšie prispôsobiť terénnym nerovnostiam. Menej sa ponára do terénu. Celý systém je tým menej brzdený.

ČO SI O TOM MYSLÍTE :?:
01.07.2007 - 11:23:05
00
ked to zistili, asi je to pravda....:) ale ved to som vedel uz davno....na cestu nabombovat duse a do terenu kusok upustit :)
01.07.2007 - 11:29:14
00
ja odkedy mam sirsi plast KENDA 2.10 slapem lepsie rychlejsie vecsia istota a halvna HUČí to........co sa mi paci :twisted: :twisted: :twisted:
01.07.2007 - 12:33:11
00
cim viac ti to huci, tym ides rychlejsie :roll:
01.07.2007 - 13:43:00
00
cim viac ti to huci, tym ides rychlejsie :roll:


žeby rýchlosť zvuku ? :lol:
01.07.2007 - 15:41:44
00
moze to byt pravda ale myslim ze na tvrdej utlacenej ceste sa ti nijaky plast nezabori :wink: , v takom pieskovom terene moze byt :shock:
01.07.2007 - 17:10:30
00
jasnacka,mam NN 2.25,ale stale to nieje ono,chcelo by to 2.40 alebo Big Betty :twisted:
01.07.2007 - 18:21:52
00
Keď budem dôchodca dúfam, že už budú vymyslené také plášte, ktoré sa sami automaticky prispôsobujú aktuálnemu povrchu a menia svoju šírku a vzor.

Dovtedy to neriešim a jazdím 2.1 palcové s poriadnym vzorom, na cesty aj terén, mokro aj sucho. Nato som príliš lenivý aby som menil plášte podľa situácie a nemám vlastné depo s mechanikmy ako má Michal Schumacher. :lol:
01.07.2007 - 20:39:32
00
jasnacka,mam NN 2.25,ale stale to nieje ono,chcelo by to 2.40 alebo Big Betty :twisted:


Az tak VELKA nie...

www.pbase.com

Ostatni: http://www.pbase.com/archer13/nobby_nic
01.07.2007 - 21:10:08
00
myslím, že to funguje: mal som 1,9 a teraz mám 2,1 ( podhustený ) :D , v teréne to frčíííí oveľa lepšie :twisted:
02.07.2007 - 13:26:40
00
Ja som dlho chalanom hovoril ze sirka plasta neovplivni valivy odpor tak ako to ze si kupia dh duse ktore maju pol kila, alebo rafy ktore maju snad tonu...
02.07.2007 - 15:20:29
00
cr4zyfoX...valivý odpor je jedna vec. Váha druhá.
02.07.2007 - 20:34:39
00
cr4zyfoX...valivý odpor je jedna vec. Váha druhá.


jasne ale velice to suvisi, cim mas tazsie koleso tym mas mensiu akceleraciu a vacsiu zotrvacnost, no mozes to kompenzovat sirkou plasta a naopak...
02.07.2007 - 20:54:20
00
Náruživý ligový závodník chcel vedieť, s akou šírkou a akým tlakom bude v teréne najrýchlejší. Pre svoju dizertačnú prácu Valivý odpor v teréne meral pri 300 testovacích jazdách s SRM kľukami presnú spotrebu energie. 1


Ten ma ale stastie...taka coolova tema na dizertacnej praci sa len tak casto nevidi
....zajazdil si na biku a este mu za to dali aj druhy titul za meno :lol:
11.07.2007 - 23:24:43
00
ja mam teraz 2.35, na ceste to je traktor, ale v terene dobre.
12.07.2007 - 01:21:33
00
keyboard_arrow_up