ty si tuším podobný ekspert ako Magnus :lol:
26.04.2018 - 11:42:26
02
ddemo napísal:
No ja by som to ako az taky vtip nebral... u nas naozaj nie je vzdusny priestor na nacvik manevrov vo vysokej rychlosti. A to ked este boli Mig 21 tak tak to bolo este horsie. Po vzlete z Pardubic to mali tak pri vyssej rychlosti tak jednu otocku okolo Ciech...

Vysokorýchlostné manévre nie su limitované lietadlom, ale pilotom, lebo tam budeš mať v 1mach pri preťažení 10g polomer otáčania 1km či už sedíš v čom chceš, môžeš aj v plechovej krabici...
26.04.2018 - 13:19:04
00
10g...??
a z clanku na nete
Na Slovensku je jedna letová trasa, na ktorej má pilot stíhačky povolené absolvovať jej časť nadzvukovým letom: Sliač – Liptovský Mikuláš – Javorina – Kysak – Tisovec – Sliač.
„Je stanovená tak, aby ten rozhon umožnila, pilot potrebuje čo najdlhší priestor." Lieta sa az 1,8 Mach.
26.04.2018 - 16:06:27
00
Toľko prachov a pritom taková blbost
26.04.2018 - 16:16:21
06
ddemo napísal:
10g...??
a z clanku na nete

áno 10g: 10g je asi 100m/s^2, 1 mach asi 320m/s. Dostredivé zrýchlenie je a=v^2/R, kde R je polomer otáčania. Teda R=v^2/a=320[m/s]*320[m/s]/100[m/s^2]=1024m. Čiže pri otáčke s polomerom otáčania cca 1km zažijem preťaženie 10g. Cituj si čo chceš, manévrovateľnosť lietadla je dôležitá len pri pomalých rýchlostiach, pri vysokých rýchlostiach nedokážeš využiť efektívne plochu klapiek a nemôžeš klapky príliš vychýliť, lebo ich tlak vzduchu urve, čiže si limitovaný fyzikálnymi vlastnosťami(odolnosťou) konštrukcie lietadla a aerodynamikou(v nadzvukovej rýchlosti ani nedokážeš poriadne zatáčať kvôli kuželu rázových vĺ vzduchu, ktoré sa tvoria pred lietadlom, veľmi rýchlo pri vychýlení klapiek dôjde k strhávaniu prúdenia[flow separation]), a si limitovaný preťažením, ktoré dokáže lietadlo a pilot zniesť. Je jedno, že Gripen je krpatý, keď letí v tom mach 1.8, tak bude rovnako manévrovateľný ako čokoľvek iné, čo dokáže lietať mach 1.8. Pri nízkych rýchlostiach zas nie je dôležitá veľkosť lietadla, ale pomer ťahu k hmotnosti lietadla a nestabilita lietadla, prípadne tie najväčšie krávy, ako je Su-35 a F-22 kompenzujú vyššiu stabilitu vektorovaním ťahu. Že to lietadlo je krpaté a teda sa otočí na menšom území je demagógia, aj súčasné MiG-29 sa otočia v podstate na päťkorune, ale nie v rýchlosti. Že máme jeden koridor, kade lietajú nadzvukovo je jedno, to je rovnaký problém pre MiG aj Gripen.
26.04.2018 - 17:14:16
014
:muscle:
26.04.2018 - 19:39:31
00
miso... s tym co pises suhlasim, len ten tvoj prvy prispevok som pochopil (jasne ze opacne) ze v Mach1 lietaju bezne 1km polomery s 10g... :) :o
Kazdopadne otazka nie je ake velke stihacky budeme mat a kde s nimi budeme lietat, ale skorej kto lepsie pomasti vacok zodpovednemu aby sa dostal na trh... :/
... a vzhladom na to ze je to off topic budeme urcite nemilosrdne vymazani...
26.04.2018 - 20:25:09
01
Nákup stíhačiek je politická hra, nerobí sa ani tak pre skutočnú obranu, ako pre medzinárodné vzťahy(samozrejme, cez peniaze...). Určite potrebujeme nadzvukové lietadlo, lebo keď náš vzdušný priestor naruší bežné diaľkové lietadlo a mali by sme len ALCA-y, tak keby nevzlietli doslova naproti tomu lietadlu, tak by ho jednoducho nedokázali dohoniť(ALCA má maximálku okolo 930km/h, bežné diaľkové lietadlá majú 900) a aj keby mu leteli naproti, dokázali by len strieľať a potom sa pýtať, jednoducho nie su dostatočne rýchle, aby sa otočili a stíhali aj klasické dopravné lietadlo(pritom vizuálny kontakt s pilotom je dôležitý, lebo často si len pilot zabudne preladiť rádio tak, ako to bolo vtedy, čo naše miginy vzlietali za nekomunikujúcim lietadlom). Ale na druhú stranu aj keď Gripen je lacný a má jednoduchú údržbu, má zastaralú avioniku a z európskych stíhačov(Eurofighter a Rafale) dosť zaostáva. Pritom Eurofighter aj Rafale oboje dokázali napr. poraziť F-22 v dogfighte pri cvičení red flag...

No ale už to je dosť OT, radšej dám niečo vtipné:

26.04.2018 - 23:37:15
01
miso2012 napísal:
lebo často si len pilot zabudne preladiť rádio...

Ja len doplnim...nie je to len o strate komunikacie s pilotom. Takych pripadov je viacej (velakrat aj technicka porucha v na strane vysielacky ci prijmacieho strediska), ale ak su to lietadla zname, s jasnou radarovou identifikaciou, letovym planom, vtedy nie je az taky problem . Vojenska pohotovost vzlieta k nekomunikujucemu a hlavne neidentifikovatelnemu lietadlu.
27.04.2018 - 05:58:22
00
Príloha:
hackerman.png
hackerman.png 1.06 MiB thumb_up0thumb_down

27.04.2018 - 08:50:31
03
https://dennikn.sk/minuta/1107997/?ref=mpm
tusim ze neboli u nas pozret pan prezident :D
27.04.2018 - 09:21:19
01
Slovensko odkazuje, ze ani 30 rokov po pade komunizmu sa vlastne nic nezmenilo a aj po prepojeni trati na svetovu infrastrukturu nie su nase vlaky o nic rychlejsie :P
27.04.2018 - 09:25:27
00
Kym budu ICcka stat v kazdej dedine medzi BA a KE, tak nikdy nebudu rychle. :lol:
27.04.2018 - 09:32:10
01
Tuším nie sú rýchlejšie od 1954
https://www.railtrains.sk/modules/AMS/print.php?storyid=412

Prílohy:

a.jpg
a.jpg 65.67 KiB thumb_up0thumb_down

27.04.2018 - 09:39:08
01
Príloha:
hmmm.jpg
hmmm.jpg 78.32 KiB thumb_up3thumb_down

27.04.2018 - 18:19:51
010

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up