Ja si stále držím v hlave, čo napísal imroman v jednom staršom príspevku: "nezblázniť sa z čísel". Nič som nenastavoval a tých prípadných pár metrov na 40-50km ma naozaj nerozrušuje.
28.03.2022 - 20:33:30
00
Matkough napísal:
To reagujes na mna?

Ak ano, tak co tak prudko? Ja viem, ze si to mozem nastavit ako ja chcem, dakujem za povolenie, a nie na niektore veci nemusis sedliacky rozum stacit. Nie som na to odbornik, ale laicky si viem predstavit odovodnenie preco by automatika mohla byt presnejsia, najma ak sa kalibracia deje opakovane alebo na dlhsich casovych uskoch za jazdy.

Takze moja otazka plati: mame k tomu nejake podklady?


to si robis srandu ? co uz moze byt presnejsie ako na mm PRESNE odmerany a do kompu zadany obvod kolesa ?
28.03.2022 - 20:43:19
11
Matkough napísal:
To reagujes na mna?

Ak ano, tak co tak prudko? Ja viem, ze si to mozem nastavit ako ja chcem, dakujem za povolenie, a nie na niektore veci nemusis sedliacky rozum stacit. Nie som na to odbornik, ale laicky si viem predstavit odovodnenie preco by automatika mohla byt presnejsia, najma ak sa kalibracia deje opakovane alebo na dlhsich casovych uskoch za jazdy.

Takze moja otazka plati: mame k tomu nejake podklady?


hej hlavne ked sa ti nakalibruje na tocivom trejli ktory bude pre gps s presnostou 10-20m len cca rovna ciara, to ti fajne nakalibruje obvod kolesa tak na polovicu :D
28.03.2022 - 20:49:14
00
Vy si vazne myslite, ze to Garmin nema nejako osetrene? Napr. taka 530ka "meria" skoky a podobne hovadinky, myslim, ze nebude problem kalibrovat iba za idealnych podmienok (dobry signal, rovna cesta, ...). Ked som si kupil snimac, zmeral som obvod kolesa, ale nechal si zapnutu automaticku kalibraciu. Raz za cas som si skontroloval "vypocitany" obvod a oscilovalo to podla toho ako som mal zrovna nafukane, tak som to nechal tak, lebo samotne manualne zmeranie obvodu tiez nie je najpresnejsie.
28.03.2022 - 20:55:53
03
Pokiaľ viem, automaticky sa to kalibruje na dlhších rovných úsekoch.
A pri manuálnom nastavení obvodu kolesa to tiež nebude presné. To by musel byť plášť pevný, ale keďže aj pri vyššom tlaku v plášti je vzduch stále stlačiteľný, logika veci mi hovorí, že obvod kolesa nie je konštantný. Pri absolútne rovnom podklade a zaťažení konštantnou váhou by to išlo, ale keď v teréne jazdíme cez korene, kamene a pod, vždy tam budú odchýlky v mm alebo desatinách mm.
28.03.2022 - 21:09:23
02
Takže trošku nespochybniteľnej matematiky.
Polomer mierne "podfúknutého" kolesa r1=35cm ; obvod = 219cm; 1 000m = cca 456 záberov
Polomer mierne "prefúknutého" kolesa r2=35,5cm ; obvod = 223cm; 456 záberov = 1 016m
Rozdiel v obvode x=l2 - l1
x = 2πr2 - 2πr1
x = 2π(r2-r1)
x = 2π.0,5
x = 3,14cm
Pri najazdených 1000km je teda rozdiel 16km. Reálne je to zväčšenie určite menšie (možno 0,5cm). Stojí to za nejaké vzrušo?
28.03.2022 - 22:28:32
00
Nie. Takto sa totiž obvod kolesa pre tachometer nemeria.

Dáš si čiarku na plášť, sadneš na bike, prejdeš jednu otáčku, dáš znova čiarku na zem a odmeráš koľko si prešiel. Keď to chceš presnejšie, tak si dáš 2-3 otáčky.
28.03.2022 - 22:35:38
04
:-D ... a oheň sa zakladá kresadlom...
Porovnal som si aj ten primitívny spôsob merania obvodu a s výpočtom to sedí na chlp.


Naposledy upravil Tata1955 dňa 28.03.2022 - 22:51:04, celkovo upravené 1 krát.

28.03.2022 - 22:49:13
02
matko001 napísal:
Nie. Takto sa totiž obvod kolesa pre tachometer nemeria.

Dáš si čiarku na plášť, sadneš na bike, prejdeš jednu otáčku, dáš znova čiarku na zem a odmeráš koľko si prešiel. Keď to chceš presnejšie, tak si dáš 2-3 otáčky.

Tiez to tak meriam
28.03.2022 - 22:50:34
01
Niekde som dokonca čítal, že ak s Garminom používaš aj senzor rýchlosti, nie je potrebné zadávať rozmery, lebo tie si dokáže Garmin prepočítať práve vďaka údajom zo senzora po pár otáčkach.
28.03.2022 - 23:15:39
00
No veď to je tá preberaná kalibrácia podľa GPS.
Funguje to dobre. Koľko naplánujem v Komoot, toľko mi Garmin ukáže. Pri 160 km pár 100 metrov rozdiel neriešim.
28.03.2022 - 23:42:37
01
Zase až tak perfektne to nefunguje.
Teda: za normálnych okolností to je v pohode, ale on ten obvod kolesa neustále prepočítava. Keďže žijem na placke placatej, kde najvyšší kopec meria 15 metrov a aj ten je umelo vytvorený, tak jediný spôsob zvýšenia obtiažnosti je tie traily zakrútiť okolo stromov. To ale gps nezvláda a hádže blbosti a následne mi neustále blbo mení obvod kolesa.

Zatiaľ najspoľahlivejší spôsob bolo nechať garmin na rovnej ceste automaticky spočítať obvod kolesa a potom to číslo manuálne zadať.
28.03.2022 - 23:47:52
00
toto je už ako "americkí vedci vyskúmali ..." :D keď pár desiatok či stoviek metrov +/- neriešite, stačí zadať do googlu wheel circumference a vec je vyriešená
https://www.bikecalc.com/wheel_size_math
29.03.2022 - 07:26:08
01
Pre mňa to bolo do 2 km na 16km okruhu. Vždy nejako ináč. (prišli sme na to, lebo jazdíme viacerí a ten istý okruh nám na strave trval 14 až 18 km)

Vtedy mi to bolo úprimne jedno, ale keď som prišiel na to, že čím to je, tak som si to zmenil a mám kľud.
29.03.2022 - 08:09:19
00
Našťastie je tam možnosť si to zadať automaticky alebo manuálne takže zbytočne sa tu rieši kto má pravdu. Každý nech si to nastaví ako si myslí, že pre neho je presnejšie - a v podstate asi to aj tak bude, že to čo jednému vyhovuje nemusí vyhovovať inému. Chvalabohu na to v Garmine mysleli.
No a môj názor je, že kto fúka vždy na rovnaký tlak, rovnaké plášte, má rovnakú hmotnosť tak mu manuálne zadaný údaj musí sedieť. Kto má tých premenných viac a nechce to riešiť tak pre neho je automatika. Každopádne presnosť s čidlom na kolese je vyššia ako len GPS to sa hádam zhodneme ;-)
29.03.2022 - 09:22:47
07
keyboard_arrow_up