lopo1
Mesto: Žilina
Založený: 02.04.2008
Príspevky: 360
Z krajiny neobmedzených možností: Na mori
Kanaďania: Prosím, odkloňte váš kurz o 15 stupňov smerom na juh, aby ste sa vyhli kolízii.
Američania: Odporúčam, aby ste vy odklonili kurz o 15 stupňov na sever, aby ste predišli kolízii.
Kanaďania: Zamietnuté! Vy musíte odkloniť kurz o 15 stupňov na juh, aby ste predišli kolízii.
Američania:: Tu je kapitán americkej námornej lode. Znovu opakujem - odkloňte váš kurz.
Kanaďania: Zamietnuté. Opakujem - VY MUSÍTE odkloniť kurz.
Američania:: Tu lietadlová loď US Lincoln - Atlantická námorná flotila Spojených štátov. Sme sprevádzaní tromi torpédoborcami a tromi krížnikmi s plnou leteckou podporou. Trvám na tom, aby ste VY zmenili kurz o 15 stupňov severne! Opakujem, 15 stupňov na sever, alebo rátajte s opatreniami, ktoré zaistia bezpečnosť našej skupiny!!
Kanaďania: My sme maják. Čakám Vašu odpoveď!!
Cessna 182 táhne Blaníka na laně a jsou nuceni prolétávat prostor třídy C. Cessna nemá rádio a tak koresponduje pilot Blaníka.
Přibližně v půlce prostoru dostanou příkaz točit 90 stupňů doprava.
Pilot Blaníka na to odpoví : "A jak to mám udělat ? Zařvat z okýnka ?"
Žák během výcviku má problémy s přistáním, nějak se mu nevedou.
žák: "finále 18 pravé, žádám touch and go"
TWR: "touch-touch-touch-touch and go povoleno"
Žák, totálně ztracen při navigačním letu, konečně najde nějaké letiště a řekne do rádia "Veliké letiště s malou Cessnou 152 na okruhu, oznamte své jméno !"
Posádka letadla British Airways žádá vytlačování od terminálu a věž odpovídá: " A kampak hodlají nejzkušenější aerolinie na světě dneska letět bez podaného let. plánu ??"
A/C: - Věž, žádáme stoupání
TWR: - Potvrzuji, jak vysoko hodláte stoupat ??
A/C: - Dokud to nespadne !!
DC-10 po trošku delším přistání...
TWR: American 751 Heavy, na konci dráhy doprava, bude-li možno, jinak Guadalupe exit z dálnice 101 zpět na letiště.
Letadlo už mělo každou chvíli odstartovat, ale v poslední chvíli se vrátilo z rolovací dráhy. Po hodině čekání konečně zase vyrolovalo a vzlétlo. Jeden cestující se ptal stewardky: "Slečno, nevíte, proč jsme se hodinu zdrželi?"
"Vím. Pilotovi se nezdál zvuk pravého motoru a hodinu trvalo, než jsme sehnali jiného pilota."
Pilot letadla ke kontrolní věži: "Ahóój, vy tam dóle, hádejte, kdo bude přistávat!"
Kontrolní věž zhasne světla na přistávací dráze a hlasí: "Ahóój, vy tam nahóře, hádejte, kde jsme!"
"Vážení cestující, vítáme vás na palubě našeho letadla. Podíváteli se vpravo, uvidíte velké město. Podíváte-li se vlevo, uvidíte malé město. Podíváte-li se pod sebe, ne přátelé, to nejsou obláčky, to jsou padáky naší posádky, která se s vámi tímto loučí a přeje vám příjemný zbytek letu."
Letí letadlo a najednou se otevřou dveře pilotní kabiny, vyleze letuška a povídá: "Není mezi cestujícími náhodou doktor?"
Ze zadního sedadla se zvedne chlápek a jde do pilotní kabiny.
Za chvíli se znovu otevřou dveře , vyleze letuška a povídá: "Není mezi cestujícími náhodou pilot ?!!!"
Mladý muž se ptá jedné své známé: "Poslouchej, ty prý teď chodíš s nějakým leteckým dispečerem...", načež ona rychle odmítne: "Negativ..."
Televizní zpráva: Pilot malého letadla provedl úspěšné nouzové přistání, poté, co mu došlo palivo. Obě osoby na palubě unikly beze zranění.
Velitel místních hasičů: "Měli štěstí, že na palubě nebylo žádné palivo......."
TWR: USAF 353, přejděte Cleveland Center, 135.6 naslyšenou pauza
TWR: USAF 353, přejděte Cleveland Center, 135.6 ! znovu pauza
TWR: USAF 353, jste jak moje žena - nikdy neposloucháte!!
Pilot: Věž, USAF 553, možná, že kdyby jste ji oslovoval správným jménem, tak by jste dostal lepší odpověď.
Bylo to v dobách Sovětského Svazu a kontrolování, TU-154 byl na krátkém finále v Oslu. V blízkosti dráhy bylo veliké pole.
TWR: "Zkontrolujte [check] farmáře vpravo od dráhy"
Pilot: "Všichni pracují", odpověděl sovětský pilot s čistě ruským přízvukem.
Pilot: Bay App, žádáme 8300 feet.
TWR: Proč žádáte 8300 ??
Pilot: Protože už dvakrát jsem tady byl v 8500 a málem jsem se srazil s šílencem, který letět ve špatné výšce.
TWR: To je dobrý důvod, 8300 feet schváleno.
Pilot: Vež, cessna 12345, finále dráhy 11
TWR: Cessna 12345, nejste na finále. Finále je, když už nemusíte zatáčet, aby jste přiletěl k dráze.
C-130 provádí IFR přiblížení do Frankfurtu:
TWR: AF1733, finále 27r, vzdálenost 8 NM. Před vámi UH-1, 3 míle, zmenšete rychlost na 130 knots
Pilot: Potvrzujeme, zpomalíme našeho ptáčka na 130 knots jenom pro vás
Po chvíli TWR: AF1733, vrtulník před vámi, 1,5 míle, zpomalte ještě na 110 knots.
Pilot: AF1733 zpomaluje dál na 110 knots
TWR: AF33, jste 3 míle od bodu dotyku, vrtulník před vámi nyní 1 míli, zpomalte na 90 knots
Pilot (poněkud rozlobeně): Pane, víte, jaká je pádová rychlost C-130 ??
TWR: Ne, ale zkuste se zeptat vašeho druhého pilota, ten by to mohl vědět.
Pilot: OK-ABC, žádám instrukce pro vzlet
TWR: Pomalu přidejte plyn, zkontrolujte motorové hodnoty, udržujte přímý směr......
TWR: OK-ABC, točte doprava a oznamte kurz
Pilot: provedu, 341, 342, 343, 344, 345.....
Letiště O'Hare, spousta letadel vyčkává ve vzduchu, posádky jsou nervozní, cestující znudění.
TWR: Všechna vyčkávající letadla, očekávejte další zdržení 20 minut
Neznámé letadlo: .....ku#va...
TWR: Poslední vysílající letadlo, udejte svoji identitu ...ticho...
TWR: Poslední vysílající letadlo, udejte svoji identitu ...ticho...
TWR: Letadlo, které řeklo "ku#va" ve vysílání, ozvěte se. American 411, to jste byli vy?
American 411: Negativ, my jsme ku#va neřekli
NW 202: Approach, NW 202, my jsme ku#va neřekli
Delta 55: Approach, Delta 55, my jsme taky ku#va neřekli
NW 33: Approach, NW 33 ani od nás ta ku#va nebyla..
...a tak dále, všichni na frekvenci...
TWR: Hawk 20, je to stejné letadlo, které dávalo stav nouze před dvěma hodinama ??
Pilot: Negativ pane, jenom stejný pilot.